AUTO 2024

Η επανάσταση θα ολοκληρωθεί με τις μπαταρίες νέας τεχνολογίας

Τεχνολογία Μπαταριών
Τεχνολογία Μπαταριών ΚΜ

Οι περισσότερες αμφιβολίες που υπάρχουν για τη χρήση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και την ενσωμάτωσή τους στην καθημερινότητα, αντικαθιστώντας τις παραδοσιακές μορφές ενέργειας, πηγάζουν από την υπάρχουσα τεχνολογία που έχει να κάνει με τις μπαταρίες που χρησιμοποιούν.

Η τεχνολογία διαρκώς εξελίσσεται και αυτό θα έχει άμεσο αντίκτυπο και στη μπαταρία των ηλεκτρικών, που όπως περιμένουμε πολύ σύντομα να συμβεί, θα φορτίζει ταχύτερα, θα έχει αυξημένη ενεργειακή πυκνότητα και θα εξασφαλίζει ακόμα καλύτερα δεδομένα αυτονομίας. Όλα τα παραπάνω, είναι προϊόν επισταμένων μελετών και εξέλιξης για τις μπαταρίες, σε έναν ιδιαίτερα ενδιαφέροντα επιστημονικό κλάδο που “υπόσχεται” να απογειώσει την επανάσταση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Τεχνολογία Μπαταριών
Τεχνολογία Μπαταριών ΚΜ


Ήδη έχουν περάσει στο στάδιο της πειραματικής εφαρμογής και των δοκιμών σε πραγματικές συνθήκες, μπαταρίες με διαφορετική χημική σύσταση αλλά και διαφορετικού τύπου χάρη στους οποίους μια συστοιχία καταλαμβάνει σημαντικά μικρότερο όγκο σε ένα αυτοκίνητο σε σχέση με την υπάρχουσα γενιά. Από τη δημιουργία κιόλας της μπαταρίας, μπορούν να εξοικονομηθούν πόροι και να αλλάξει άρδην η βασική σύσταση.

Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις εταιρειών που αναζητούν το μέλλον της μπαταρίας σε εκείνες που αναφέρονται ως “στερεού τύπου” (solid state), με τα μέταλλα που χρησιμοποιούν να είναι λιγότερο σπάνια -άρα και πιο οικονομικά στην αγορά για τη διαμόρφωσή τους. Πέραν αυτού, η χημική σύσταση των μπαταριών, αναμένεται να αλλάξει προκειμένου να έχουμε να διαχειριστούμε συστοιχίες με σημαντικά μεγαλύτερη ενεργειακή πυκνότητα.

Τεχνολογία Μπαταριών
Τεχνολογία Μπαταριών TOYOTA


Αυτό θα είναι ένα πολύ σημαντικό πρώτο βήμα, για τη συνολική βελτίωση της αυτονομίας στο σύνολο των ηλεκτρικών μοντέλων, μια και μικρότερα αυτοκίνητα θα μπορούν να εμφανίζουν έως και διπλάσιες αυτονομίες από αυτές που παρουσιάζουν σήμερα, έχοντας την εξελιγμένη μπαταρία να καταλαμβάνει, αν όχι μικρότερο, τον ίδιο ακριβώς χώρο με εκείνες της τεχνολογίας που χρησιμοποιείται σήμερα.

Αντικαθιστώντας σημαντικά συστατικά της σημερινής κατάστασης των μπαταριών (όπως είναι το λίθιο, το κοβάλτιο, ο γραφίτης και το νικέλιο), έχει ήδη επιτευχθεί ενεργειακή πυκνότητα που ξεπερνά τις 160 Wh ανά κιλό, δεδομένο που όταν θα είναι έτοιμο να περάσει στη μαζική παραγωγή, θα μας φέρει μπροστά σε μια σημαντικά καλύτερη πραγματικότητα που θα αφορά στην αυτονομία των ηλεκτρικών μοντέλων.

Τεχνολογία Μπαταριών
Τεχνολογία Μπαταριών ΚΜ


Εκτός αυτού, θα μιλάμε για μια διαδικασία παραγωγής μπαταριών, πολύ πιο “πράσινη” και βιώσιμη, ενώ ταυτόχρονα, το τελικό προϊόν, σύμφωνα με τις μέχρι τώρα αναφορές από τις επιστημονικές ομάδες που ασχολούνται με την εξέλιξή του, θα έχει και καλύτερα χαρακτηριστικά χρήσης- όπως είναι η σημαντικά μεγαλύτερη αντοχή σε υψηλές θερμοκρασίες περιβάλλοντος, στην υγρασία αλλά και αντίστροφα, στα ξηρά κλίματα και τις πολύ χαμηλές θερμοκρασίες.

TAGS AUTO 2024 ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ