Συναρπαστική νίκη για τον Max Verstappen και την Honda και διπλό πόντιουμ στο Αμερικανικό GP
Ήταν μία ξεχωριστή νίκη, καθώς σηματοδότησε το 200ό πόντιουμ για την RedBullRacing, το οποίο μάλιστα συνέπεσε χρονικά με την επέτειο της πρώτης νίκης της Honda στη Formula 1 – την ίδια μέρα το 1965 - όταν ο Ritchie Ginther κέρδισε στο Μεξικανικό Grand Prix με Honda RA 272.
Ξεκινώντας από την poleposition, ο Max έπεσε στη δεύτερη θέση πίσω από τον LewisHamilton στη Στροφή 1, αλλά η έξυπνη στρατηγική της RedBull σύντομα αντέστρεψε τις θέσεις των δύο πιλότων. Το πρώτο pitstop για αλλαγή σε σκληρά ελαστικά από νωρίς – στον γύρο 10 – έδωσε στον Max το undercut, με αποτέλεσμα να περάσει πάλι πρώτος.
Ο Sergio βρέθηκε στην 3η θέση στην αρχή και παρέμεινε με άνεση εκεί, κάνοντας το πρώτο του pitstop στον γύρο 12. Ο Sergio άλλαξε ελαστικά επιλέγοντας τη μεσαία γόμα, με αποτέλεσμα ο Hamilton να ανταποκριθεί ανάλογα στον επόμενο γύρο, μία κίνηση που άφησε καθαρό το πεδίο για τον Max.
Μετά από μία καλή εκκίνηση, ο Yuki κατέλαβε την όγδοη θέση μπροστά από την Pierre που ήταν δέκατος, αλλά σύντομα ο Γάλλος προσπέρασε τον ValtteriBottas με αποτέλεσμα τα δύο μονοθέσια της ScuderiaAlphaTauri να συνεχίσουν τον αγώνα το ένα πίσω από το άλλο. Το πρώτο pitstop του Yuki πραγματοποιήθηκε στον ένατο γύρο, και ο Pierre μπήκε στα pits ένα γύρο αργότερα, αλλά στη συνέχεια αναγκάστηκε να εγκαταλείψει μετά από πρόβλημα που ανέφερε στο πίσω τμήμα του μονοθεσίου του.
Με τον Hamilton να πλησιάζει στο μέσον του αγώνα, η RedBull συνέχισε την επιθετική στρατηγική της καλώντας τον Max για ένα δεύτερο pit stop στον γύρο 29, ολοκληρώνοντας το undercut ώστε να φτάσει μέχρι το τέλος του αγώνα με τα σκληρά ελαστικά. Η ομάδα θεώρησε ότι η θέση στην πίστα ήταν σημαντική, και αποδείχτηκε ότι είχε δίκιο.
Ο Sergio έκανε το δεύτερο pitstop στον γύρο 32 και παρέμεινε με άνεση στην τρίτη θέση, ενώ το 2οpitstop του Yuki έγινε δύο γύρους αργότερα, με τον οδηγό να επιστρέφει στις παρυφές της βαθμολογούμενης δεκάδας.
Ο Max είχε πραγματοποιήσει τη δεύτερη στάση του για αλλαγή ελαστικών οκτώ γύρους πριν από τον Hamilton, με την Mercedes να μειώνει τη διαφορά από τον Max στα τελευταία στάδια του αγώνα. Όμως, ο επικεφαλής του πρωταθλήματος ήταν αλάνθαστος στη διαχείριση του ρυθμού του κρατώντας τον Hamilton σε απόσταση. Ο δύο πιλότοι μπήκαν στον τελευταίο γύρο του αγώνα με διαφορά μικρότερη του ενός δευτερολέπτου, αλλά ο Max την αύξησε κατακτώντας την όγδοη φετινή του νίκη με διαφορά 1,3 δλ.
Μετά από έναν αγώνα στον οποίο ο Sergio δεν μπορούσε να πιει νερό για το μεγαλύτερο μέρος του αγώνα σ’ ένα απόγευμα με υψηλές θερμοκρασίες, ο Μεξικάνος κατέκτησε την τρίτη θέση, κάτι που συνέβαλε ώστε η ομάδα να μειώσει τη διαφορά στο πρωτάθλημα κατασκευαστών κατά 13 βαθμούς, ενώ ο Yuki κέρδισε δύο βαθμούς στην ένατη θέση.
ToyoharuTanabe
Τεχνικός Διευθυντής, HondaRacingF1
«Η νίκη του Max από την poleposition με τον Checo να τον πλαισιώνει στο βάθρο στην τρίτη θέση, είναι ένα θαυμάσιο αποτέλεσμα για τη Honda και για την ομάδα RedBullRacing. Είναι το δεύτερο συνεχόμενο διπλό πόντιουμ και τα δύο επιτεύχθηκαν με ξεχωριστές εμφανίσεις για τα μονοθέσια: λευκά μονοθέσια των “οπαδών Honda” στην Τουρκία και εδώ με τα σήματα της Acura να αντικαθιστούν εκείνα της Honda και στα τέσσερα μονοθέσια. Λόγω στρατηγικής, ο Max έκανε pitstop νωρίς και στη συνέχεια άντεξε την πίεση του Hamilton ο οποίος τον ακολουθούσε σε απόσταση αναπνοής σε μία πραγματικά συγκλονιστική μάχη. Ο Max διαχειρίστηκε θαυμάσια το ρυθμό του αγώνα και τα ελαστικά. Ο Checo ήταν γρήγορος όλο το Σαββατοκύριακο και η τρίτη θέση για δεύτερη συνεχή φορά είναι πολύ σημαντική για εμάς στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών. Ήταν θαυμάσιο να βλέπουμε τον Yamamoto να παραλαμβάνει το έπαθλο στο βάθρο και πραγματικά εκτιμούμε αυτή τη χειρονομία της RedBull. Για την ScuderiaAlphaTauri, ο Yuki έκανε μία θαυμάσια εκκίνηση, προσπερνώντας δύο μονοθέσια και στη συνέχεια οδήγησε τόσο καλά ώστε κατακτήσει τους βαθμούς της 9ης θέσης. Αυτή ήταν η δεύτερη συνεχόμενη παρουσία του στο Q3 και οι πρώτοι του βαθμοί από την Ουγγαρία, και ως εκ τούτου ευελπιστούμε να διατηρήσει το momentum μέχρι το τέλος της σεζόν. Ήταν κρίμα που ο Pierre, που ήταν επίσης γρήγορος αυτό το Σαββατοκύριακο, αναγκάστηκε να εγκαταλείψει λόγω προβλήματος στην ανάρτηση. Ακολουθεί ένα ακόμα ιδιαίτερης σημασίας GrandPrix, καθώς πρόκειται για ένα αγώνα που διεξάγεται στην πατρίδα του Checo, στο Μεξικό. Απομένουν ακόμα μόνο πέντε αγώνες, αλλά έχουμε ακόμα μακρύ και
δύσκολο δρόμο μέχρι το τέλος της σεζόν, με τον κάθε αγώνα να μετράει πάρα πολύ και εμείς σκοπεύουμε να δώσουμε τον καλύτερό μας εαυτό σε όλους τους αγώνες.
Max Verstappen
Red Bull Racing Honda
Αγώνας : 1ος
«Ήταν ένας συναρπαστικός αγώνας και μου φαίνεται απίστευτο που κέρδισα εδώ μπροστά στα μάτια όλων των οπαδών. Η πίεση ήταν μεγάλη σε όλη τη διάρκεια του αγώνα και δεν γνώριζα πόσο γρήγορα μπορούσε να με φτάσει ο Lewis. Πίστευα ότι είχα μία καλή εκκίνηση, αλλά ο Lewis είχε ακόμα καλύτερη. Υιοθετήσαμε λοιπόν μία επιθετική στρατηγική έχοντας χάσει την πρώτη θέση στη στροφή 1 και μετά μπήκαμε στα pits νωρίς, στο πρώτο stint. Στη συνέχεια, στο μεσαίο stint ήμασταν μέσα στα πλαίσια του undercut, και έτσι έπρεπε να απαντήσουμε κυνηγώντας τη θέση στην πίστα, κάτι που κατέστησε το τελευταίο stint αρκετά μεγάλο, και μάλιστα με αυτή τη ζέστη. Οι δύο τελευταίοι γύροι ήταν σίγουρα δύσκολοι για τα ελαστικά, καθώς δεν είχε απομείνει πολλή πρόσφυση. Και τότε και ενώ απέμεναν μόνο δύο γύροι, βρέθηκα πίσω από την Haas και μπόρεσα να επωφεληθώ από το DRS, και έτσι καταφέραμε να κρατηθούμε μέχρι το τέλος. Σίγουρα τα δώσαμε όλα σήμερα σαν Ομάδα και ήταν θαυμάσιο που έχω τον Checo δίπλα μου στο βάθρο.”
Sergio Perez
Red Bull Racing Honda
Αγώνας : 3ος
«Ήταν ο δυσκολότερος και μεγαλύτερος αγώνας της ζωής μου. Δεν ένοιωθα τόσο καλά πριν τον αγώνα και κάποια στιγμή το σύστημα λήψης υγρών για την ενυδάτωσή μου σταμάτησε να λειτουργεί στον πρώτο γύρο και με τόση ζέστη σήμερα ήταν ένα πολύ δύσκολο και επώδυνο σωματικά απόγευμα. Δυσκολεύτηκα πάρα πολύ και στον 20ο γύρο ήμουν εξαντλημένος, οπότε ήταν κρίμα που δεν μπορούσα να ακολουθήσω τον ρυθμό των Max και Lewis. Όμως υπάρχουν πολλά θετικά που πρέπει να αποκομίσω από αυτό το Σαββατοκύριακο και τα διαδοχικά πόντιουμ είναι πάντα ωραία. Είναι ένα καλό αποτέλεσμα για την ομάδα, το undercut λειτούργησε καλά και ο Lewis δεν είχε άλλη επιλογή, κάτι που βοήθησε τον Max να βγει μπροστά. Είμαστε πολύ χαρούμενοι ως Ομάδα. Ανυπομονώ πολύ για το Μεξικό, η ομάδα τα πήγε καλά εκεί στο παρελθόν και πιστεύω ότι θα έχουμε ένα καλό πακέτο για τον εντός έδρας αγώνα μου. Ανυπομονώ και ελπίζω να βρεθώ ξανά στο βάθρο μπροστά στους οπαδούς της έδρας μου».
Yuki Tsunoda
Scuderia AlphaTauri Honda
Race : 9ος
«Ήταν μια καλή μέρα, κατάφερα να αποσπάσω μερικούς σημαντικούς βαθμούς για την ομάδα στο κυνήγι του Πρωταθλήματος, οπότε είμαι πραγματικά χαρούμενος με αυτό. Ήταν πολύ δύσκολος αγώνας καθώς είχε πολλή ζέστη! Δεν ήταν εύκολο να ξεκινήσω με τα μαλακά ελαστικά, καθώς είχα διαφορετική στρατηγική από όλους γύρω μου, ωστόσο αυτή η επιλογή σήμαινε ότι είχα το πλεονέκτημα στον πρώτο γύρο και προσπάθησα να το εκμεταλλευτώ στο έπακρο. Ο ρυθμός σήμερα ήταν αρκετά καλός, οπότε είμαι χαρούμενος που φεύγω με βαθμούς».
Pierre Gasly
Scuderia AlphaTauri Honda
Race : Εγκατέλειψε
«Δυστυχώς, είχαμε σήμερα ένα πρόβλημα με την ανάρτηση που μας υποχρέωσε να εγκαταλείψουμε. Αυτή τη στιγμή δεν ξέρουμε το πραγματικό αίτιο, οπότε πρέπει να το διερευνήσουμε .Είναι πολύ απογοητευτικό γιατί γνωρίζουμε ότι κάθε βαθμός μετράει σε αυτό το στάδιο στη μάχη μας στο midfield. Θα ήταν πολύ καλό να ολοκληρώναμε τον αγώνα, καθώς η ατμόσφαιρα ήταν απίστευτη αυτό το Σαββατοκύριακο, από την αρχή, οπότε είναι κρίμα που δεν είδαμε την καρό σημαία».