Σε μια νέα εποχή θα περάσει η εργοστασιακή ομάδα της Renault στη Formula 1, η Alpine F1, το 2026: μετά από τρεις δεκαετίες θα σταματήσει να χρησιμοποιεί τους δικούς της κινητήρες από το Βιρύ, και θα αγωνίζεται στα GP με τις υβριδικές μονάδες ισχύος της Mercedes.
Η έκπληξη της χρονιάς, η παρουσία των Εστεμπάν Οκόν και Πιέρ Γκασλί της Alpine F1 στο βάθρο του GP του Ιντερλάγκος, “εκτόξευσε” την ομάδα από την 9η στην 6η θέση του πρωταθλήματος κατασκευαστών. Κάτι που μεταφράζεται σε τεράστια χρηματική διαφορά στο τέλος της σεζόν - αν καταφέρει να παραμείνει στη θέση αυτή.
Η Formula 1 επιστρέφει μετά από σχεδόν έναν μήνα αυτό το τριήμερο (18-20/10) με το GP των ΗΠΑ στο Όστιν του Τέξας, και οι McLaren, Alpine και Haas F1 θα αγωνιστούν εκεί -καθεμία για τους δικούς της λόγους- με διαφορετικούς χρωματισμούς των μονοθεσίων τους.
Η μακροχρόνια και τόσο επιτυχημένη (με τρεις διαφορετικές ομάδες) ιστορία της Renault στην κατασκευή κινητήρων στη Formula 1 θα φτάσει στο τέλος της μετά το πέρας της σεζόν του 2025, όπως ανακοίνωσε η γαλλική εταιρεία. Τα μονοθέσια της Alpine F1 κατά πάσα πιθανότητα θα "φορούν" τις μονάδες ισχύος της Mercedes από το 2026.
Ο νεαρός Αυστραλός, γιος του θρύλου των μοτοσικλετών Μικ Ντούχαν, θα οδηγεί τη δεύτερη Alpine το 2025 δίπλα στον Πιέρ Γκασλί, όπως ανακοίνωσε και επίσημα η ομάδα του Ένστοουν. Ποιες θέσεις απομένουν πλέον για να κλείσει το ρόστερ της νέας σεζόν της Formula 1.
Η Alpine F1 συνεχίζει την πλήρη της αναδιάρθρωση: μετά την πρόσληψη του Νταβίντ Σάντσεζ στην ηγεσία του τεχνικού τμήματος, και του Φλάβιο Μπριατόρε για την υψηλή διοίκηση, τώρα ανακοίνωσε ότι ο μόλις 36χρονος Όλιβερ Όουκς είναι ο νέος διευθυντής της ομάδας.
Ο νέος εκτελεστικός διευθυντής της Alpine F1, Φλάβιο Μπριατόρε, φέρεται να επιμένει για τις μονάδες ισχύος της Mercedes HPP, από τη στιγμή που η Renault κλίνει προς την απόφαση -αν δεν την έχει λάβει ήδη- να πάψει να είναι κατασκευαστής κινητήρων στη Formula 1.
“Θα κερδίζω αγώνες το 2026” είπε με περίσσεια αυτοπεποίθηση ο Φλάβιο Μπριατόρε, καθώς και ότι ο Κάρλος Σάινθ “είναι ένας σούπερ οδηγός”, την ώρα που ο Ιταλός προσπαθεί να χτίσει εκ νέου την Alpine και να επαναφέρει τις παλιές ημέρες δόξας για την ομάδα του Ένστοουν. Επαφές με τη Ferrari στο περιθώριο του GP Αυστρίας για την προμήθεια κινητήρων από το 2026.
Η γαλλική εταιρεία ανακοίνωσε και επίσημα ότι επέκτεινε τη συμφωνία της με τον Πιέρ Γκασλί, την ώρα που εντείνει τις προσπάθειές της να εξασφαλίσει τις υπηρεσίες του Κάρλος Σάινθ για το έτερό της κόκπιτ από το 2025.
Δεκαέξι χρόνια μετά από το σκάνδαλο του GP Σιγκαπούρης 2008 και την αποπομπή του από τη διεύθυνση της Renault F1, η γαλλική εταιρεία κάλεσε πίσω τον Φλάβιο Μπριατόρε για να βοηθήσει στην ανοικοδόμηση της Alpine F1.
Επί τρεις δεκαετίες οι κινητήρες της Renault Sport κέρδιζαν τίτλους με τις Williams, Red Bull αλλά και με τη δική της εργοστασιακή ομάδα, αλλά τώρα οι Γάλλοι φέρεται να εξετάζουν το ενδεχόμενο να βάλουν τέλος στη μακρά ιστορία των κινητήρων F1 του Βιρύ και να αναζητούν πελατειακές μονάδες ισχύος για την Alpine F1 ενόψει του 2026.
Ο Εστεμπάν Οκόν θα αποχωρήσει από την Alpine F1 μετά τη λήξη του τρέχοντος συμβολαίου του με την ομάδα του Ένστοουν, στο τέλος του 2024, επιβεβαίωσε η γαλλική εταιρεία. Η απόφαση αυτή έρχεται μετά το συμβάν του GP του Μονακό, αλλά δεν οφείλεται αποκλειστικά σε αυτό.
Ο Εστεμπάν Οκόν θα αγωνιστεί κανονικά στο GP του Μόντρεαλ το ερχόμενο τριήμερο (7-9 Ιουνίου), καθώς δεν ισχύουν οι εικασίες ότι η Alpine θα τον άφηνε "στον πάγκο' μετά τη σύγκρουσή του με τον ομόλογό του Πιέρ Γκασλί στο Μονακό. Όμως, το μέλλον του με τη γαλλική ομάδα μετά το 2024 είναι πλέον εξαιρετικά αμφίβολο.
Οι πίσω σελίδες της ιστορίας της Formula 1 είναι γεμάτες με αμοραλισμό, με μακιαβελικούς διοικητές ομάδων που θα επιδίδονταν σε κάθε είδους μηχανορραφία ή δολοπλοκία για μια καρό σημαία. Αλλά κανείς δεν ήταν σαν τον Φλάβιο Μπριατόρε.
Ο άνθρωπος που έχτισε την απόλυτη δόξα της Renault με τους τίτλους του Φερνάντο Αλόνσο είναι και εκείνος που σμπαράλιασε τη φήμη της με το σκάνδαλο του GP Σιγκαπούρης 2008 - και τώρα οι Γάλλοι, σύμφωνα με πληροφορίες, τον καλούν πίσω για να ξαναχτίσουν την ομάδα της Alpine F1.
Με την επέκταση του συμβολαίου του Φερνάντο Αλόνσο με την Aston Martin F1 μέχρι το τέλος του 2026, έκλεισαν όλες οι θέσεις των οδηγών-ηγετών των ομάδων της Formula 1 για το 2025. Διαβάστε, παρακάτω, πώς έχουν τα δεδομένα για όλες τις υπόλοιπες.
Οι ιδιοκτήτες των Alpine, RB και Haas φέρεται να εξετάζουν -μεταξύ άλλων ενδεχομένων- την περίπτωση πώλησης των τριών τους αυτών ομάδων της Formula 1, σε μια εποχή που η τιμή τους έχει εκτοξευθεί στα ύψη λόγω της διευρυνόμενης απήχησης του σπορ.
Η γαλλική ομάδα της Formula 1 παρουσίασε στο εργοστάσιο του Ένστοουν το μονοθέσιο με το οποίο θα αγωνίζονται στο φετινό πρωτάθλημα οι Εστεμπάν Οκόν και Πιέρ Γκασλί, την Alpine A524, που ενσωματώνει ορισμένες τολμηρές σχεδιαστικές επιλογές.
Οι ομάδες του Μπράκλεϊ και του Ένστοουν επιβεβαίωσαν τις ημερομηνίες που θα παρουσιάσουν τα νέα τους μονοθέσια για το πρωτάθλημα της Formula 1 του 2024, συνοδεύοντάς τα με τις ελπίδες ότι θα αλλάξουν τις τύχες τους στο σπορ.