Η πιο μεγάλη ευκαιρία της καριέρας του Φερνάντο Αλόνσο, η dream team που χτίζει η Aston Martin F1 στο Σίλβερστοουν με την προσθήκη (και) του Άντριαν Νιούι, πέτυχε τον Ισπανό στη δύση της καριέρας του. Όμως, μπορεί ο “Ελ Νάνο” να μείνει στη F1 και μετά το 45ο έτος της ηλικίας του;
Στο ταξίδι πίσω στο χρόνο και τις δεκαετίες της Formula 1, ο Άντριαν Νιούι έχει κατακτήσει 12 πρωταθλήματα κατασκευαστών με τις Williams, McLaren με RBR. Από όλα τα μονοθέσια που φέρουν την υπογραφή του, διαλέξαμε τα πέντε πιο μυθικά, ευφυή και κυρίαρχα, που θα μείνουν για πάντα στις "χρυσές" σελίδες του σπορ.
Συμπεριλαμβανομένων των μετοχών που τον καθιστούν συνιδιοκτήτη της Aston Martin F1, ο Άντριαν Νιούι θα έχει αστρονομικές ετήσιες απολαβές από την ομάδα του Σίλβερστοουν - ανάλογες με εκείνες που έχουν οι εν ενεργεία πρωταθλητές της Formula 1.
H Aston Martin F1 ανακοίνωσε και επίσημα σήμερα (10/9) το χειρότερα κρυμμένο μυστικό των τελευταίων εβδομάδων, τη συμφωνία της με τον πλέον επιτυχημένο σχεδιαστή της ιστορίας της Formula 1, Άντριαν Νιούι. Ο Βρετανός θα αναλάβει την τεχνική διοίκηση μαζί με μετοχικό μερίδιο της ομάδας.
Ο ιδιοκτήτης της Aston Martin F1 Λόρενς Στρολ εμμέσως πλην σαφώς επιβεβαίωσε τη συμφωνία του με τον πιο επιτυχημένο σχεδιαστή της ιστορίας της F1, Άντριαν Νιούι, να μεταβεί στο Σίλβερστοουν τον Απρίλιο του 2025 - κι έτσι φαίνεται να απομένει μόνο η επίσημη ανακοίνωση.
Ο κορυφαίος σχεδιαστής της ιστορίας της Formula 1, Άντριαν Νιούι, είπε ότι η τελευταία του δημιουργία στη Red Bull -το hypercar RB17 που θα αποκτήσουν μόλις 50 ιδιώτες- παράγει πολλή παραπάνω άντωση από όση μπορούν τα ελαστικά της να αντέξουν στις στροφές.
Ο Άντριαν Νιούι, σύμφωνα με πολλαπλά και αξιόπιστα ιταλικά δημοσιεύματα, έλαβε την απόφαση να συνεχίσει από τον Απρίλιο του 2025 την καριέρα του στην Aston Martin - και η συμφωνία φέρεται ότι θα ανακοινωθεί μέσα στον προσεχή Σεπτέμβριο.
Τα δύο ηγετικά στελέχη των τεχνικών ομάδων της Red Bull Racing και της Scuderia Ferrari, Άντριαν Νιούι και Ενρίκο Καρντίλε αντίστοιχα, φέρεται να ήρθαν σε διαφωνία με τις ομάδες του Μίλτον Κινς και του Μαρανέλο πριν αποφασίσουν να παραιτηθούν.
Ένας από τους κορυφαίους σχεδιαστές της ιστορίας της Formula 1, ο Άντριαν Νιούι, οδήγησε ένα από τα πιο εμβληματικά μονοθέσια όλων των εποχών: τη Ferrari 312 T4 του Νίκι Λάουντα.
Η Red Bull αποκάλυψε στο Φεστιβάλ Ταχύτητας του Goodwood το αυτοκινητικό αριστούργημα του κορυφαίου σχεδιαστή της ιστορίας της Formula 1, Άντριαν Νιούι, το hypercar RB17 - που αποτελεί το “κύκνειο άσμα” του Βρετανού με την εταιρεία του Μίλτον Κινς.
Η Ferrari βρίσκει ένα εμπόδιο στην προσπάθειά της να εξασφαλίσει τις υπηρεσίες του Άντριαν Νιούι το 2025, καθώς -αξιόπιστες- πηγές έβγαλαν στο φως την πρόσφατη μυστική επίσκεψη του κορυφαίου σχεδιαστή της F1 στο καινούριο και κολοσσιαίο εργοστάσιο της Aston Martin F1 στο Σίλβερστοουν.
Το περιοδικό Business F1 αποκαλύπτει ότι ο πιο επιτυχημένος σχεδιαστής της ιστορίας της F1 Άντριαν Νιούι όχι μόνο έχει συμφωνήσει με τη Scuderia για να μεταβεί στο Μαρανέλο την Άνοιξη του 2025, αλλά και ότι έχει ήδη υπογράφει το νέο του συμβόλαιο έναντι αστρονομικής αμοιβής.
Η Scuderia -σύμφωνα με αξιόπιστο γερμανικό δημοσίευμα- δεν ενδιαφέρεται πλέον για τις υπηρεσίες του Άντριαν Νιούι, του πλέον επιτυχημένου σχεδιαστή της ιστορίας της F1 - παρότι ο ιταλικός Τύπος θεωρούσε θέμα χρόνου την ανακοίνωσή του από την ομάδα του Μαρανέλο.
Ο ιταλικός Τύπος εμφανίζεται βέβαιος ότι ο Άντριαν Νιούι θα συνεχίσει την καριέρα του στη Scuderia Ferrari, αμέσως μετά την αποδέσμευσή του από τη Red Bull Racing το Μάρτιο του 2025, που σημαίνει ότι θα επηρεάσει -ως έναν βαθμό- το cavallino για τους νέους τεχνικούς κανονισμούς του 2026.
Για πρώτη φορά η Aston Martin F1, μέσω του διευθυντή της Μάικ Κρακ, επιβεβαίωσε το ενδιαφέρον της για τις υπηρεσίες του Άντριαν Νιούι - έπειτα από τη νέα συνάντηση του πιο επιτυχημένου σχεδιαστή της F1 με τον ιδιοκτήτη της ομάδας, Λόρενς Στρολ, στο Μαϊάμι.
Μετά την ανακοίνωση της αποχώρησής του από τη Red Bull Racing, ο σχεδιαστής Άντριαν Νιούι ξεκαθάρισε ότι δεν προγραμματίζει ακόμα να πάει σε κάποια άλλη ομάδα της Formula 1, καθώς και ότι θα κάνει ένα διάλειμμα ξεκούρασης "μέχρι να σκεφτώ ότι ήρθε ο καιρός για μια νέα περιπέτεια".
Η Red Bull Racing ανακοίνωσε επίσημα ότι ο Άντριαν Νιούι θα αποχωρήσει από το Μίλτον Κινς κατά το πρώτο τρίμηνο του 2025, καθώς και ότι ο Βρετανός σχεδιαστής είναι ελεύθερος να ενταχθεί σε αντίπαλη ομάδα από την ίδια κιόλας χρονιά.
Μετά τη φερόμενη χθεσινή (29/04) συνάντηση του Άντριαν Νιούι με τη διοίκηση της RBR, επιβεβαιώνεται ότι ο Βρετανός σχεδιαστής είναι έτοιμος να αποχωρήσει από το Μίλτον Κινς, καθώς και ότι η σχετική ανακοίνωση θα έρθει μέχρι το τέλος της εβδομάδας.
Επιβεβαιώνται από πολλαπλές και αξιόπιστες πηγές ότι ο σχεδιαστής των κυρίαρχων μονοθεσίων της RBR των τελευταίων τριών σεζόν της Formula 1 έλαβε την απόφαση να φύγει από την ομάδα του Μίλτον Κινς στο τέλος της φετινής χρονιάς. Ποιοί είναι οι πιθανοί προορισμοί του 65χρονου.
Ο Άντριαν Νιούι εθεάθη στο αεροδρόμιο της Μπολόνια πριν από λίγες μέρες, δίνοντας περαιτέρω τροφή στα σενάρια ότι βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο επαφών με τη Scuderia Ferrari για τη μετακόμισή του στο Μαρανέλο.
Ο Άντριαν Νιούι δήλωσε πως “θα δούμε τι θα φέρει το μέλλον” σχετικά με τις προσεγγίσεις του από τη Ferrari αλλά και την Aston Martin F1, και παράλληλα χαρακτήρισε τη φετινή Red Bull RB20 ως μια “ακραία έκδοση” την κυρίαρχης περσινής RB19.
Μια προσφορά δεκάδων εκατομμυρίων δολαρίων, κοντά στα συμβόλαια των πιο υψηλά αμοιβόμενων οδηγών της Formula 1, έκανε η Aston Martin στον κορυφαίο σχεδιαστή της ιστορίας της Formula 1, Άντριαν Νιούι, για να τον προσελκύσει από τη Red Bull στο Σίλβερστοουν.
Ο ιταλικός Τύπος αναφέρει ότι η προσπάθεια της Ferrari να προσελκύσει στο Μαρανέλο τον κορυφαίο σχεδιαστή της ιστορίας της F1, Άντριαν Νιούι, θα ενταθεί την μεθεπόμενη εβδομάδα με κατ’ ιδίαν συνάντηση με τον Βρετανό σχεδιαστή μετά τον αγώνα της Σουζούκα (5-7 Απριλίου).
Το δεύτερο μεγάλο της μεταγραφικό κόλπο γκρόσο της Formula 1 -μετά τον Λιούις Χάμιλτον- επιχειρεί η Ferrari, καθώς ο γερμανικός Τύπος αναφέρει ότι οι διαπραγματεύσεις της Scuderia με τον Άντριαν Νιούι είναι “σε προχωρημένο στάδιο”.
Ο σχεδιαστής του απολύτως κυρίαρχου μονοθεσίου της Formula 1, εξηγεί ποιες πίστες του προγράμματος ταιριάζουν λιγότερο στη Red Bull RB20, καθώς και ότι δεν είναι οι ιδέες που πήρε από τη Mercedes φέτος εκείνες που κάνουν τη διαφορά στην απόδοσή της.
Στο μέτωπο που έχει ανοίξει μεταξύ του Κρίστιαν Χόρνερ και των Αυστριακών στα ενδότερα της RBR, το μόνο που είχε γίνει γνωστό μέχρι στιγμής για τη θέση του Άντριαν Νιούι είναι πως ένα όρος του συμβολαίου του, του επιτρέπει να φύγει από την ομάδα αν φύγει και ο Χόρνερ. Όμως, τώρα τα δεδομένα αλλάζουν.
Η πρωταθλήτρια της Formula 1 έχει παραδεχθεί ότι πολύ δύσκολα θα έχει και το 2024 μια σεζόν τέτοιας κυριαρχίας σαν την περσινή, και τώρα ο Άντριαν Νιούι εκφράζει την αβεβαιότητά του αν ο δρόμος που ακολούθησε στη βασική φιλοσοφία της νέας Red Bull RB20 είναι ο σωστός.
Στα ενδότερα της F1 κυκλοφορεί εδώ και χρόνια η άποψη ότι τα συμβόλαια των Κρίστιαν Χόρνερ και Άντριαν Νιούι με τη Red Bull Racing είναι αλληλένδετα, που σημαίνει ότι αν φύγει ο ένας -όπως πιθανολογείται βάσει των πρόσφατων καταγγελιών που αντιμετωπίζει ο Χόρνερ- θα φύγει και ο άλλος. Και ήδη αναπτύσσονται στην Ιταλία τα πρώτα σενάρια Νιούι-Ferrari.
Ο Άντριαν Νιούι, διευθύνων τεχνικός σύμβουλος της πρωταθλήτριας της Formula 1 Red Bull Racing, και ο διευθυντής του τομέα μονοθεσίων της FIA Νικόλας Τομπάζης, μιλούν για τη σημασία της επέκτασης των ενεργών αεροδυναμικών εξαρτημάτων -πέραν του DRS- στα μονοθέσια του 2026.
Η Red Bull RB17, το hypercar παραγωγής που φέρει την υπογραφή του Άντριαν Νιόυι, θα παρουσιαστεί μέσα στη φετινή χρονιά, από το 2025 θα κατασκευαστεί σε μόλις 50 αντίτυπα, και σύμφωνα με τον Βρετανό “θα ενσωματώνει όλα όσα γνωρίζουμε από τη δημιουργία κορυφαίων μονοθεσίων της Formula 1”.
Από τη Williams FW14B του 1992, το πρώτο μονοθέσιο του Άντριαν Νιούι που κατέκτησε το πρωτάθλημα της Formula 1, έχουν περάσει 31 χρόνια. Και φέτος η ιστορία επαναλήφθηκε -με ακόμα πιο κυρίαρχο τρόπο- με τη Red Bull RB19 και με τον Μαξ Φερστάπεν αντί του "λέοντα" Νάιτζελ Μάνσελ. Διαβάστε τα μυστικά πίσω από τη ιδιοφυΐα των σχεδίων του Βρετανού αεροδυναμιστή της Red Bull Racing.
Ο Άντριαν Νιούι, σχεδιαστής ορισμένων εκ των πιο κυρίαρχων μονοθεσίων της ιστορίας της Formula 1 -συμπεριλαμβανομένης της Red Bull RB19- υποστήριξε σε συνέντευξή του στο BBC πως “τρέφω τρομερό σεβασμό για τον Φερνάντο Αλόνσο” και μετανιώνει που δεν συνεργάστηκε ποτέ με τον Ισπανό.