X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ

Πέντε λέξεις που δεν θα ξανακούσουμε στο αυτοκίνητο

Forgotten Things K.BOIDANIS

Όπως όλα τα πράγματα γύρω μας, έτσι και το αυτοκίνητο εξελίσσεται αδιάκοπα και πλέον, όλο και περισσότερα από αυτά που διαβάζαμε μέσα στο βιβλίο της ύλης για τις εξετάσεις του διπλώματος, θα εκλείπουν.

Η εποχή της ηλεκτροκίνησης θα τα αλλάξει όλα. Άλλωστε, ήδη έχει αρχίσει και το κάνει, έστω και αν συμβαίνει με ρυθμούς πολύ αργότερους στη χώρα μας σε σχέση με κάποιες άλλες προφανώς πιο προηγμένες. Μέχρι να έρθει η ώρα εκείνη που θα χρειαζόμαστε τελείως νέο βιβλίο με εκφράσεις και στοιχεία της αυτοκίνησης του μέλλοντος -αν υπάρχει κάτι τέτοιο- καταγράφουμε ορισμένα “χτυπητά” παραδείγματα λέξεων που ήδη δεν χρησιμοποιούνται πια ή ετοιμάζονται να μας εγκαταλείψουν για πάντα.

1: "Τσοκ" ("αέρας")

Forgotten Things K.BOIDANIS

Για να είμαστε δίκαιοι, είναι ένα από τα πρώτα πράγματα που “αποσύρθηκαν” στις αρχές της δεκαετίας του ‘90, οπότε και νέο στοιχείο που τελειώνει δεν το λες. Το “τσοκ” ήταν ένα συρματόσχοινο στην πραγματικότητα που τραβώντας το ο οδηγός που μόλις είχε βάλει μπροστά, χοντρικά, είχε περισσότερο γκάζι στον κινητήρα χωρίς να το πατάει.

Το “τσοκ” τραβούσε παραπάνω βενζίνη και χρειαζόταν να είναι τραβηγμένο για να πάρει μπροστά το αυτοκίνητο (τότε που τα περισσότερα είχαν καρμπυρατέρ) αλλά και να ζεσταθεί λίγο πιο γρήγορα. Αν το ξέχναγες τραβηγμένο, το αποτέλεσμα ήταν να “μπουκώνει” το μοτέρ και να σβήνει, στην περίπτωση που με τα πρώτα τραντάγματα δεν πήγαινε μηχανικά το χέρι για να το σπρώξει.

2: Καρμπιρατέρ

Forgotten Things K.BOIDANIS

Ίδια κατηγορία με το προηγούμενο (“τσοκ”), το καρμπυρατέρ ήταν η μέθοδος τροφοδοσίας των αυτοκινήτων μέχρι την εμφάνιση και την κυριαρχία των “εγκεφάλων”- των ηλεκτρονικών μονάδων ελέγχου της τροφοδοσίας. Για τους “άρρωστους” petrolheads, ο ήχος ενός διπλού καλορυθμισμένου καρμπιρατέρ στις υψηλές σ.α.λ., δεν συγκρίνεται με τίποτα άλλο.

Ήταν “πονοκέφαλος” όταν χρειαζόταν ρύθμιση αλλά ήταν και το πρώτο πράγμα που άλλαζε κανείς στις ευλογημένες δεκαετίες των ‘60s και ‘70s όταν ήθελε να τονώσει λίγο την απόδοση του κινητήρα. Αυτό το τελευταίο, πήγαινε “σετ” με άγριους εκκεντροφόρους, πιστόνια υψηλής αντοχής και απόδοσης αλλά -απαραιτήτως- και με έναν μαέστρο για τη ρύθμιση όλων των παραπών.

3: Μανιβέλα παραθύρων

Forgotten Things DS AUTOMOBILES

Οι καλομαθημένοι Έλληνες αγοραστές αυτοκινήτων, εκεί στις αρχές της δεκαετίας του ‘90 που έγινε η πρώτη μεγάλη απόσυρση και ανανεώθηκε σημαντικά ο στόλος των αυτοκινήτων της χώρας, επέβαλλαν στις αντιπροσωπείες την εισαγωγή αυτοκινήτων που από τη βασική τους κιόλας έκδοση είχαν ηλεκτρικά παράθυρα.

Μπορεί να ήταν με κινητήρα 1,1 λίτρων και 45 άλογα, να πήγαιναν πιο αργά και από το replay στο δρόμο -με ότι αυτό συνεπάγεται σε επίπεδο ενεργητικής ασφάλειας- αλλά ηλεκτρικά παράθυρα είχε. Γιατί εκεί φαίνεται ο κιμπάρης ο άνθρωπος, εκεί είναι τα σημαντικά (από την ανάποδη) και αντίστοιχη συμπεριφορά παρατηρείται και σήμερα σε διάφορους τομείς της δημόσιας ζωής.

4: Λεβιές ταχυτήτων- Χειρόφρενο

Forgotten Things K.BOIDANIS

Το αυτόματο έχει έρθει για να μείνει, με τις ευκολίες που προσφέρει να είναι πραγματικά ασυναγώνιστες. Ακόμα και παραδοσιακά “κολλημένοι” με το χειροκίνητο, σε μια δύσκολη μέρα της Κηφισίας ή του Κηφισού, με το σταμάτα- ξεκίνα να διαρκεί κοντά δύο ώρες για το Κηφισιά- Πειραιάς, εύκολα το παραδίδουν (στις φλόγες) και στη θέση του επιλέγουν ένα αυτόματο.

Αντίστοιχα, το χειρόφρενο έχει αρχίσει μαζικά και δίνει τη θέση του στο ηλεκτρικό αντίστοιχο, που έχει αντικαταστήσει τον ωραίο μοχλό, με ένα άχαρο και ασήμαντο στην όψη κουμπί. Μάλιστα, με δεδομένο πως στις περισσότερες περιπτώσεις, όταν επιλέξεις “P” στο αυτόματο κιβώτιο ενεργοποιείται αυτομάτως και το χειρόφρενο, μάλλον θα εξαφανιστεί και το κουμπί.

5: Κλειδί- μίζα- μπουτόν εκκίνησης κινητήρα

Forgotten Things K.BOIDANIS

Η εξέλιξη έφερε την αντικατάσταση του κλειδιού με ένα μπουτόν του οποίου ο ρόλος είναι να βάζεις μπροστά στον κινητήρα του αυτοκινήτου. Ως εδώ όλα καλά, μια και η αίσθηση της χρήσης του μπουτόν αυτού, έχει και μια κάποια “εμπλοκή” του οδηγού στη διαδικασία. Τώρα πια όμως, έχει δρομολογηθεί όπως όλα δείχνουν η απόσυρση και του μπουτόν.

Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις των αυτοκινήτου που δεν χρειάζονται κάτι περισσότερο από το να ξεκλειδώσεις, να κάτσεις πίσω από το τιμόνι και με τον επιλογέα να δείξεις αν θες να κινηθείς προς τα εμπρός ή προς τα πίσω. Την αρχή έκανε με τα ηλεκτρικά της η Volvo και ακολουθούν κάμποσοι ακόμα κατασκευαστές, με τον πιο mainstream από αυτούς να είναι η MG (στο ηλεκτρικό MG4).

TAGS ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ