Ελάχιστοι είναι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων του πλανήτη, κολοσσοί όπως η Toyota, που δοκίμασαν την τύχη τους στη Formula 1 και πέτυχαν να γίνουν πρωταθλητές. Εξετάζουμε έξι περιπτώσεις εταιρειών που ήρθαν με εργοστασιακές ομάδες, απέτυχαν παταγωδώς και τράπηκαν σε άτακτη φυγή.
O συνδυασμός του εξαιρετικού χαρακτήρα συνολικά από το Γαλλικό μοντέλο, έρχεται στο συνδυασμό με το ικανό PHEV σύνολο να συνθέσει ένα σύνολο που δύσκολα μπορείς να αγνοήσεις αν “ψάχνεις” για το επόμενό σου αυτοκινήτου- και ιδιαίτερα για B-SUV.
Για τέταρτη σεζόν της Formula 1 η Aston Martin μοιράζεται με τη Mercedes το Όχημα Ασφαλείας και το Ιατρικό Όχημα στα GP, και για φέτος η εταιρεία του Γκέιντον έχει ετοιμάsει την κορυφαία Vantage της ιστορίας, ισχύος 656 ίππων - δίπλα στην Aston DBX707 που θα μεταφέρει την ιατρική ομάδα.
Ο δις πρωταθλητής της F1 Φερνάντο Αλόνσο πρόσθεσε στη μεγάλη του συλλογή αυτοκινήτων μια αγωνιστική Aston Martin Vantage του γερμανικού πρωταθλήματος DTM από το 2019, έναντι αδιευκρίνιστου ποσού, και πέρασε τις χριστουγεννιάτικες διακοπές του οδηγώντας την στην πίστα της Αραγονίας – έχοντας, μεταξύ άλλων, στο δεξί μπάκετ και τον Μαρκ Μαρκέζ.
Ο διευθυντής της Aston Martin F1 Μάικ Κρακ διευκρίνισε ότι ακόμη δεν έχουν ξεκινήσει οι συζητήσεις για την ανανέωση του συμβολαίου του Φερνάντο Αλόνσο, που λήγει στο τέλος του 2024, αλλά λίγες ώρες νωρίτερα είχε πει “αναμφίβολα ναι” σε ερώτηση αν η ομάδα του Σίλβερστοουν θα προτείνει νέα συμφωνία στον Ισπανό.
Φανερά εκνευρισμένος μετά τις δοκιμές κατάταξης του GP του Άμπου Ντάμπι, ο Φερνάντο Αλόνσο ζήτησε την αλλαγή του τρόπου διεξαγωγής τους το 2024 λέγοντας πως οι κατατακτήριες "ήταν κάποτε η καλύτερη στιγμή του αγωνιστικού τριημέρου και τώρα είναι η χειρότερη".
Ο Φερνάντο Αλόνσο πιθανότατα θα ήθελε ένα μονοθέσιο σχεδιασμένο από τον Άντριαν Νιούι (της RBR) στα GP της Formula 1, αλλά αντ' αυτού απέκτησε ένα για το δρόμο: τη συλλεκτική Aston Martin Valkyrie των 1.140 ίππων. Πώς όμως σχετίζοναι όλα αυτά με τη Ferrari;
Ο Φερνάντο Αλόνσο έχει βρεθεί τις τελευταίες ημέρες στο επίκεντρο της θυελλώδους και ανεξέλεγκτης φημολογίας πως είτε θα αντικαταστήσει τον Σέρτζιο Πέρεζ στη Red Bull το 2024 είτε θα αποχωρήσει στο τέλος της σεζόν. Όμως τίποτα από τα δύο δεν ισχύει.
Μιλώντας για την πτώση της απόδοσης της Aston Martin F1 στα τελευταία GP της Formula 1, ο Φερνάντο Αλόνσο κατέκρινε το γεγονός ότι πλέον και στη Formula 1 "μόνο τα τελευταία σου αποτελέσματα δείχνουν να μετρούν".
Σαν να μην του έφτανε η θερμοπληξία στις ακραίες συνθήκες του αγώνα του Λοσάιλ, ο Φερνάντο Αλόνσο αποκάλυψε ότι είχε να αντιμετωπίσει και την υπερθέρμανση στη δεξιά πλευρά του καθίσματος της Aston Martin AMR23 - που έκαιγε από τον 15ο κιόλας γύρο.
Σε μια "φυσιολογική" πίστα, όπως της Ιαπωνίας, η McLaren MCL60 είχε αεροδυναμική απόδοση αντίστοιχη της Red Bull RB19 και κέρδισε με καθαρή διαφορά τις Ferrari και Mercedes - δικαιώνοντας την απόφαση των δύο τελευταίων να αλλάξουν εντελώς τη σχεδιαστική φιλοσοφία των μονοθεσίων τους για την επόμενη σεζόν της Formula 1.
Ο Μαξ Φερστάπεν επανήλθε με συντριπτικό τρόπο στις κυρίαρχες εμφανίσεις στη Formula 1, μετά την παρένθεση της Σιγκαπούρης, κατακτώντας την πολ ποζίσιο του GP Ιαπωνίας με δύο διαστημικούς γύρους που δεν κατάφερε να πλησιάσει κανείς.
Ο Λανς Στρολ έχασε τον έλεγχο της Άστον Μάρτιν, η οποία διαλύθηκε, με το ατύχημά του να προκαλεί κόκκινη σημαία στο τέλος του Q1 των κατατακτηρίων δοκιμών.
Ο Φερνάντο Αλόνσο παραδέχθηκε μετά το GP Ολλανδίας ότι σκέφτηκε να κάνει την επίθεσή του στον Μαξ Φερστάπεν στους τελευταίους 5 γύρους μετά την επανεκκίνηση για να κερδίσει, αλλά φοβήθηκε μήπως καταλήξει στις μπαριέρες.
Δεκαέξι χρόνια μετά από το περιβόητο επεισόδιό του με τον Λιούις Χάμιλτον στις δοκιμές κατάταξης του GP Ουγγαρίας 2007, όταν ο Ισπανός και ο Βρετανός οδηγούσαν για τη McLaren, ο Φερνάντο Αλόνσο εξήγησε τη δική του εκδοχή των πραγμάτων μιλώντας στο βρετανικό BBC.
Για μια εταιρεία όπως είναι η Aston Martin με το δικό της ξεχωριστό ύφος και στυλ, δεν θα μπορούσε να γίνει καλύτερος ο εορτασμός μια σημαντικής επετείου παρά με την παρουσίαση ενός τόσο ιδιαίτερου μοντέλου όπως είναι η Valour.
Ο Φερνάντο Αλόνσο παραδέχθηκε ότι στοχεύει στην κατάκτηση του τρίτου του πρωταθλήματος της Formula 1 του χρόνου, και για αυτό συνιστά στην Aston Martin ψυχραιμία μετά την πτώση της απόδοσής της στο GP Αυστρίας, καθώς και επιλογές με μακροχρόνιο ορίζοντα.
Οι τεχνικοί διευθυντές των Aston Martin και Mercedes, Νταν Φάλοους και Τζέιμς Άλισον αντίστοιχα, εξηγούν ότι το μυστικό της κυριαρχίας του φετινού μονοθεσίου της RBR δεν βρίσκεται σε σχεδιαστικές "λεπτομέρειες" όπως οι πλευρικοί αεραγωγοί.
Ο Φερνάντο Αλόνσο είπε ότι η Aston Martin έδειξε στο GP Καναδά ότι η AMR23 εξελίσσεται προς τη σωστή κατεύθυνση και ότι θα έρθουν αρκετές ευκαιρίες για να κερδίσει φέτος την πρώτη του νίκη μετά από μια δεκαετία.
Ο Έλληνας διευθυντής του τομέα μονοθεσίων της FIA εκτιμά ότι σε λίγους μήνες ή στις αρχές του 2024 η τεράστια απόσταση της Red Bull στην κορυφή της Formula 1 θα κλείσει από τις άλλες ομάδες. Τι λέει για τους νέους κανονισμούς του 2026 και για την αφαίρεση του DRS.
Ο Φερνάντο Αλόνσο είπε πως είχε την εντολή της Aston Martin να μην πιέσει περισσότερο στο τέλος του GP Καναδά, προφανώς λόγω του προβλήματος στα φρένα, κι αυτό του δίνει ελπίδες ότι στην Αυστρία σε δύο εβδομάδες θα είναι σε θέση να πλησιάσει περισσότερο την πανίσχυρη Red Bull.
Ο Φερνάντο Αλόνσο έπλεξε το εγκώμιο του Λιούις Χάμιλτον, λέγοντας πως "δεν ξέχασε πως να οδηγεί" και πως κάποια στιγμή θα είναι και πάλι σε θέση να διεκδικήσει το ρεκόρ των οκτώ παγκοσμίων τίτλων.
Μετά την κατακόρυφη βελτίωση της ανανεωμένης Mercedes W14, η ομάδα του Σίλβερστοουν πρόκειται να παρουσιάσει στον επόμενο αγώνα της Formula 1 -στο GP Καναδά στις 16-18 Ιουνίου- τη μεγαλύτερη φετινή αναβάθμιση της Aston Martin AMR23.
Κερδίζοντας στο μη ταιριαστό της Μονακό η Red Bull RB19 έδειξε ότι έχει τα εχέγγυα να απειλήσει το ρεκόρ της νίκης σε όλα τα GP πλην ενός της McLaren MP4/4 του 1988. Όμως, η πίστα της Βαρκελώνης ήταν η "πίσω αυλή" για το μονοθέσιο του Μίλτον Κινς και η τρομακτική κυριαρχία του Μαξ Φερστάπεν μόνο ως έκπληξη δεν ήρθε.
Ο Μαξ Φερστάπεν κινήθηκε μία ταχύτητα πάνω από οποιονδήποτε άλλον στις εναρκτήριες ελεύθερες δοκιμές του GP Ισπανίας, καθώς ήταν σχεδόν οκτώ δέκατα ταχύτερος από τον Σέρτζιο Πέρεζ με την έτερη Red Bull RB19.
Ο Φερνάντο Αλόνσο μετά τον πρόσφατο χωρισμό του τον περασμένο Απρίλιο είναι σε νέα σχέση με γνωστή δημοσιογράφο που καλύπτει το πρωτάθλημα της Formula 1.
Ο πρώην οδηγός της F1, σύμβουλος επικοινωνίας της Aston Martin και φίλος και συμπατριώτης του Φερνάντο Αλόνσο, Πέδρο ντε λα Ρόσα, λέει πως "βλέπει" τον δις πρωταθλητή να συνεχίζει στη Formula 1 σε ηλικία ακόμη και πάνω των 45 ετών.
Χρειάζεται να σκάψεις σε μεγάλα βάθη για να κερδίσεις ένας Φερνάντο Αλόνσο με ανταγωνιστικό μονοθέσιο. Και ο Μαξ Φερστάπεν το πέτυχε με δύο οδηγικά ρεσιτάλ τόσο την Κυριακή, όσο και -κυρίως- το Σάββατο στις δοκιμές κατάταξης.
Ο Φερνάντο Αλόνσο είπε ότι η εκπληκτική οδηγική απόδοσή του Μαξ Φερστάπεν για 52 γύρους με ένα σετ μέσης γόμας στο GP του Μονακό -πριν τα πιτ-στοπς στη βροχή- ήταν αυτή που χάλασε το ρίσκο του για τη σημερινή νίκη στο πριγκηπάτο.
Ο Φερνάντο Αλόνσο δηλώνει αποφασισμένος να αξιοποιήσει τη σπάνια ευκαιρία του Μονακό για να "κλέψει" τη σημερινή νίκη από τη Red Bull και τον Μαξ Φερστάπεν, μετά από τη δεύτερη θέση που πήρε "με αρκετά ρίσκα" στις δοκιμές κατάταξης.
Ο Κάρλος Σάινθ σημείωσε τον πρώτο χρόνο στις εναρκτήριες ελεύθερες δοκιμές του GP του Μονακό, με διαφορά 0,3'' από τον Φερνάντο Αλόνσο της Aston Martin. Δύο διακοπές λόγω ατυχημάτων, στην 6η θέση με προβλήματα ρυθμίσεων της Red Bull RB19 ο Μαξ Φερστάπεν.
Μετά την Honda, και η Aston Martin δεν βλέπει λόγο να μην βρίσκεται ο Φερνάντο Αλόνσο στο κόκπιτ του βρετανικού μονοθεσίου με τους ιαπωνικούς κινητήρες το 2026 - Αλόνσο: "Κανένα πρόβλημα να αγωνιστώ ξανά για τη Honda".
Η Aston Martin αποφάσισε να εγκαταλείψει τους κινητήρες της Mercedes και να ξεκινήσει την αποκλειστική εργοστασιακή συνεργασία με τη Honda από το 2026, καθώς οι Ιάπωνες επιστρέφουν ολοκληρωτικά στη Formula 1.
Ο Φερνάντο Αλόνσο παραδέχθηκε πρόσφατα ότι η Aston Martin είναι ήδη ένα χρόνο μπροστά από το πλάνο της, που σημαίνει ότι ο στόχος της για το 2024 θα είναι οι νίκες στη Formula 1. Τώρα, ο τεχνικός διευθυντής Νταν Φάλοους εξηγεί το πλάνο για την AMR24 της σεζόν του 2024.
Κάπως αινιγματικά, ο Φερνάντο Αλόνσο άφησε να εννοηθεί ότι η Aston Martin θα προσπαθήσει να ανταγωνιστεί τη Red Bull στα GP του Μονακό ή της Βαρκελώνης (μετά την Ίμολα στις 21/5) χαρακτηρίζοντας "πολύ εύκολη" τη νίκη που κέρδισε ο Μαξ Φερστάπεν στο Μαϊάμι.
Αυτά είναι τα TOP 5 συμπεράσματα από το Γκραν Πρι του Μαϊάμι, πέμπτο αγώνα του φετινού πρωταθλήματος F1, όπου ο Φερστάπεν πήρε μια άνετη και επιβλητική νίκη.
Ο Στέφανος Τσιτσιπάς βολτάρει στο Μονακό με σπάνια Aston Martin αξίας 1 εκατ. ευρώ Η συγκεκριμένη είναι εξαιρετικά περιορισμένης παραγωγής, σε μόλις 88 αντίτυπα και έχει τελική ταχύτητα 300 km/h.
Ο Φερνάντο Αλόνσο δεν έκρυψε την ελπίδα του να εξελιχθεί αρκετά η Aston Martin F1 ώστε την επόμενη σεζόν να διεκδικήσει με αξιώσεις το τρίτο του παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1.
Τα σιρκουί του Μπακού και του Μαϊάμι που ακολουθούν στο πρόγραμμα της Formula 1 ταιριάζουν σαν γάντι στη Red Bull RB19, αλλά το ίδιο ισχύει για την Aston Martin AMR23 στους στενούς δρόμους του Μονακό.