Αναζητείται σωτήρας
Η οικονομική κρίση και η αδυναμία διάκρισης οδήγησαν την Kawasaki στην έξοδο.
Περίπου δέκα μέρες πέρασαν από τότε που πρωτοακούστηκαν οι φήμες ότι η χειρότερη «εργοστασιακή» ομάδα στο MotoGP σταματά την ενασχόληση της με το μεγαλύτερο παγκόσμιο πρωτάθλημα μοτοσικλέτας (αντίθετα στα Superbikes συνεχίζει).
Την περασμένη Δευτέρα περιμέναμε την επίσημη ανακοίνωση της αποχώρησης. Οι Ιάπωνες που είναι… προγραμματισμένοι σε όλα καθυστέρησαν. Είπαμε το ξανασκέφτηκαν, τα έβαλαν πάλι κάτω, υπέκυψαν στους εκβιασμούς της Dorna (η εταιρεία που διαχειρίζεται τα δικαιώματα του MotoGP). Λάθος κάναμε. Η Kawasaki σταματάει και μας το γνωστοποίησε τις πρώτες πρωινές ώρες.
Οι Ιάπωνες κατασκευαστές αποχώρησαν ένας ένας εξαιτίας της οικονομικής κρίσης. Με βαριά την καρδιά αποφάσισαν να κάνουν περικοπές στα αγωνιστικά τους προγράμματα. Η Kawasaki αποχώρησε ενδεχομένως και γιατί παραμένει σταθερά η χειρότερη μοτοσικλέτα.
Τελευταία στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών το 2008, 16ος στη βαθμολογία ο Αγγλοαμερικάνος Τζον Χόπκινς (έχασε ορισμένους αγώνες εξαιτίας τραυματισμούς), 18ος ο Αυστραλός Άντονι Γουέστ. Δύο πέμπτες θέσεις (Χόπκινς στο Εστορίλ, Γουέστ στο Μπρνο) αποτέλεσαν το κύκνειο άσμα της το 2008.
Ο Γουέστ που μάλλον δεν έπαιρνε δραχμή από την Kawasaki βρήκε καταφύγιο στο βρετανικό πρωτάθλημα Superbike και ο αντικαταστάτης του, ο ακριβοπληρωμένος Μάρκο Μελάντρι με πέντε νίκες στην καριέρα του έμεινε χωρίς δουλειά!
Τα χρήματα δελέασαν τόσο τον Χόπκινς να αφήσει τη Suzuki στο τέλος του 2007 και τον Μελάντρι να πει όχι στην παλιά του ομάδα, Gresini Honda πριν από λίγους μήνες.
Η Kawasaki έβαλε πολλά χρήματα το 2003 όταν έμπλεξε… εργοστασιακά με το MotoGP. Νίκη δεν απόλαυσε παρά μόνο τρεις δεύτερες θέσεις με τους Ολιβιέ Ζακ στη Σαγκάη το 2005, Σίνια Νακάνο στο Άσεν το 2006 και Ράντι ντε Πουνιέ στο Μοτέγκι το 2007.
Αντίθετα στο επικοινωνιακό κομμάτι έβαζε τα γυαλιά στους άλλους Ιάπωνες. Η «φρέσκια» συμπεριφορά των μελών της αγωνιστικής ομάδας (με βάση στο Άμστερνταμ) θυμίζει πολύ εκείνη της Red Bull στη Φόρμουλα 1!
Τώρα τι γίνεται; Υπάρχει λύση με τον Καρμέλο Εθπαλέτα, τον επικεφαλής της Dorna να καλεί σε βοήθεια τον Ισπανό Χόρχε «Άσπαρ» Μαρτίνεθ. Παγκόσμιος πρωταθλητής στο παρελθόν με τη Derbi στα 80 και στα 125cc, επιτυχημένος επιχειρηματίας σήμερα.
Ο Μαρτίνεθ είναι ιδιοκτήτης των καλύτερων ομάδων στα 125cc και στα 250cc. Οι «μικροί» σε αυτόν θέλουν να πάνε. Το καλοκαίρι εξασφάλισε την υπογραφή του ανερχόμενου Βρετανού Μπράντλεϊ Σμιθ για τα 125cc, ενώ στα 250cc έχει τον Αλβάρο Μπαουτίστα και τον Ούγγρο Γκαμπόρ Ταλμάσι. Ο άνθρωπος ξέρει τι κάνει ακόμα και αν το παρατσούκλι του δεν τον τιμά. Άσπαρ σημαίνει εκνευριστικός! Χαρακτηριστικό του τρόπου που έπαιρνε τις νίκες.
Τους προηγούμενους μήνες συζητούσε με την Kawasaki το ενδεχόμενο να του δώσει μία τρίτη μοτοσικλέτα. Οι διαπραγματεύσεις ναυάγησαν. Τώρα έχει ξανά την ευκαιρία να αγοράσει μία ομάδα με την προϋπόθεση να πάρει τις μοτοσικλέτες. Δεν είναι κορόιδο, αν διαπιστώσει ότι οι όροι δεν τον ευνοούν θα περιμένει.
Οι χορηγοί των ομάδων του Μαρτίνεθ (και είναι πολλοί) θα ήθελαν έναν Ισπανό αναβάτη, αλλά η ύπαρξη των υπογεγραμμένων συμβολαίων του Χόπκινς (φέρνει μαζί του την εταιρεία Monster) και του Μελάντρι (τα πήγε άθλια πέρυσι, αλλά η μπογιά του περνά ακόμα στην Ιταλία) καθιστούν απαγορευτική αυτή την προοπτική.
Και στο MotoGP κάνουν οικονομία. Η Pramac (ή Alice) Ducati έχασε τον βασικό χορηγό της, την εταιρεία Alice και έστειλε τον Νικολό Κανέπα στην καινούργια ομάδα, την Team Onde της οικογένειας Νιέτο για να πλαισιώσει ο νεαρός Ιταλός τον Σέτε Τζιμπερνάου.
Υπήρξαν φόβοι για αποχώρηση και της Suzuki, αλλά οι άνθρωποι της το διαψεύδουν. Honda και Yamaha συνεχίζουν δυνατά.
Ωστόσο το MotoGP αποδυναμώνεται και αυτό είναι εις βάρος του. Το σαφώς θεαματικότερο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbike στο οποίο μέχρι πρότινος κατάφευγαν οι γερασμένοι αναβάτες ή όσοι δεν έβρισκαν δουλειά στο MotoGP δυναμώνει.
Την ώρα που το MotoGP έχασε έναν κατασκευαστή και μπορεί να χάσει και δεύτερο, το WSBK έχει επτά εταιρείες. Στις πέντε που υπήρχαν προστέθηκαν η BMW και η Aprilia και υπενθυμίζουμε ότι ούτε η Kawasaki δεν διέκοψε το αγωνιστικό της πρόγραμμα.
Πόσο γρήγορα αλλάζει ο καιρός. Στο γαλλικό γκραν πρι έλεγαν στην Kawasaki ότι θα διεκδικήσουν την υπογραφή του Βαλεντίνο Ρόσι (!), λίγους μήνες αργότερα τόσοι άνθρωποι έμειναν χωρίς δουλειά.
Την περασμένη Δευτέρα περιμέναμε την επίσημη ανακοίνωση της αποχώρησης. Οι Ιάπωνες που είναι… προγραμματισμένοι σε όλα καθυστέρησαν. Είπαμε το ξανασκέφτηκαν, τα έβαλαν πάλι κάτω, υπέκυψαν στους εκβιασμούς της Dorna (η εταιρεία που διαχειρίζεται τα δικαιώματα του MotoGP). Λάθος κάναμε. Η Kawasaki σταματάει και μας το γνωστοποίησε τις πρώτες πρωινές ώρες.
Οι Ιάπωνες κατασκευαστές αποχώρησαν ένας ένας εξαιτίας της οικονομικής κρίσης. Με βαριά την καρδιά αποφάσισαν να κάνουν περικοπές στα αγωνιστικά τους προγράμματα. Η Kawasaki αποχώρησε ενδεχομένως και γιατί παραμένει σταθερά η χειρότερη μοτοσικλέτα.
Τελευταία στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών το 2008, 16ος στη βαθμολογία ο Αγγλοαμερικάνος Τζον Χόπκινς (έχασε ορισμένους αγώνες εξαιτίας τραυματισμούς), 18ος ο Αυστραλός Άντονι Γουέστ. Δύο πέμπτες θέσεις (Χόπκινς στο Εστορίλ, Γουέστ στο Μπρνο) αποτέλεσαν το κύκνειο άσμα της το 2008.
Ο Γουέστ που μάλλον δεν έπαιρνε δραχμή από την Kawasaki βρήκε καταφύγιο στο βρετανικό πρωτάθλημα Superbike και ο αντικαταστάτης του, ο ακριβοπληρωμένος Μάρκο Μελάντρι με πέντε νίκες στην καριέρα του έμεινε χωρίς δουλειά!
Τα χρήματα δελέασαν τόσο τον Χόπκινς να αφήσει τη Suzuki στο τέλος του 2007 και τον Μελάντρι να πει όχι στην παλιά του ομάδα, Gresini Honda πριν από λίγους μήνες.
Η Kawasaki έβαλε πολλά χρήματα το 2003 όταν έμπλεξε… εργοστασιακά με το MotoGP. Νίκη δεν απόλαυσε παρά μόνο τρεις δεύτερες θέσεις με τους Ολιβιέ Ζακ στη Σαγκάη το 2005, Σίνια Νακάνο στο Άσεν το 2006 και Ράντι ντε Πουνιέ στο Μοτέγκι το 2007.
Αντίθετα στο επικοινωνιακό κομμάτι έβαζε τα γυαλιά στους άλλους Ιάπωνες. Η «φρέσκια» συμπεριφορά των μελών της αγωνιστικής ομάδας (με βάση στο Άμστερνταμ) θυμίζει πολύ εκείνη της Red Bull στη Φόρμουλα 1!
Τώρα τι γίνεται; Υπάρχει λύση με τον Καρμέλο Εθπαλέτα, τον επικεφαλής της Dorna να καλεί σε βοήθεια τον Ισπανό Χόρχε «Άσπαρ» Μαρτίνεθ. Παγκόσμιος πρωταθλητής στο παρελθόν με τη Derbi στα 80 και στα 125cc, επιτυχημένος επιχειρηματίας σήμερα.
Ο Μαρτίνεθ είναι ιδιοκτήτης των καλύτερων ομάδων στα 125cc και στα 250cc. Οι «μικροί» σε αυτόν θέλουν να πάνε. Το καλοκαίρι εξασφάλισε την υπογραφή του ανερχόμενου Βρετανού Μπράντλεϊ Σμιθ για τα 125cc, ενώ στα 250cc έχει τον Αλβάρο Μπαουτίστα και τον Ούγγρο Γκαμπόρ Ταλμάσι. Ο άνθρωπος ξέρει τι κάνει ακόμα και αν το παρατσούκλι του δεν τον τιμά. Άσπαρ σημαίνει εκνευριστικός! Χαρακτηριστικό του τρόπου που έπαιρνε τις νίκες.
Τους προηγούμενους μήνες συζητούσε με την Kawasaki το ενδεχόμενο να του δώσει μία τρίτη μοτοσικλέτα. Οι διαπραγματεύσεις ναυάγησαν. Τώρα έχει ξανά την ευκαιρία να αγοράσει μία ομάδα με την προϋπόθεση να πάρει τις μοτοσικλέτες. Δεν είναι κορόιδο, αν διαπιστώσει ότι οι όροι δεν τον ευνοούν θα περιμένει.
Οι χορηγοί των ομάδων του Μαρτίνεθ (και είναι πολλοί) θα ήθελαν έναν Ισπανό αναβάτη, αλλά η ύπαρξη των υπογεγραμμένων συμβολαίων του Χόπκινς (φέρνει μαζί του την εταιρεία Monster) και του Μελάντρι (τα πήγε άθλια πέρυσι, αλλά η μπογιά του περνά ακόμα στην Ιταλία) καθιστούν απαγορευτική αυτή την προοπτική.
Και στο MotoGP κάνουν οικονομία. Η Pramac (ή Alice) Ducati έχασε τον βασικό χορηγό της, την εταιρεία Alice και έστειλε τον Νικολό Κανέπα στην καινούργια ομάδα, την Team Onde της οικογένειας Νιέτο για να πλαισιώσει ο νεαρός Ιταλός τον Σέτε Τζιμπερνάου.
Υπήρξαν φόβοι για αποχώρηση και της Suzuki, αλλά οι άνθρωποι της το διαψεύδουν. Honda και Yamaha συνεχίζουν δυνατά.
Ωστόσο το MotoGP αποδυναμώνεται και αυτό είναι εις βάρος του. Το σαφώς θεαματικότερο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbike στο οποίο μέχρι πρότινος κατάφευγαν οι γερασμένοι αναβάτες ή όσοι δεν έβρισκαν δουλειά στο MotoGP δυναμώνει.
Την ώρα που το MotoGP έχασε έναν κατασκευαστή και μπορεί να χάσει και δεύτερο, το WSBK έχει επτά εταιρείες. Στις πέντε που υπήρχαν προστέθηκαν η BMW και η Aprilia και υπενθυμίζουμε ότι ούτε η Kawasaki δεν διέκοψε το αγωνιστικό της πρόγραμμα.
Πόσο γρήγορα αλλάζει ο καιρός. Στο γαλλικό γκραν πρι έλεγαν στην Kawasaki ότι θα διεκδικήσουν την υπογραφή του Βαλεντίνο Ρόσι (!), λίγους μήνες αργότερα τόσοι άνθρωποι έμειναν χωρίς δουλειά.