500 χλμ. με φυσικό αέριο η νέα Skoda Octavia
Επιμένει η Skoda στην παρουσίαση μοντέλων φυσικού αερίου, που έχουν κινητήρες βενζίνης, οι οποίοι λειτουργούν με διπλό καύσιμο.
Επιμένει, και καλά κάνει η Skoda, στην παρουσίαση μοντέλων φυσικού αερίου, που έχουν κινητήρες βενζίνης, οι οποίοι λειτουργούν με διπλό καύσιμο. Βέβαια, ολόκληρος ο όμιλος VW ασχολείται ιδιαίτερα με το φυσικό αέριο, καθώς και η VW, αλλά και η Seat, έχουν μοντέλα διπλού καυσίμου, τα οποία έχουν και μεγάλη απήχηση στο κοινό.
Στην Ελλάδα, επίσης, βρίσκουν ενδιαφέρον στην αγορά, παρατηρώντας μια σημαντική αύξηση πωλήσεων τα τελευταία δύο – τρία χρόνια, καθώς αυξήθηκαν και τα πρατήρια φυσικού αερίου, γεγονός που παίζει μεγάλο ρόλο στην αγορά, ώστε να υπάρχει κοντά ένας διαθέσιμος χώρος ανεφοδιασμού.
Η Skoda, η οποία με τη νέα Octavia θα καλύπτει όλες τις ανάγκες, με εκδόσεις βενζίνης, πετρελαίου, plug-in υβριδική και φυσικού αερίου, έχει το πλεονέκτημα, ότι πολλοί αυτοκινητιστές, δηλαδή οδηγοί ταξί, την προτιμούν για την αξιοπιστία της και τώρα, με την έλευση της έκδοσης φυσικού αερίου, έχουν έναν ακόμα λόγο να την μελετήσουν για αγορά, καθώς η αυτονομία της, μόνο με φυσικό αέριο, θα φθάνει τα 500 χλμ.
Η νέα Skoda Octavia G-TEC, με φυσικό αέριο (CNG), εφοδιάζεται με κινητήρα 1.5 TSI, ο οποίος αποδίδει 130 ίππους (96 kW) και με τρεις δεξαμενές φυσικού αερίου, χωρητικότητας 17,33 κιλών, επιτυγχάνει αυτονομία περίπου 500 χιλιομέτρων. Όταν τελειώσει το φυσικό αέριο και μέχρι να γίνει εκ νέου ανεφοδιασμός, λειτουργεί αυτόματα με βενζίνη, έχοντας ρεζερβουάρ 9 λίτρων και αυτονομία περίπου 190 χλμ. Δηλαδή, ο οδηγός με γεμάτες δεξαμενές και ρεζερβουάρ, μπορεί να καλύψει διαδρομές 690 χλμ.!
Αξίζει να σημειωθεί, ότι το αυτοκίνητο λειτουργεί με βενζίνη μόνο σε ορισμένες περιπτώσεις, δηλαδή όταν ο κινητήρας ξεκινά αμέσως μετά το γέμισμα με CNG, όταν η εξωτερική θερμοκρασία είναι κάτω από -10 βαθμούς Κελσίου ή όταν οι δεξαμενές αερίου είναι τόσο άδειες, που η πίεση μειώνεται κάτω από τα 11 bar.
Ουσιαστικά, κατά τη χρήση του φυσικού αερίου, μειώνονται οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά περίπου 25%, σε σχέση με τη βενζίνη, ενώ εκπέμπονται σημαντικά λιγότερα οξείδια του αζώτου (NOx) και δεν παράγονται σωματίδια αιθάλης. Ο κινητήρας είναι πολύ αποδοτικός χάρη, μεταξύ άλλων, στο μεταβλητό έλεγχο των βαλβίδων εισαγωγής σε κύκλο Miller. Κάτι που συμβάλλει στην κατανάλωση κατά μόλις 3,4 έως 3,6 κιλών φυσικού αερίου ανά 100 χιλιόμετρα σε λειτουργία CNG και 5,4 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα σε λειτουργία βενζίνης.
Διαφορές δεν υπάρχουν πολλές με τις άλλες εκδόσεις, απλά η έκδοση φυσικού αερίου, έχει μία συγκεκριμένη διάταξη στον ψηφιακό πίνακα οργάνων (Virtual Cockpit), και πίσω το σήμα, ενώ μεγάλη είναι και η χωρητικότητα στο πορτμπαγκάζ (455 λίτρα, στην Grand Coupe).
Καταλήγοντας, τεχνολογικά, ο κινητήρας της νέας Skoda Octavia G-TEC είναι τόσο προηγμένος, που με τη χρήση 20% bio-CNG, όπως είναι σύνηθες, για παράδειγμα, στη Γερμανία, το αποτύπωμα άνθρακα του αυτοκινήτου μπορεί να βελτιωθεί περαιτέρω έως και 40%. Η χρήση μιγμάτων καυσίμου με ακόμη υψηλότερο ποσοστό bio-CNG, από υπολείμματα φυτών και βιολογικά απορρίμματα, οδηγεί σε μειώσεις, ακόμα και 90%.