90 χρόνια συστήματα πέδησης Bosch
Η Bosch είναι από τους κύριους προμηθευτές ηλεκτρονικών συστημάτων στις αυτοκινητοβιομηχανίες και χωρίς τις πατέντες της δύσκολα θα είχαμε τόσο σημαντικές εξελίξεις στο χώρο.
Αναμφίβολα τα φρένα είναι το σημαντικότερο από όλα τα ανταλλακτικά ενός οχήματος, όσον αφορά τον τομέα της ασφάλειας. Η ανάγκη για αποτελεσματική πέδηση υπήρχε ήδη από τη δεκαετία του 1920, καθώς τα αυτοκίνητα της εποχής δυσκολεύονταν να φρενάρουν εξαιτίας του μεγάλου βάρους τους.
Το πνευματικό σερβόφρενο που παρουσίασε η Bosch το 1927 συνέβαλε σημαντικά στην αύξηση της οδικής ασφάλειας. Χάρη σε αυτή την εφεύρεση, η απόσταση πέδησης στα σύγχρονα επαγγελματικά οχήματα μειώθηκε κατά το ένα τρίτο.
Ένα χρόνο αργότερα, η Bosch παρουσίασε το σύστημα υποβοήθησης πέδησης για εκ των υστέρων τοποθέτηση σε επιβατικά αυτοκίνητα.
Το 1936 κατατέθηκε η πατέντα του συστήματος αντιμπλοκαρίσματος τροχών κατά την πέδηση, το γνωστό σε όλους ABS (Αnti-lock Βraking System), αλλά η εφαρμογή του στην μαζική παραγωγή ξεκίνησε μόλις το 1978.
Μέχρι σήμερα, οι τεχνολογικές εξελίξεις της Bosch, όπως το σύστημα ABS (1978), το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης TCS (1986) καθώς και το ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας ESP® (1995) αποτελούν αδιαμφισβήτητα τα πιο σημαντικά στοιχεία για ασφαλή πέδηση.
Αξίζει να σημειωθεί πως τα ABS και ESP® αποτελούν ήδη βασικό και υποχρεωτικό εξοπλισμό για όλες τις νέες ταξινομήσεις στην Ευρώπη. Καινοτόμες εξελίξεις της Bosch για όλα τα εξαρτήματα φρένων.
Εκτός από τα ηλεκτρονικά συστήματα, οι μηχανικοί της Bosch, 90 χρόνια τώρα, εξελίσσουν συνεχώς κι άλλα στοιχεία ενός συστήματος πέδησης, θέτοντας νέα πρότυπα και καθιστώντας την οδήγηση ασφαλέστερη.
Το 1983 για παράδειγμα, οι δίσκοι φρένων υψηλής περιεκτικότητας σε άνθρακα βελτιώνουν σημαντικά την απόδοση πέδησης των μεγάλων οχημάτων.
Επιπλέον, από το 2001 έως το 2012, αρκετές καινοτομίες είχαν αντίκτυπο στην ανάπτυξη της δαγκάνας φρένων. Το 2016 η Bosch παρουσιάζει το καινοτόμο, υψηλής απόδοσης υγρό φρένων ENV6, εξασφαλίζοντας γρήγορη αντίδραση και αξιόπιστη απόδοση των σύγχρονων συστημάτων πέδησης…