Η Ελλάδα έπεσε σε τοίχο
Ο Άτσο Πέτροβιτς που δεν έκανε βήμα πίσω στην τακτική του, ο Άλεξ Γκαρσία που "χώθηκε" στα πόδια του Γιάννη Αντετοκούνμπο και ο Κώστας Σλούκας που επιτέθηκε στο hedge out. To Sport24.gr και ο Αλέξανδρος Τρίγκας εστιάζουν στα σημεία που έκριναν το παιχνίδι της Ελλάδας με την Βραζιλία.
Η Ελλάδα δεν κατάφερε να διπλασιάσει τις νίκες στο Παγκόσμιο Κύπελλο, με την Βραζιλία να παίρνει τη νίκη - χρυσάφι εν όψει της συνέχειας της διοργάνωσης. Πολύ γρήγορα, η " σελεσάο" βρίσκεται στο σημείο να σχεδιάζει το μέλλον της, γνωρίζοντας πως ο δρόμος για την οκτάδα είναι πολύ πιο απλός σε σχέση με αυτόν της ομάδας του Θανάση Σκουρτόπουλου. Όχι από θαύμα, αλλά βάσει της επιμονής στο πλάνο που εκπονήθηκε, χάρη στην ευχέρεια που είχε ο Άντερσον Βαρεζάο να γυρίζει από τον αριστερό ώμο και να τελειώνει τις φάσεις στην ελληνική ρακέτα με το δεξί χέρι.
Η Βραζιλία είναι στην pole position, την ώρα που η Ελλάδα έχει έναν αγώνα με τον χαρακτήρα "do or die" μπροστά της (με τη Νέα Ζηλανδία, στις 5 Σεπτεμβρίου). Γιατί πιο μακριά από αυτό δεν μπορεί να κοιτάξει. Δεν της επιτρέπεται...
Ο "ΚΟΝΤΟΣ" ΠΟΥ ΜΠΗΚΕ ΣΤΑ ΠΟΔΙΑ ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΗ
Η επιλογή του Άτσο Πέτροβιτς να ρίξει τον Άλεξ Γκαρσία (των 1μ89) στον Γιάννη Αντετοκούνμπο δεν είναι κάτι... πρωτοφανές ως σκέψη. Ούτε κάτι που ενδεχομένως να μην αντιμετωπίσει ποτέ ξανά στην καριέρα του ο Greek Freak -τουλάχιστον σε ό,τι έχει να κάνει με τις διοργανώσεις της FIBA, όπου οι αποστάσεις είναι μικρότερες και δεν υφίσταται ο κανονισμός των 3'' στην άμυνα.
Ο προπονητής της Βραζιλίας ήθελε να έχει έναν παίκτη με χαμηλό κέντρο βάρους να... μπλέκεται στα πόδια του Γιάννη Αντετοκούνμπο, ο οποίος αφενός είναι πιο δυνατός στο παιχνίδι με πρόσωπο, αφετέρου δεν έχει ιδιαίτερο ρεπερτόριο στο low post. Διπλό κέρδος λοιπόν για τη "σελεσάο" αφού "κόπηκε" το ένας με έναν του Γιάννη από έξω προς τα μέσα, αφετέρου η Ελλάδα δεν κέρδισε το παραμικρό από το συγκεκριμένο miss match. Παρεμπιπτόντως, έβαλε την Ελλάδα στη διαδικασία να κατεβάσει αρκετά τον ρυθμό, βάζοντας σε συνεχόμενες κατοχές (στα πρώτα λεπτά) την μπάλα στο low post με τον Γιάννη Αντετοκούνμπο.
Κι από εκεί προέκυπτε η συνθήκη κατά την οποία, όλοι οι παίκτες της Βραζιλίας είχαν -τουλάχιστον- ένα πόδι στη ρακέτα, για να μην αφήσουν ούτε εκατοστό ελεύθερο. Φυσικά, σε αυτό "βοήθησε" το γεγονός πως η ομάδα του Θανάση Σκουρτόπουλο δεν διαθέτει καλούς περιφερειακούς σουτέρ.
Η ΑΛΛΑΓΗ ΧΕΙΡΙΣΤΗ ΠΟΥ ΕΔΩΣΕ ΧΩΡΟΥΣ
Με τον Νικ Καλάθη στο γήπεδο, η άμυνα της Βραζιλίας είχε τη δυνατότητα να κλείνει σε κάθε σκριν που γινόταν πάνω στην μπάλα (με αυτόν ως χειριστή της μπάλας). Ή, αντίστοιχα, να υπάρχει πάντα ένας παίκτης, ο οποίος θα ήταν επιφορτισμένος με την... υποχρέωση να δίνει τις περισσότερες βοήθειες. Κι ας ήταν στη δυνατή πλευρά. Αυτός ο παίκτης ήταν ο προσωπικός αντίπαλος του Νικ Καλάθη.
Μόλις ο Θανάσης Σκουρτόπουλος άλλαξε τον βασικό δημιουργό του, αυτόματα το παιχνίδι της ελληνικής ομάδας απλώθηκε περισσότερο. Η Βραζιλία άφησε στην άκρη το under στα on ball screens (ο παίκτης του Νικ Καλάθη περνούσε κάτω από το σκριν, δίνοντας το σουτ) και στράφηκε στο hedge out. Ήθελε να διώξει την μπάλα από τα χέρια του Κώστα Σλούκα, να τον βάλει στη διαδικασία είτε να ντριμπλάρει περισσότερο.
Μόνο που στην προκειμένη περίπτωση, ο αριστερόχειρας γκαρντ ήταν απόλυτα έτοιμος: έδωσε έξι (6) ασίστ μέχρι την ανάπαυλα. Αριθμός που θα μπορούσε να είναι ακόμη μεγαλύτερος, αν οι συμπαίκτες του ήταν λίγο πιο συνεπείς στην εκτέλεση.
Ο γκαρντ της Φενέρμπαχτσε διάβασε εξαιρετικά τα hedge out (οι τέσσερις πρώτες ασίστ που έδωσε ήταν στον Γιώργο Πρίντεζη, που αντίστοιχα είχε ένα δίποντο και 3/3 τρίποντα μέχρι την ανάπαυλα) και βοήθησε σημαντικά στο "χτίσιμο" του +17 (23-40) με το οποίο προηγήθηκε η Ελλάδα στο 18ο λεπτό της αναμέτρησης.
ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΜΙΣΟΥ ΓΗΠΕΔΟΥ ΠΟΥ ΕΓΙΝΕ Ο ΚΑΝΟΝΑΣ
Εν αντιθέσει με ό,τι είδαμε στα περισσότερα παιχνίδια των φιλικών, η Ελλάδα δεν έχει καταφέρει να τρέξει το γήπεδο όσο θέλει. Δεν το έκανε απέναντι στην Βραζιλία, με αποτέλεσμα ο ρυθμός να συνηγορεί σε "dogfight" μισού γηπέδου, παρά στη δυνατότητα να κριθεί κάτι από το transition, τους πρωτεύοντες ή δευτερεύοντες αιφνιδιασμούς. Κι εκεί, η "σελεσάο" ήταν πολύ πιο έτοιμη να αποδειχθεί αποτελεσματική. Έπαιζε στο... δικό της γήπεδο.
Ο ΑΤΣΟ ΠΕΤΡΟΒΙΤΣ ΔΕΝ ΕΚΑΝΕ ΟΥΤΕ ΒΗΜΑ ΠΙΣΩ
Με τον Νικ Καλάθη να έχει 3/4 τρίποντα στο πρώτο μέρος, τον Κώστα Σλούκα να μετράει 6 ασίστ και την Εθνική Ανδρών να σουτάρει με 7/13 από την περιφέρεια, ενδεχομένως κάποιος να περίμενε πως στην ανάπαυλα ο προπονητής της Βραζιλίας θα προχωρούσε σε αμυντικές προσαρμογές. Ότι θα επιχειρούσε να διαφοροποιήσει πράγματα στο αμυντικό του πλάνο. Δεν το έκανε! Το αντίθετο, συνέχισε να επιμένει σε αυτό που είχε ετοιμάσει από την αρχή -και δικαιώθηκε.
Μετά το τέλος της αναμέτρησης, ο Άτσο Πέτροβιτς μίλησε στην κάμερα της ΕΡΤ και αναφέρθηκε στον Νικ Καλάθη και το περιφερειακό σουτ, εξηγώντας πως " ξέραμε ότι αν έβαζε τρίποντα στο πρώτο μέρος, δεν θα έκανε το ίδιο στο δεύτερο". Δείγμα της φιλοσοφίας, του σκεπτικού του και της ικανότητας να περάσει στους παίκτες του την πίστη ότι μπορούν να τα καταφέρουν.
Ο ΑΡΙΣΤΕΡΟΣ ΩΜΟΣ ΤΟΥ ΑΝΤΕΡΣΟΝ ΒΑΡΕΖΑΟ
Ο Άντερσον Βαρεζάο ήταν ο πολυτιμότερος παίκτης της Βραζιλίας στο μπροστινό μέρος του παρκέ, την ώρα που ο Άλεξ Γκαρσία και ο Μπρούνο Καμπόκλο αποτέλεσαν την αιχμή του αμυντικού δόρατος για την ομάδα τους. Ο βασικός σέντερ της "σελεσάο" σημείωσε 22 πόντους με 10/17 δίποντα και 2/2 βολές, ενώ μάζεψε 9 ριμπάουντ και έδωσε 2 ασίστ στα 33'06'' που χρησιμοποιήθηκε.
Τα δέκα (10) εύστοχα σουτ δύο πόντων είναι μεγάλος αριθμός, ειδικά αν αναλογιστεί κανείς πως στην συντριπτική πλειοψηφία τους επιτεύχθηκαν με τον ίδιο τρόπο: γυρνώντας από τον αριστερό ώμο, για να τελειώσει τη φάση με το δεξί χέρι!
Σε πολλές περιπτώσεις που έπαιξε με πλάτη απέναντι στους παίκτες του Θανάση Σκουρτόπουλου, τελείωνε από τα δεξιά. Δεν τελείωσε κάποια φάση με το αριστερό του χέρι, γιατί δεν -μπορεί να- το κάνει. Επένδυσε σε αυτό στο οποίο είναι δυνατός, σε αυτό που μπορεί να κάνει με συνέπεια.
Η ελληνική άμυνα παρουσιάστηκε ασυνεπής στον τρόπο αντιμετώπισής του, δεν ήταν συγκεντρωμένη σε αυτό το κομμάτι. Δεν του "απαγόρευσε" ποτέ να γυρίσει από τον αριστερό ώμο.