MEDIA

Ο τηλεθεατής δεν κάθεται πια (μόνο) στην τηλεόραση

Barcelona's Luis Suarez controls the ball between Manchester City's John Stones, left, and Manchester City's Aleksandar Kolarov during a Champions League, Group C soccer match between Barcelona and Manchester City, at the Camp Nou stadium in Barcelona, Wednesday, Oct. 19, 2016. (AP Photo/Francisco Seco)
Barcelona's Luis Suarez controls the ball between Manchester City's John Stones, left, and Manchester City's Aleksandar Kolarov during a Champions League, Group C soccer match between Barcelona and Manchester City, at the Camp Nou stadium in Barcelona, Wednesday, Oct. 19, 2016. (AP Photo/Francisco Seco) ACTION IMAGES PRESS AGENCY

Θέλεις να παρακολουθήσεις το πρόγραμμα που θες, όπως θες και όποτε θες σε έναν νέο κόσμο προηγμένων, διαδραστικών υπηρεσιών; Είναι απλό.

Στην ψυχαγωγία δεν κυριαρχεί πια ο καναπές και το «χαζοκούτι» που έλεγαν οι παλιοί. Το «σήκω από τον καναπέ να πας να παίξεις» των γονέων μετατράπηκε, στην εποχή των Millennials, σε πιο αυξημένη ψυχαγωγία αλλά μέσω της αναπτυσσόμενος τεχνολογίας και την υπηρεσιών που αυτή προσφέρει. Ο μέσος Ελλην της δεκαετίας του ’80 και του ’90 καθηλωνόταν στο σαλόνι κοιτώντας με τις ώρες τηλεόραση, εν μέσω της ανάπτυξης και εξάπλωσης των ιδιωτικών καναλιών. Σήμερα, δεν κάθεται τόσο πολύ στο σαλόνι αλλά παρακολουθεί περισσότερες ώρες τα αγαπημένα του προγράμματα.

Πώς… γκένεν αυτό; Οι απαντήσεις, προφανείς και το τρίπτυχο «διαδίκτυο - τεχνολογία -κινητά τηλέφωνα» άλλαξαν τον τρόπο που βλέπουμε τηλεόραση.

Η Cosmote TV , μετά τη συνένωση της δορυφορικής και της ευρυζωνικής πλατφόρμας, προσφέρει ένα σύνολο υπηρεσιών κάνουν τη ζωή πολύ πιο εύκολη αλλά και δίνουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσεις το πρόγραμμα που θες, όπως θες και όποτε θες σε έναν νέο κόσμο προηγμένων, διαδραστικών υπηρεσιών που αλλάζουν την εμπειρία της θέασης με διαδραστικές οικιακές αλλά και on the go τηλεοπτικές υπηρεσίες.

Ο τρόπος που βλέπουμε τηλεόραση δεν αλλάζει: άλλαξε ήδη

Τα στοιχεία για τη χώρα μας από την τελευταία έκθεση της Ericsson (TV & Media Consumerlab Report 2016), είναι αποκαλυπτικά. Η νέα γενιά, επί παραδείγματι, ηλικίας 16 με 19 ετών ασκεί το 63% του χρόνου παρακολούθησης τηλεοπτικού περιεχομένου μέσω φορητών συσκευών, απόρροια της παγκόσμιας αυξητικής τάσης ύψους 4 ωρών την εβδομάδα ενώ για τις παραδοσιακές συσκευές τηλεόρασης έχει μειωθεί κατά 2,5 ώρες εβδομαδιαίως.

Πώς τούτο εξηγεί ότι το 21% δήλωσε πως ξοδεύει περισσότερα από πέρυσι για ψυχαγωγία; Είναι μια εξέλιξη που αποτυπώνεται και στους αριθμούς των συνδρομητών pay TV, όχι τυχαία η Cosmote TV ξεπέρασε τους 490.000 συνδρομητές λίγο μετά την ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων του γ’ τριμήνου 2016, σε μια αγορά που παρουσιάζει διαρκώς άνοδο, παρά την κρίση στη χώρα.

Και από τη φετινή έκθεση της Ericsson αποκαλύπτεται η στενή σύνδεση τηλεόρασης και διαδικτύου, καθώς και η ολοένα αυξανόμενη απαίτηση για διανομή τηλεοπτικού περιεχομένου: παντού. Κοντολογίς, ο τρόπος που βλέπουμε τηλεόραση δεν αλλάζει: άλλαξε ήδη!

Στην έκθεση ConsumerLab TV & Media Report της Ericsson αναλύεται εις βάθος η συμπεριφορά των χρηστών ως προς την παρακολούθηση τηλεόρασης και βίντεο, εντοπίζοντας μία ιδιαίτερα σημαντική μετακίνηση προς τις κινητές υπηρεσίες. Σύμφωνα με την έκθεση, η παρακολούθηση τηλεοπτικών προγραμμάτων κατ’ απαίτηση (on demand) και βίντεο μέσω κινητών συσκευών εμφανίζει σημαντική αύξηση την τελευταία επταετία.

Οι Ελληνες θέλουν video on demand

Η έρευνα της Ericsson αποδεικνύει τη «μετατόπιση» του τηλεθεατή και στα video on demand. Είναι ενδεικτικό ότι οι Έλληνες παρακολουθούν ενεργά τηλεόραση ή κάποιο πρόγραμμα 34 ώρες από τις 168 της εβδομάδας! Εξ αυτών το 42% αφορά σε video on demand και το 54% σε live προγράμματα. Επιμέρους όμως, στη γενιά των Millennials (16-34 ετών) τα ποσοστά διαμορφώνονται σε 52% για το VOD και 44% για το live) ενώ για τους 35+ ηλικιακά τα ποσοστά είναι 33% και 65% αντίστοιχα.

Ένα ακόμα ενδιαφέρον στοιχείο είναι πως οι Έλληνες «δαπανούν» 18 λεπτά ημερησίως ψάχνοντας (στην τηλεόραση, στον υπολογιστή, στο κινητό κ.λπ.) για το τηλεοπτικό περιεχόμενο που θα παρακολουθήσουν ενώ ο χρόνος τους για την αναζήτηση video on demand φτάνει και τα 40 λεπτά ημερησίως! Σύμφωνα δε με την πρόσφατη έρευνα του «Future Market Insights», η αγορά του video on demand αναμένεται να καταγράψει ετήσια αύξηση ύψους 8,3% την περίοδο 2016-2026.

Στην έκθεση της Ericsson το 63% των καταναλωτών παγκοσμίως υποστηρίζουν ότι είναι πολύ ικανοποιημένοι με την ανακάλυψη περιεχομένου στις υπηρεσίες VOD, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό για τη γραμμική τηλεόραση είναι μόνο 51%. Τα ευρήματα δηλώνουν ότι, αν και η διαδικασία ανακάλυψης περιεχομένου VOD απαιτεί περισσότερο χρόνο σε σχέση με τη γραμμική τηλεόραση, οι καταναλωτές θεωρούν ότι η ενόχληση είναι μικρότερη, καθώς νιώθουν ότι τελικά θα έχουν την ευκαιρία να βρουν κάτι να παρακολουθήσουν τη στιγμή που θα το θελήσουν.

Ο τηλεθεατής δεν κάθεται πια (μόνο) στην τηλεόραση

Τούτα συνοψίζονται σε δύο υπηρεσίες της Cosmote TV . Αφενός τη Cinema on Demand για την ενοικίαση νέων ταινιών από όλα τα στούντιο του Χόλυγουντ, αμέσως μετά την πρώτη τους προβολή στους κινηματογράφους. Και, αφετέρου, την Cosmote TV Plus η οποία προσφέρει on demand και χωρίς καμία χρέωση, μία πλούσια ταινιοθήκη με ταινίες και ξένες σειρές από τα κανάλια COSMOTE CINEMA, καθώς επίσης ντοκιμαντέρ και εκπομπές του Cosmote History, όλα σε high definition ανάλυση, αμέσως μετά την προβολή τους στα κανάλια. Ειρήσθω εν παρόδω η υπηρεσία Cosmote TV Plus είναι πλέον διαθέσιμη και μέσω του Cosmote TV GO.

Το Bingeing αλλάζει το παιχνίδι στις σειρές

Μεγάλη είναι και η ζήτηση για τα επεισόδια σειρών και η τρέχουσα απαίτηση είναι πια το binge watching, όπως (απο)δεικνύει και τάση στις ΗΠΑ καθώς το 70% των Αμερικανών βλέπουν συνεχόμενα επεισόδια τηλεοπτικών σειρών, κατά μέσο όρο δε παρακολουθούν πέντε επεισόδια τη φορά.

Το Bingeing αλλάζει το παιχνίδι: η παρακολούθηση αριθμού επεισοδίων μιας σειράς κατά βούληση, έχει καταστεί πλέον βασικό χαρακτηριστικό της εμπειρίας θέασης τηλεόρασης και βίντεο στην Ελλάδα. Ποσοστό 75% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι κάνει μαραθώνιο τηλεθέασης σε καθημερινή (27%), εβδομαδιαία (37%) ή μηνιαία (11%) βάση, με το αντίστοιχο παγκόσμιο ποσοστό να κυμαίνεται στο 71%. Το ποσοστό αυτό αυξάνεται σε 86% για τις ηλικίες 16-34 (millennials), ακολουθώντας τις παγκόσμιες τάσεις.

Χαρακτηριστικό της αλλαγής του τρόπου με τον οποίο προωθείται το τηλεοπτικό περιεχόμενο είναι και ότι το 86% των ερωτηθέντων υποστήριξε πως θα έβλεπε δύο συνεχόμενα επεισόδια της ίδιας σειράς.

Παγκόσμια η τάση προς την τηλεθέαση μέσω κινητών

Το δείγμα της έρευνας της Ericsson στη χώρα ματς αφορά πληθυσμό ηλικίας 16-69 με broadband στο σπίτι και οι οποίοι έχουν τη δυνατότητα σε εβδομαδιαία βάση να παρακολουθήσουν τηλεόραση ή video on demand. Μεταξύ άλλων, αποκαλυπτικό είναι το νούμερο του χρόνου που αφιερώνουν οι έφηβοι για την παρακολούθηση TV ή VOD από κινητά τηλέφωνα: 63%! Και η εκτίμηση για το 2020 είναι ότι έως τότε το 50% του χρόνου τηλεθέασης θα πραγματοποιείται από κινητές συσκευές.

Τούτο, απόρροια της παγκόσμιας έφεσης των νέων ηλικίας 18-34 να επιλέγουν να βλέπουν ταινίες ή εκπομπές από το laptop ή το smartphone ή το tablet τους σε ποσοστό 67%. Στο ίδιο ηλικιακό γκρουπ, μόνο το 46% παρακολουθεί ταινίες και εκπομπές από την τηλεόραση, ήτοι μείωση 14% σε ετήσια βάση.

Η Cosmote TV GO σου προσφέρει την τηλεοπτική εμπειρία, μέσω κινητού, τάμπλετ, PC ή λάπτοπ. Η υπηρεσία προσφέρει 33 κανάλια, μεταξύ των οποίων όλα τα Cosmote Sport κανάλια, σε υψηλή ευκρίνεια.

Multi-tasking generation

Οι Millennials παραδέχονται στις έρευνες ότι, όσο παρακολουθούν τηλεόραση, εμπλέκονται σε τέσσερις παράλληλες δραστηριότητες: σερφάρισμα στο internet, ποστάρισμα και ψάξιμο social media αλλά text messaging στο κινητό.

Εν γένει οι καταναλωτές, αλλά ειδικότερα η γενιά της νέας χιλιετίας (millennials), θεωρούν πολύ σημαντική τη δυνατότητα παρακολούθησης μέσω smartphones. Οι καταναλωτές δεν θέλουν μόνο την κοινωνική εμπειρία τηλεοπτικών εκπομπών που παρακολουθούνται από κοινού, αλλά ζητούν και την ευελιξία της προσφοράς πολυμέσων κατ’ απαίτηση. Σήμερα η εμπειρία είναι πολύπλευρη και κάθε καταναλωτής θέλει να δημιουργήσει το δικό του κόσμο με συναρπαστικό, εξατομικευμένο περιεχόμενο.

Ο τηλεθεατής δεν κάθεται πια (μόνο) στην τηλεόραση

Τόσο εξατομικευμένο που υπάρχει η δυνατότητα στον τηλεθεατή / συνδρομητή να «γυρίζει» τον χρόνο πίσω, μέχρι και 48 ώρες σε επιλεγμένα προγράμματα και κανάλια για να παρακολουθήσει προγράμματα που έχασε και να ελέγχει τη ροή του προγράμματος με λειτουργίες όπως rewind, fast forward, pause, μέσω της υπηρεσίας Cosmote Replay TV.

Συνάμα, στην Cosmote TV υπάρχει η δυνατότητα εγγραφής προγραμμάτων σε ενσωματωμένο ή εξωτερικό σκληρό δίσκο από την PVR, η υπηρεσία που μέσω του Cosmote TV GO δίνει τη δυνατότητα και απομακρυσμένης εγγραφής.

Οι συνδρομητές μπορούν να ενημερώνονται αναλυτικά για το νέο hybrid κόσμο της Cosmote TV στο cosmotetv.grή στο δίκτυο καταστημάτων COSMOTE, ΓΕΡΜΑΝΟΣ ενώ στο επίσημο κανάλι της COSMOTE TV στο YouTube, υπάρχουν οδηγίες και συμβουλές για το πώς μπορεί κάποιος να γίνει «υβριδικός» και το πώς να συνδέσει τον αποκωδικοποιητή του στο Internet για να έχει πρόσβαση στις διαδραστικές υπηρεσίες της COSMOTE TV.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ