Η Τεχνητή Νοημοσύνη στην υπηρεσία της ηλεκτροκίνησης
Η ανάπτυξη του φάσματος των εφαρμογών της Τεχνητής Νοημοσύνης, φέρνει τη χρήση και την εκμετάλλευσή της σε ένα νέο πεδίο, όπως είναι αυτό της ηλεκτροκίνησης, όπου μπορεί να παίξει σημαντικό ρόλο σε διάφορες παραμέτρους.
Η Τεχνητή Νοημοσύνη είναι ήδη λάβει πρωταγωνιστικό ρόλο, όχι μόνο στην παραγωγική διαδικασία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων αλλά προσφέρει και σημαντική υποστήριξη στη συντήρηση των γραμμών παραγωγής. Ήδη όπως έχει επισήμως ανακοινωθεί από τη BMW, η προγνωστική συντήρηση του εργοστασίου στο Ρέγκενσμπουργκ, του BMW Group, έχει “ανατεθεί” στη συγκεκριμένη τεχνολογία.
Στόχος του συστήματος έξυπνης ανάλυσης που χρησιμοποιείται στη γραμμή συναρμολόγησης στο εργοστάσιο του BMW Group στο Ρέγκενσμπουργκ, είναι η πρόληψη μη προγραμματισμένων διακοπών στην παραγωγή. Η προγνωστική συντήρηση προβλέπει και προλαμβάνει βλάβες και προγραμματισμένες στάσεις συντήρησης, κάνοντας αναλύσεις του εξοπλισμού μεταφοράς βάσει δεδομένων που λαμβάνονται σε πραγματικό χρόνο κάθε μέρα.
Το σύστημα που υποστηρίζεται από την τεχνολογία Τεχνητής Νοημοσύνης (AI), αποτρέπει ετησίως κατά μέσο όρο περίπου 500 λεπτά διακοπής μόνο στη συναρμολόγηση οχημάτων στο εργοστάσιο του Ρέγκενσμπουργκ. Για τη συναρμολόγηση τα οχήματα τοποθετούνται γενικά σε φορητές βάσεις φόρτωσης ή σε συστήματα ολίσθησης που κινούνται με αλυσίδα, τα οποία διέρχονται από τις αίθουσες παραγωγής.
Οποιοδήποτε τεχνικό σφάλμα στα υπερσύγχρονα συστήματα μεταφοράς μπορεί να οδηγήσει σε ακινητοποίηση των γραμμών συναρμολόγησης. Αυτό αυξάνει τις απαιτήσεις τόσο σε επίπεδο συντήρησης όσο και κόστους. Για να αποφευχθεί αυτό, η ομάδα καινοτομίας του εργοστασίου ανέπτυξε ένα σύστημα που μπορεί να εντοπίζει έγκαιρα πιθανά τεχνικά προβλήματα και με τον τρόπο αυτό να αποφεύγονται τυχόν απώλειες στην παραγωγή.
Τα επηρεαζόμενα εξαρτήματα του στοιχείου μεταφοράς μπορούν να αφαιρεθούν από τη γραμμή συναρμολόγησης και να επισκευαστούν μακριά από την παραγωγή. Το πλεονέκτημα είναι ότι το σύστημα παρακολούθησης δεν απαιτεί πρόσθετους αισθητήρες ή εξοπλισμό, αλλά αξιολογεί τα υπάρχοντα δεδομένα από τα εγκατεστημένα εξαρτήματα και το σύστημα ελέγχου των στοιχείων μεταφοράς.
Αν διαπιστωθούν ανωμαλίες, ηχεί συναγερμός, καθώς πρόκειται να διαταραχθεί ο ρυθμός παραγωγής των αυτοκινήτων, όπου εν προκειμένω, είναι ένα όχημα ανά 57 δευτερόλεπτα. Εκτός από αυτοκίνητα, εκεί παράγονται επίσης εξαρτήματα οχημάτων, όπως πρεσαριστά μέρη και πλαίσια καθώς και συστήματα μετάδοσης κίνησης. Το τμήμα Εξαρτημάτων φιλοξενεί το Κέντρο Αριστείας για την Παραγωγή Συστημάτων E-Drive.
Εκεί απασχολούνται περίπου 2.400 εργαζόμενοι και φροντίζουν για την προμήθεια των εργοστασίων οχημάτων του BMW Group παγκοσμίως, με ηλεκτροκινητήρες και μπαταρίες υψηλής τάσης για την παραγωγή plug-in υβριδικών και αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων. Μόνο από το 2015, περισσότερα από ένα δισεκατομμύριο ευρώ έχουν διοχετευτεί στην επέκταση του τμήματος εξαρτημάτων.