100ο Tour de France – Παρουσίαση
Διαβάστε στο Sport24.gr όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για τον 100ο Ποδηλατικό Γύρο της Γαλλίας. Τα φαβορί, η διαδρομή, τα ετάπ, οι ομάδες, οι φανέλες, οι αριθμοί. Εκκίνηση σήμερα στο Πόρτο Βέκιο της Κορσικής (φωτογραφίες & video)
Το Sport24.gr σας παρουσιάζει τα πιο ενδιαφέροντα στοιχεία του 100ου Tour de France, αγωνιστικά και μη, στη διαδρομή προς το Παρίσι.
Εκκίνηση σήμερα στο Πόρτο Βέκιο της Κορσικής και τερματισμός στις 21 Ιουλίου με μεγάλο έπαθλο την κίτρινη φανέλα του νικητή.
Αρχίζει σήμερα ο 100ος ποδηλατικός Γύρος της Γαλλίας, ο σημαντικότερος αγώνας της επαγγελματικής ποδηλασίας δρόμου, αλλά και μαζί με το «Γουίμπλεντον», το ένα από τα δυο μεγαλύτερα ετήσια αθλητικά γεγονότα στον κόσμο. Στις 23 ημέρες της διάρκειάς του, εκατομμύρια φίλοι του αθλήματος θα βρεθούν σε όλα τα σημεία της διαδρομής για να χειροκροτήσουν από κοντά τους κορυφαίους ποδηλάτες του κόσμου, ενώ περίπου 3.5 δισεκατομμύρια τηλεθεατές σε όλο τον κόσμο θα παρακολουθήσουν από τις οθόνες τους τα 21 ετάπ που θα αναδείξουν τον μεγάλο νικητή στα Ηλύσια Πεδία της γαλλικής πρωτεύουσας.
Τα περισσότερα μεγάλα ονόματα του πελοτόν θα βρεθούν στη γραμμή της εκκίνησης, στο Πόρτο Βέκιο της Κορσικής, για να διεκδικήσουν την κίτρινη φανέλα. Μοναδικοί απόντες, ο περσινός νικητής Μπράντλεϊ Γουίγκινς και ο νικητής του Γύρου Ιταλίας Βιντσέντζο Νίμπαλι. Αντίθετα, έχουμε την επανεμφάνιση του Αλμπέρτο Κονταδόρ και του Άντι Σλεκ, που μαζί με τον Καντέλ Έβανς θα είναι οι τρεις ποδηλάτες που έχουν κερδίσει τον Γύρο Γαλλίας και στο παρελθόν. Φυσικά παρών θα είναι και ο Κρις Φρουμ της Sky, το υπ’ αριθμό ένα φαβορί για την κατάκτηση της φετινής νίκης.
Η διαδρομή είναι τελείως διαφορετική σε σχέση με την περσινή, αφού απουσιάζει το 50% των χιλιομέτρων της ατομικής χρονομέτρησης, ενώ αντίθετα, τα βουνά είναι και περισσότερα και πιο δύσκολα, με αποκορύφωμα το 18ο ετάπ και τη διπλή ανάβαση στο Alpe d’Huez, κάτι που δεν έχει συμβεί ποτέ στο παρελθόν! Το φετινό Tour θα ξεκινήσει για πρώτη φορά στην ιστορία του από την Κορσική και στη συνέχεια θα ακολουθήσει μια διαδρομή σύμφωνα με τη φορά του ρολογιού. Έτσι το πελοτόν θα ανέβει πρώτα τα Πυρηναία και μετά τις Άλπεις, πριν ολοκληρώσει τον αγώνα στο Παρίσι, μετά από 3.403.5 χιλιόμετρα.
1. Η ΔΙΑΔΡΟΜΗ
Α) Η Κορσική και τα Πυρηναία
Ο φετινός Γύρος της Γαλλίας ξεκινάει από την Κορσική, το μοναδικό γαλλικό έδαφος από το οποίο δεν είχε περάσει ποτέ το Tour. Η εκκίνηση δίνεται στο νότιο μέρος του νησιού, στο Πόρτο Βέκιο με ένα ετάπ ευθείας που θα φέρει το πελοτόν στα βόρεια παράλια και στη Μπαστιά. Την επόμενη μέρα θα υπάρξει η πρώτη επαφή με τα βουνά (μέσης δυσκολίας) και ο τερματισμός στο Αιάκειο, τη γενέτειρα του Ναπολέοντα. Η παραμονή στην Κορσική θα ολοκληρωθεί με το τρίτο ετάπ, επίσης μέσης δυσκολίας, στο Καλβί και μετά οι ποδηλάτες θα περάσουν απέναντι, στην ηπειρωτική Γαλλία και τη Νίκαια, όπου θα διεξαχθεί το ομαδικό χρονόμετρο σε μια διαδρομή 25 χιλιομέτρων.
Στη συνέχεια θα κινηθούν προς τα δυτικά, αρχικά με δυο ετάπ ευθείας, το πρώτο με τερματισμό στη Μασσαλία και το δεύτερο στο Μονπελιέ και τέλος με ένα τρίτο μέσης δυσκολίας (στο Αλμπί) που θα τους φέρει κοντά στα Πυρηναία. Θα ακολουθήσουν τα πρώτα δυο πολύ δύσκολα ετάπ βουνών. Στο πρώτο από αυτά, αφού ανέβουν στο Col de Pailheres (15 χλμ / 8%), θα τερματίσουν στην ανηφόρα του Ax 3 Domaines (8 χλμ / 8.2%). Την επόμενη μέρα θα βρουν μπροστά τους πέντε σπριντ ανάβασης σε μερικές από τις πιο ιστορικές ανηφόρες του Tour, όπως το Aspet, το Mente, το Peyresourde και το Val Louron, πριν φτάσουν στην Μπανιέρ ντε Μπιγκόρ.
Β) Στον δρόμο προς τις Άλπεις
Ο περσινός νικητής, Μπράντλεϊ Γουίγκινς, θα είναι ο μεγάλος απών της φετινής διοργάνωσης.
Μετά το 8ο ετάπ, το πελοτόν θα μεταφερθεί αεροπορικά από τη Νοτιοδυτική, στη Βορειοδυτική Γαλλία, ενώ θα ακολουθήσει η πρώτη μέρα ξεκούρασης των αθλητών. Αμέσως μετά υπάρχει ένα ετάπ ευθείας και ύστερα έρχεται το πρώτο ατομικό χρονόμετρο σε μια απόσταση 33 χιλιομέτρων. Εκεί θα έχουμε το πρώτο μεγάλο ξεκαθάρισμα στη γενική κατάταξη. Στη συνέχεια ο αγώνας θα διασχίσει διαγώνια ολόκληρη τη Γαλλία και μετά από δυο ετάπ ευθείας (Tours & Saint Amand Montrond) και ένα μέσης δυσκολίας (Lyon), θα φτάσει στο δεύτερο μεγάλο ραντεβού με τα βουνά ανήμερα της μέρας της Βαστίλης, στις 14 Ιουλίου.
Ένα ετάπ ευθείας για τα πρώτα 220 χιλιόμετρα, θα μεταβληθεί σε πραγματική κόλαση για τους ποδηλάτες, αφού στα 21 επόμενα χιλιόμετρα θα πρέπει να ανέβουν το θρυλικό Μον Βαντού και μάλιστα από την νότια πλευρά, την πιο δύσκολη, αυτή που ξεκινάει από το Bedoin. Η μέση κλίση είναι στο 7.5% και τα δυσκολότερα σημεία ξεπερνούν το 11%. Μετά το πρώτο χρονόμετρο, αυτό θα είναι το δεύτερο μεγάλο ξεκαθάρισμα στη γενική, αφού η συγκεκριμένη ανάβαση «επιλέγει» από μόνη της αυτούς που ξεχωρίζουν. Αμέσως μετά θα ακολουθήσει η δεύτερη ημέρα ξεκούρασης για τους αθλητές, πριν τις μεγάλες αλπικές μάχες.
Γ) Οι μάχες των Άλπεων
Οι μυθικές 21 φουρκέτες του Alpe d'Huez θα γίνουν 42 στο 18ο ετάπ, αφού οι ποδηλάτες θα ανέβουν δυο φορές την ιστορική ανηφόρα!
Η τρίτη και πιο κρίσιμη εβδομάδα θα ξεκινήσει με ένα ετάπ μέσης δυσκολίας που θα φέρει το πελοτόν στο Gap. Αμέσως μετά θα έχουμε το δεύτερο ατομικό χρονόμετρο με τα 32 χιλιόμετρα, σε ανηφορικό όμως τερέν. Και θα ακολουθήσει ένα «κολασμένο» τριήμερο στις Άλπεις με τρία συνεχόμενα ετάπ βουνών και δυο τερματισμούς σε ανηφόρα. Οι ποδηλάτες πρώτα θα έρθουν «αντιμέτωποι» με το βασιλικό ετάπ της 100ης διοργάνωσης. Για πρώτη φορά στην ιστορία του Γύρου της Γαλλίας, θα υπάρξει διπλή ανάβαση στο μυθικό Alpe d’Huez! Οι φοβερές και τρομερές 21 φουρκέτες θα γίνουν 42 σε ένα ετάπ που αναμένεται να συγκεντρώσει αρκετές εκατοντάδες χιλιάδες φίλων της ποδηλασίας σε μια από τις εμβληματικές πλαγιές του Tour de France.
Στη συνέχεια θα έχουμε 204 χιλιόμετρα με 5 σπριντ ανάβασης και τερματισμό στην Grand Bornand, με την τελευταία κορυφή (Croix Fry) να βρίσκεται μόλις 12 χιλιόμετρα πριν το τέλος του ετάπ. Και το πέρασμα από τις Άλπεις θα ολοκληρωθεί με το προτελευταίο ετάπ του φετινού αγώνα. Τα μόλις 125 χιλιόμετρα εγγυώνται έναν εκρηκτικό ρυθμό με δυο «γίγαντες» να δεσπόζουν στο δεύτερο μισό της διαδρομής. Πρώτα το Mont Revard (16 χλμ στο 5.6%) και αμέσως μετά η ανηφόρα τερματισμού στο Annecy Semnoz (11 χλμ στο 8.5%). Με την ολοκλήρωση αυτού του ετάπ θα γνωρίζουμε τον νικητή της κίτρινης φανέλας, ενώ την επόμενη ημέρα θα έχουμε την καθιερωμένη «παρέλαση» των αθλητών στο Παρίσι και τις απονομές στο βάθρο των Ηλυσίων Πεδίων.
2. ΤΑ ΦΑΒΟΡΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΙΤΡΙΝΗ ΦΑΝΕΛΑ
Ο Βρετανός Κρις Φρουμ είναι το νούμερο ένα φαβορί για την κατάκτηση της κίτρινης φανέλας.
Chris Froome (Sky): Ο Βρετανός της Sky είναι το μεγάλο φαβορί της φετινής διοργάνωσης. Έχοντας «απαλλαγεί» από την παρουσία του Γουίγκινς, θα μπορέσει να διεκδικήσει τον πρώτο μεγάλο Γύρο της καριέρας του. Πέρυσι ήταν δεύτερος πίσω από τον «Γουίγκο» και αν δεν του είχε επιβληθεί η πειθαρχία από την ομάδα του, θα μπορούσε να είχε κερδίσει την κίτρινη φανέλα, αφού ήταν εμφανώς καλύτερος από τον αρχηγό του στα βουνά. Φέτος έχει κάνει μια φανταστική χρονιά, κερδίζοντας τον Γύρο του Ομάν, το Criterium International, τον Γύρο της Ρομανδίας και πρόσφατα το Dauphiné.
Στα υπέρ του τα πολύ καλά ατομικά χρονόμετρα, το ομαδικό χρονόμετρο που αναμένεται να του δώσει πλεονέκτημα από νωρίς απέναντι στους αντιπάλους του, η φοβερή δύναμή του στα βουνά και φυσικά η ομάδα του, η κορυφαία χωρίς καμία αμφιβολία στο πελοτόν τα τελευταία δυο χρόνια. Στα κατά του, το ότι δεν έχει κερδίσει ποτέ του μεγάλο Γύρο και κανείς δεν γνωρίζει πώς μπορεί να αντιδράσει αν βρεθεί κάτω από πίεση. Επίσης το γεγονός ότι θα έχει να αντιμετωπίσει τη «συμμαχία» των Ισπανών (Κονταδόρ, Ροντρίγκεθ, Βαλβέρδε και Euskaltel) στις ανηφόρες.
Alberto Contador (Saxo Tinkoff): Ο «Πιστολέρο», ο κορυφαίος ποδηλάτης στον κόσμο σε ότι αφορά τους μεγάλους Γύρους τα τελευταία χρόνια, επανέρχεται στο Tour μετά την περσινή του απουσία λόγω της τιμωρίας του για την υπόθεση της κλεμπουτερόλης. Πέρυσι, στο τελείωμα της σεζόν κέρδισε με επικό τρόπο την Vuelta, αλλά φέτος δεν έχει διακριθεί ιδιαίτερα, έχοντας μόλις μία νίκη στο ενεργητικό του (ένα ετάπ στον Γύρο του San Luis). Ήταν δεύτερος στο Ομάν, τρίτος στο Tirreno Adriatico, πέμπτος στον Γύρο της Χώρας των Βάσκων και δέκατος στο Dauphiné.
Στα υπέρ του η τεράστια εμπειρία του (έχει κερδίσει 5 μεγάλους Γύρους, στην ουσία 7), η επιθετική του συμπεριφορά στις ανηφόρες, η πολύ καλύτερη ομάδα που θα έχει φέτος στη διάθεσή του σε σύγκριση με τα προηγούμενα χρόνια, οι «σύμμαχοι» που μπορεί να του προκύψουν στην εξέλιξη του αγώνα (Ισπανοί και Άντι) και το ότι δεν τα παρατάει ποτέ. Στα κατά του οι μέτριες έως και κακές εμφανίσεις του στα χρονόμετρα τα τελευταία 3 χρόνια, που αν τις επαναλάβει, θα του κοστίσουν πολύ. Αν πάντως, όπως υποστηρίζει ο ίδιος, βρεθεί στην ιδανική του κατάσταση στη δεύτερη εβδομάδα του Tour, τότε θα απολαύσουμε μια φοβερή μονομαχία ανάμεσα σε αυτόν και τον Φρουμ.
3. ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ ΦΑΒΟΡΙ
Η επιστροφή δυο μεγάλων του πελοτόν. Ο Αλμπέρτο Κονταδόρ (δεξιά) είναι το δεύτερο φαβορί του αγώνα, ενώ ερωτηματικό παραμένει η κατάσταση στην οποία θα παρουσιαστεί ο Άντι Σλεκ.
Ο ίδιος ο Κρις Φρουμ σε πρόσφατη συνέντευξή του, δήλωσε πως υπάρχουν 7 ποδηλάτες που θα διεκδικήσουν τη νίκη στον φετινό Γύρο Γαλλίας. Εκτός από τον ίδιο, οι Κονταδόρ, Βαλβέρδε, Ροντρίγκεθ, Έβανς, Βαν Γκάρντερεν και Κιντάνα. Ο Βρετανός άφησε απέξω τον Άντι και τον «δικό του» Ρίτσι Πορτ. Ας τους δούμε έναν-έναν. Ο Βαλβέρδε (δεύτερος πέρυσι στη Vuelta) βρίσκεται σε καλή κατάσταση, το έδειξε τόσο στις κλασικές της άνοιξης (2ος στο Amstel Gold Race & 3ος στο Liege-Bastogne-Liege), όσο και στο Dauphiné, ενώ θα έχει τη δυνατότητα να «παίξει» σύνθετη τακτική πάνω στα βουνά μαζί με τον εκπληκτικό Κολομβιανό της MoviStar, Νάιρο Κιντάνα (1ος στον γύρο της Χώρας των Βάσκων).
Ο Ροντρίγκεθ δεν φάνηκε σε φουλ φόρμα στο Dauphiné, αλλά ο ίδιος υποστήριξε ότι στο Tour θα βρεθεί στην κατάσταση που θέλει. Οι εμφανίσεις του ήταν αρκετά καλές φέτος (2ος στο Liege-Bastogne-Liege, 2ος στον Γύρο της Καταλονίας, 4ος στο Ομάν & 5ος στο Tirreno Adriatico), αλλά δεν θα πρέπει να επαναλάβει σε καμία περίπτωση το καταστροφικό χρονόμετρο του Dauphiné. Ο Καντέλ Έβανς έκανε έναν φανταστικό Γύρο Ιταλίας (3ος χωρίς καμία προετοιμασία) και θα διεκδικήσει το βάθρο και στο Tour. Στην περίπτωση που δεν τα πάει καλά, η BMC έχει ως δεύτερο χαρτί τον υπαρχηγό Τίτζεϊ Βαν Γκάρντερεν. Ο 25χρονος Αμερικανός είναι από τα ανερχόμενα αστέρια του πελοτόν, κέρδισε τον Γύρο της Καλιφόρνιας και θα δώσει στην ομάδα του το πλεονέκτημα της σύνθετης τακτικής.
Εκτός από τους 6 του Φρουμ, εμείς θα προσθέσουμε τον εκπληκτικό (και) φέτος Ρίτσι Πορτ, που κέρδισε το Παρίσι-Νίκαια και ήρθε δεύτερος στο Criterium International, στο Γύρο της Χώρας των Βάσκων και στο Dauphiné. Ο Αυστραλός θα δουλέψει προφανώς για τον αρχηγό της Sky, αλλά αν χρειαστεί, θα αποτελέσει μια πρώτης τάξεως εναλλακτική λύση για την ομάδα του στη μάχη της γενικής. Τέλος, να αναφέρουμε και τον Άντι Σλεκ που επιστρέφει μετά την περσινή του απουσία λόγω του σοβαρού τραυματισμού του στο Dauphiné του 2012. Ο Άντι δεν έχει καταφέρει να βρει τον παλιό καλό του εαυτό, αλλά τουλάχιστον στην Καλιφόρνια και στον Γύρο της Ελβετίας έδωσε κάποια ελπιδοφόρα δείγματα. Θα περιμένουμε να τον δούμε στα βουνά με την ευχή να είναι ένας από τους πρωταγωνιστές.
4. 2012 – ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ TOUR DE FRANCE
Το βάθρο των νικητών στο Tour του 2012. Από αριστερά, Κρις Φρουμ (δεύτερος), Μπράντλεϊ Γουίγκινς (πρώτος) και Βιντσέντζο Νίμπαλι (τρίτος).
- Γενική κατάταξη
1. Bradley Wiggins (Sky) 87h 34’ 47”
2. Chris Froome (Sky) +3’21”
3. Vincenzo Nibali (Liquigas Cannondale) +6’19”
4. Jurgen Van Den Broeck (Lotto Belisol) +10’15”
5. Tejay Van Garderen (BMC) +11’04”
6. Haimar Zubeldia (RadioShack Nissan) +15’41”
7. Cadel Evans (BMC) +15’49”
8. Pierre Rolland (Europcar) +16’26”
9. Janez Brajkovic (Astana) +16’33”
10. Thibaut Pinot (FDJ BigMat) +17’17’’
- Βαθμολογία πόντων: Peter Sagan (Liquigas Cannondale)
- Βαθμολογία σπριντ ανάβασης: Thomas Voeckler (Europcar)
- Καλύτερος νέος αθλητής: Tejay Van Garderen (BMC)
- Καλύτερη ομάδα: RadioShack Nissan (263h 12’ 14”)
5. ΤΟ TOUR DE FRANCE ΜΕ ΑΡΙΘΜΟΥΣ
Το Tour de France ξεκινάει στις 29 Ιουνίου από το Πόρτο Βέκιο της Κορσικής και θα ολοκληρωθεί στις 21 Ιουλίου με την καθιερωμένη «παρέλαση» των ποδηλατών στο Παρίσι. Το προφίλ των 21 ετάπ έχει ως εξής:
- 7 ετάπ ευθείας
- 6 ετάπ βουνών (με 4 τερματισμούς σε ανηφόρα)
- 5 ετάπ μέσης δυσκολίας
- 2 ετάπ ατομικής χρονομέτρησης
- 1 ετάπ ομαδικής χρονομέτρησης
Άλλα χαρακτηριστικά του αγώνα:
- 3.403.5 χιλιόμετρα συνολικά.
- 4 ετάπ με τερματισμό σε ανηφόρα (8, 15, 18 & 20).
- 2 ημέρες ξεκούρασης για τους αθλητές (8 & 15 Ιουλίου).
- 65 χλμ ατομικής χρονομέτρησης.
- 25 χλμ ομαδικής χρονομέτρησης
- 64 συνολικά σπριντ ανάβασης 4ης, 3ης, 2ης, 1ης κατηγορίας και HC (εκτός κατηγορίας).
- Αναλυτικά, 7 ανηφόρες HC (εκτός κατηγορίας), 8 ανηφόρες 1ης κατηγορίας, 13 ανηφόρες 2ης κατηγορίας, 16 ανηφόρες 3ης κατηγορίας και 20 ανηφόρες 4ης κατηγορίας.
- 28 σπριντ ανάβασης 2ης, 1ης κατηγορίας και HC. Από αυτά, τα 4 είναι στην Κορσική, τα 2 στο Massif Central, τα 7 στα Πυρηναία και τα 15 στις Άλπεις.
- 10 καινούργιες πόλεις σε αφετηρίες και τερματισμούς ετάπ.
- 2 εκατομμύρια ευρώ θα είναι το συνολικό ποσό που θα μοιραστεί στα διάφορα χρηματικά έπαθλα. Ο νικητής του Tour de France θα πάρει τα 450.000 από αυτά.
- Δεν θα υπάρξουν μπόνους δευτερόλεπτα στα ενδιάμεσα σπριντ και στον τερματισμό των ετάπ. Η μοναδική αναφορά θα είναι οι επίσημοι χρόνοι του κάθε αθλητή.
Η κάλυψη του 100ου Tour de France
- 120 τηλεοπτικά κανάλια μεταδίδουν τον αγώνα σε 190 χώρες
- 60 τηλεοπτικά κανάλια μεταδίδουν τον αγώνα ζωντανά
- 260 διαπιστευμένοι cameramen
- 50 διαπιστευμένοι ραδιοφωνικοί σταθμοί
- 75 διαπιστευμένα φωτογραφικά πρακτορεία
- 240 διαπιστευμένοι φωτογράφοι
- 70 διαπιστευμένες ιστοσελίδες
- 2000 διαπιστευμένοι δημοσιογράφοι από 35 εθνικότητες
- 450 θέσεις εργασίας στην αίθουσα Τύπου
- 600 διαπιστευμένα μέσα (εφημερίδες, περιοδικά, πρακτορεία ειδήσεων και ηλεκτρονικός τύπος)
- 1800 τεχνικοί και οδηγοί
- 5.000 ώρες μεταδόσεων σε όλο τον κόσμο
- 11.5 εκατομμύρια «unique» επισκέπτες στην επίσημη ιστοσελίδα της διοργάνωσης (letour.fr)
- 133 εκατομμύρια page views στη διάρκεια του αγώνα
- 1 εκατομμύριο fans στο facebook
- 150.000 followers στο twitter
- 800.000 downloaded apps σχετικά με το Tour de France
Το διαφημιστικό καραβάνι του Tour
- 83 χρόνια συμπληρώνει φέτος το διαφημιστικό καραβάνι, το οποίο προηγείται πάντοτε των ποδηλατών στη διαδρομή κάθε ετάπ
- 40% των θεατών του αγώνα προσέρχονται στον αγώνα με προτεραιότητα να δουν το διαφημιστικό καραβάνι
- 25 χλμ καλύπτει το διαφημιστικό καραβάνι
- 180 πολύχρωμα και διακοσμημένα οχήματα
- 600 άτομα συνοδείας
- 37 εταιρείες διαφημίζονται στο καραβάνι
- 18 εκατομμύρια δώρα μοιράζονται στις 23 ημέρες του αγώνα
- 45 λεπτά διαρκεί το πέρασμα του καραβανιού
- 12 μέλη της Προεδρικής Φρουράς συνοδεύουν το καραβάνι
- 3 ασθενοφόρα ακολουθούν το καραβάνι για παν ενδεχόμενο
- Από 200.000 έως 500.000 ευρώ επενδύει στο καραβάνι καθεμία από τις 33 διαφημιζόμενες εταιρείες
6. 2013 TOUR DE FRANCE – ΤΑ ΕΤΑΠ
01. (29/6) Porto Vecchio – Bastia, 213 km (ευθεία)
02. (30/6) Bastia – Ajaccio, 156 km (μέσης δυσκολίας)
03. (01/7) Ajaccio – Calvi, 145.5 km (μέσης δυσκολίας)
04. (02/7) Nice – Nice, 25 km (ομαδικό χρονόμετρο)
05. (03/7) Cagnes sur Mer – Marseille, 228.5 km (ευθεία)
06. (04/7) Aix en Provence – Montpellier, 176.5 km (ευθεία)
07. (05/7) Montpellier – Albi, 205.5 km (μέσης δυσκολίας)
08. (06/7) Castres – Ax 3 Domaines, 195 km (βουνά)
09. (07/7) Saint Girons – Bagneres de Bigorre, 168.5 km (βουνά)
- Δευτέρα 8 Ιουλίου – πρώτη ημέρα ξεκούρασης
10. (09/7) Saint Gildas des Bois – Saint Malo, 197 km (ευθεία)
11. (10/7) Avranches – Mont Saint Michel, 33 km (ατομικό χρονόμετρο)
12. (11/7) Fougeres – Tours, 218 km (ευθεία)
13. (12/7) Tours – Saint Amand Montrond, 173 km (ευθεία)
14. (13/7) Saint Pourcain sur Sioule – Lyon, 191 km (μέσης δυσκολίας)
15. (14/7) Givors – Mont Ventoux, 242.5 km (βουνά)
- Δευτέρα 15 Ιουλίου – δεύτερη ημέρα ξεκούρασης
16. (16/7) Vaison la Romaine – Gap, 168 km (μέσης δυσκολίας)
17. (17/7) Embrun – Chorges, 32 km (ατομικό χρονόμετρο)
18. (18/7) Gap – Alpe d’Huez, 172.5 km (βουνά)
19. (19/7) Bourg d’Oisans – Le Grand Bornand, 204.5 km (βουνά)
20. (20/7) Annecy – Annecy Semnoz, 125 km (βουνά)
21. (21/7) Versailles – Paris Champs Elysees, 133.5 km (ευθεία)
7. ΟΙ 22 ΟΜΑΔΕΣ
Η οργανωτική επιτροπή του Tour de France έχει προσκαλέσει 22 ομάδες για να συμμετάσχουν στον φετινό αγώνα. Θα είναι παρούσες και οι 19 επαγγελματικές ομάδες Pro Tour, ενώ την 22άδα συμπληρώνουν 3 Professional Continental Teams, όλες γαλλικές (Cofidis, Europcar & Sojasun). Η κάθε ομάδα αποτελείται από 9 αθλητές, άρα στην εκκίνηση του αγώνα θα βρεθούν 198 ποδηλάτες. Τη μερίδα του λέοντος στις συμμετοχές έχουν η Γαλλία (5 ομάδες) και η Ολλανδία (3 ομάδες). Ακολουθούν η Ισπανία, η Ιταλία, οι ΗΠΑ και το Βέλγιο με 2 και τέλος το Καζακστάν, η Ρωσία, η Δανία, το Λουξεμβούργο, η Αυστραλία και η Μεγάλη Βρετανία με μονή εκπροσώπηση. Αναλυτικά οι 22 ομάδες:
1. Ag2r La Mondiale (Γαλλία)
2. Astana (Καζακστάν)
3. Blanco Pro Cycling Team (Ολλανδία)
4. BMC Racing Team (ΗΠΑ)
5. Cannondale Pro Cycling (Ιταλία)
6. Cofidis Solutions Credits (Γαλλία)*
7. Euskaltel Euskadi (Ισπανία)
8. FDJ (Γαλλία)
9. Garmin Sharp (ΗΠΑ)
10. Katusha (Ρωσία)
11. Lampre Merida (Ιταλία)
12. Lotto Belisol (Βέλγιο)
13. Movistar Team (Ισπανία)
14. Omega Pharma Quick Step (Βέλγιο)
15. Orica GreenEDGE (Αυστραλία)
16. RadioShack Leopard (Λουξεμβούργο)
17. Team Sky (Μεγάλη Βρετανία)
18. Sojasun (Γαλλία)*
19. Team Argos Shimano (Ολλανδία)
20. Team Europcar (Γαλλία)*
21. Team Saxo Tinkoff (Δανία)
22. Vacansoleil DCM (Ολλανδία)
8. ΟΙ ΦΑΝΕΛΕΣ ΚΑΙ Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΟΥΣ
Οι 4 φανέλες του Γύρου της Γαλλίας. Από αριστερά, η λευκή του καλύτερου νέου αθλητή, η λευκή με τα κόκκινα πουά των σπριντ ανάβασης, η πράσινη των πόντων και η κίτρινη της γενικής κατάταξης (από το βάθρο του 2011).
α) Γενική κατάταξη – η κίτρινη φανέλα
Στο τέλος του πρώτου ετάπ βγαίνει η πρώτη γενική κατάταξη. Από κει και μετά προστίθεται σε κάθε αθλητή ο χρόνος του ετάπ κάθε ημέρας και βγαίνει η ανάλογη προσωρινή γενική κατάταξη. Ο αθλητής που βρίσκεται στην πρώτη θέση, φοράει στη διάρκεια του αγώνα την κίτρινη φανέλα για να μπορούν να τον ξεχωρίζουν οι υπόλοιποι, αλλά και οι θεατές.
Την τελευταία μέρα του Γύρου, ο ποδηλάτης που θα έχει τον μικρότερο συνολικό χρόνο στα 21 ετάπ είναι και ο μεγάλος νικητής. Η φανέλα είναι κίτρινη γιατί οι σελίδες του αθλητικού γαλλικού περιοδικού «L’Auto» (πρόγονου της «L’Equipe»), ο διευθυντής του οποίου, Ανρί Ντεγκράνζ, είχε την ιδέα για την διοργάνωση του πρώτου Tour de France το 1903, ήταν επίσης κίτρινου χρώματος. Η κίτρινη φανέλα πρωτοφορέθηκε στον Γύρο του 1919.
β) Βαθμολογία πόντων – η πράσινη φανέλα
Αυτή η βαθμολογία έχει να κάνει με τους πόντους που κερδίζουν οι αθλητές στο ενδιάμεσο σπριντ ευθείας (ένα σε κάθε ετάπ) και στον τερματισμό. Στο ενδιάμεσο σπριντ ευθείας βαθμολογούνται οι 15 πρώτοι (20, 17, 15, 13, 11, 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2 & 1 βαθμοί αντίστοιχα). Στον τερματισμό βαθμολογούνται επίσης οι 15 πρώτοι, αλλά τα 21 ετάπ είναι χωρισμένα σε 4 κατηγορίες, οι οποίες δίνουν διαφορετική βαθμολογία. Έτσι, στα χρονόμετρα και στα ετάπ βουνών, η βαθμολογία είναι ίδια με εκείνη των ενδιάμεσων σπριντ ευθείας, δηλαδή 20, 17, 15, 13, 11, 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2 & 1 βαθμοί.
Στα ετάπ μέσης δυσκολίας οι 15 πρώτοι βαθμολογούνται ως εξής: 30, 25, 22, 19, 17, 15, 13, 11, 9, 7, 6, 5, 4, 3 & 2. Τέλος, στα ετάπ ευθείας οι βαθμοί στους 15 πρώτους έχουν ως εξής: 45, 35, 30, 26, 22, 20, 18, 16, 14, 12, 10, 8, 6, 4 & 2. Οι διοργανωτές έφτιαξαν τις 4 διαφορετικές κατηγορίες βαθμολόγησης, για να εξισορροπήσουν τις πιθανότητες όλων των αθλητών στην κατάκτηση της πράσινης φανέλας και να δώσουν και στους σπρίντερ τη δυνατότητα να διεκδικήσουν την πρωτιά στη συγκεκριμένη βαθμολογία. Όποιος αθλητής έχει συγκεντρώσει τους περισσότερους πόντους στο τέλος του Γύρου, κερδίζει τον τίτλο του πιο «σταθερού» αθλητή.
γ) Βαθμολογία αναβάσεων – η φανέλα με τα κόκκινα πουά
Για να βγει ο «βασιλιάς των βουνών» υπολογίζονται οι πόντοι που δίνονται στους ποδηλάτες μόλις περάσουν την κορυφή ενός βουνού, το λεγόμενο σπριντ ανάβασης. Οι πόντοι ποικίλλουν ανάλογα με τη δυσκολία της ανηφόρας. Έτσι τα βουνά χωρίζονται σε πέντε τέτοιες κατηγορίες. Αρχίζοντας από τα πιο εύκολα και αυξάνοντας τον βαθμό δυσκολίας, έχουμε τα βουνά της τέταρτης κατηγορίας, αυτά της τρίτης, της δεύτερης, της πρώτης και τέλος τα εκτός κατηγορίας.
Στα σπριντ ανάβασης Εκτός Κατηγορίας (HC) βαθμολογούνται οι 10 πρώτοι αθλητές (25, 20, 16, 14, 12, 10, 8, 6, 4 & 2). Στα σπριντ ανάβασης πρώτης κατηγορίας βαθμολογούνται οι 6 πρώτοι (10, 8, 6, 4, 2, & 1). Σε αυτά της δεύτερης κατηγορίας οι 4 πρώτοι (5, 3, 2 & 1), της τρίτης κατηγορίας οι 2 πρώτοι (2 & 1), ενώ σε αυτά της τέταρτης κατηγορίας μόνο ο πρώτος (1). Στα ετάπ που τερματίζουν σε σπριντ ανάβασης δεύτερης, πρώτης και εκτός κατηγορίας, οι πόντοι διπλασιάζονται. Αυτό θα ισχύσει φέτος στα ετάπ 8, 15, 18 & 20. Και εδώ, όποιος στο τέλος του Tour έχει τους περισσότερους πόντους, κερδίζει το «maillot a pois rouges» και αναδεικνύεται ως ο κορυφαίος αναβάτης της διοργάνωσης.
Ο Γουίγκινς δεν θα μπορέσει να υπερασπιστεί τον τίτλο του, όμως ο Μαρκ Κάβεντις αναμένεται να πρωταγωνιστήσει σε όλα τα μαζικά σπριντ.
Υπάρχουν ακόμα δυο κατατάξεις και μια κατηγορία μικρότερης σημασίας και είναι:
- Ο καλύτερος νέος αθλητής. Πρόκειται για την γενική κατάταξη που λαμβάνει υπόψη της τους χρόνους από όσους ποδηλάτες είναι κάτω των 25 ετών την 1η Ιανουαρίου της χρονιάς που διεξάγεται ο Γύρος. Ο νικητής εδώ φοράει άσπρη φανέλα.
- Η καλύτερη ομάδα. Αυτή η κατάταξη βγαίνει προσθέτοντας κάθε μέρα τους χρόνους των τριών καλύτερων αθλητών κάθε ομάδας. Το χαρακτηριστικό γνώρισμα της καλύτερης ομάδας είναι οι αριθμοί των αθλητών της που είναι μαύροι πάνω σε κίτρινο φόντο και όχι σε λευκό όπως όλοι οι άλλοι.
- Ο πιο επιθετικός αθλητής. Δίνεται στους ποδηλάτες που επιχειρούν να αποσπαστούν από το πελοτόν εξαπολύοντας επιθέσεις και διανύοντας δεκάδες δεκάδων χιλιομέτρων είτε μόνοι τους είτε σε μικρά γκρουπ. Ο πρώτος σε αυτή την κατηγορία δε φοράει κάποια ειδική φανέλα. Ξεχωρίζει όμως, επειδή το νούμερό του είναι λευκό σε κόκκινο φόντο αντίθετα με όλα τα υπόλοιπα που είναι μαύρα σε λευκό φόντο.
Την τηλεοπτική κάλυψη του 100ου Tour de France έχει αναλάβει για μια ακόμη χρονιά το κανάλι του Eurosport (NOVA & OTE SPORTS), το οποίο με καθημερινές συνδέσεις θα σας προσφέρει σε ζωντανή μετάδοση τις προσπάθειες των 198 ποδηλατών στους δρόμους της Γαλλίας.