Η τετρακίνηση δεν είναι ένα χαρακτηριστικό που εντοπίζεται μόνο σε SUV και αυτό πρέπει να το λάβει υπόψη όποιον αναζητά το συγκεκριμένο χαρακτηριστικό από το επόμενό του αυτοκίνητο.
Η πρακτικότητα, το στυλ και η οικονομία, είναι μερικά από τα χαρακτηριστικά που αναζητά κάποιος στο SUVπου τον ενδιαφέρει. Πλέον, η τετρακίνηση έχει περάσει σε “δεύτερη μοίρα” όταν μιλάμε για τις σύγχρονες επιλογές αυτοκινήτων του είδους και μένει ως ιδιαίτερο χαρακτηριστικό που το αναζητούν μόνο όσοι έχουν πραγματικά ανάγκη για το συγκεκριμένο στοιχείο. Είτε γιατί κινούνται σε περιοχές με προβληματικό οδικό δίκτυο (χωματόδρομους), είτε γιατί εκεί που θέλουν να βρίσκονται, έχει τακτικά έντονες βροχοπτώσεις και χιονοπτώσεις, η τετρακίνηση είναι ένα στοιχείο που αφορά αρκετό κόσμο- ανάμεσά τους και σε πολλούς που θέλουν να συνδυάζουν και χαμηλό κόστος κτήσης. Εδώ λοιπόν έχουμε τα πέντε μοντέλα που εμφανίζονται ως ικανά τετρακίνητα, με “συγκρατημένο” κόστος αγοράς.
Suzuki Ignis – 18.230 ευρώ
Suzuki Ignis AWD
Suzuki
Η Suzuki έμεινε πιστή στους ατμοσφαιρικούς κινητήρες και συγκεκριμένα, στον τετρακύλινδρο 1,2 λίτρων δείχνοντας επιδεικτική αδιαφορία για το “ρεύμα” των μικρών σε χωρητικότητα μηχανικών συνόλων με turbo. Η πλέον πρόσφατη “ενημέρωση” του συνόλου, είχε να κάνει με την ενσωμάτωση της τεχνολογίας Mild Hybrid σε όλες τις εκδόσεις του μοντέλου. Το υβριδικό σύστημα συμβάλλει με την ηλεκτρική του ενέργεια στην εξαιρετική μέση κατανάλωση που εμφανίζει το μικρό τετρακίνητο μοντέλο της Suzuki και αναμφίβολα, είναι ανάμεσα στα χαρακτηριστικά που το κάνουν ελκυστικό. Ειδικά στην έκδοση που το κάνει πιο εύχρηστο και άνετο στην πόλη, που είναι αυτή με το αυτόματο κιβώτιο.
Suzuki Swift – 19.600 ευρώ
Suzuki Swift Hybrid AllGrip
Suzuki
Στον αστικό του ρόλο, το Swiftπαραμένει ένα δαιμόνιο citycar που χωρά σχεδόν παντού και ελίσσεται με ευκολία στα στενά και στην κίνηση, παρά τα +15 χιλιοστά που απέκτησε τώρα το μήκος του (σε σχέση με την προηγούμενη γενιά του μοντέλου). Ο κύκλος στροφής παραμένει εξαιρετικός, στα 9,6 μέτρα, ενώ οι μεγάλες γυάλινες περιμετρικές επιφάνειες προσφέρουν άψογη ορατότητα, που είναι σημαντική για την αίσθηση άνεσης. Η ποιότητα κύλισής του -όπως και η ηχομόνωση- είναι καλές για ένα μακρινό ταξίδι, ενώ η απόσβεση των κακοτεχνιών του δρόμου από την ανάρτηση είναι μια καλή σύμβαση σε σχέση με τις απαιτήσεις πρόσφυσης και ελέγχου των κλίσεων του αμαξώματος στις στροφές. Είναι, με λίγα λόγια, ένα σφαιρικά καλοστημένο supermini και η πρόσφυσή του είναι πραγματικά εξαιρετική στις εκδόσεις του με το σύστημα τετρακίνησης AllGrip.
KGM Tivoli – 23.490 ευρώ
KGM Tivoli
KGM
Το Tivoli στην έκδοση με τους 163 ίππους είναι μία από τις πιο αξιόλογες προτάσεις στην κατηγορία των compact SUV, συνδυάζοντας στυλ, ικανότητες και έναν κινητήρα που δεν αφήνει αδιάφορο κανέναν απαιτητικό οδηγό. Αν νομίζει κανείς πως το Tivoli είναι απλώς ένα ακόμη μικρό SUV που θα μπορούσε να καλύψει βασικές ανάγκες μετακίνησης, τότε θα πρέπει να δει καλύτερα τη βασική έκδοση του μοντέλου, με τους 136 ίππους, τη μετάδοση της κίνησης μόνο στους εμπρός τροχούς και το ταμπελάκι της τιμής των 19.000 ευρώ. Εδώ, το δείγμα γραφής της KGM, είναι μια κλάση ιδιαίτερη, καθώς η μετάδοση της κίνησης αφορά όλους τους τροχούς, δίνοντας την πρέπουσα πρόσφυση στο σύνολο όταν οι συνθήκες το απαιτούν. Ο οδηγός αισθάνεται την παρέμβαση των πίσω τροχών στην προσπάθεια εκκίνησης όταν το τερέν είναι ολισθηρό και αυτό δίνει μια αίσθηση αναλογικότητας που πολύ εκλείπει για τελευταία χρόνια.
Suzuki Vitara – 26.180 ευρώ
Suzuki Vitara
Suzuki
Οδηγικά το τετρακίνητο Suzuki Vitara είναι πραγματικά ένα all rounder SUV. Τα καταφέρνει περίφημα τόσο εντός όσο και εκτός δρόμου. Κινείται ευχάριστα και ευέλικτα στην πόλη προσφέροντας υψηλό επίπεδο άνεσης, ενώ όταν βγεις σε αυτοκινητόδρομο ή επαρχιακό δρόμο σου δίνει αίσθημα ασφάλειας και σιγουριάς. Απολαμβάνεις κάθε στιγμή πλούσια πρόσφυση και καλό έλεγχο, ενώ ακόμη κι όταν το πιέσεις στις στροφές κρατάει πολύ καλά και, παρότι είναι μαλακό, δεν γέρνει υπερβολικά. Στα συν και τα φρένα που έχουν καλή απόδοση και δεν δείχνουν να κουράζονται ιδιαίτερα στη σκληρή χρήση. Φυσικά στην ασφάλεια συμβάλλει τόσο η τετρακίνηση, ειδικά σε διαδρομές όπου η πρόσφυση είναι περιορισμένη όπως σε νερά, χιόνι ή πάγο, όσο και τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, που βρίσκονται σε πλήρη παράταξη στον μακρύ κατάλογο του εξοπλισμού του αειθαλούς μοντέλου.
Dacia Duster – 26.990 ευρώ
Dacia Duster
Dacia
Στην οδηγική του αίσθηση, το τετρακίνητοDacia Dusterμπορεί αρχικά να σε κάνει να πιστέψεις πως η εργοστασιακή επίδοση για την επιτάχυνση από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα είναι λίγο αισιόδοξη αλλά κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει. Πέραν της χωροταξίας, η αρχιτεκτονική CMF-B του νέου Duster του έχει προσδώσει στιβαρότητα και απόκριση στο δρόμο που δεν περιμένεις από ένα αυτοκίνητο με έμφαση στη σχέση αξίας-τιμής, όπως επίσης και ποιότητα κύλισης πιο ακριβού αυτοκινήτου. Δεν έχει σχεδιαστεί φυσικά για να οδηγείται γρήγορα, ούτε για να έχει τον πιο δυναμικό χαρακτήρα στις στροφές. Πέραν τις ανάρτησης, αυτή είναι μια επιλογή που φαίνεται να έχει γίνει και για το τιμόνι και για τα φρένα. Όμως είναι λίγο πιο ενδιαφέρον από τον πρόγονό του, και ελέγχει σε αρκετά ικανοποιητικό επίπεδο τις -αυξημένες- κλίσεις του ψηλού του αμαξώματος, για να αισθάνεσαι ασφαλής. Το τετρακίνητο Duster μπορεί να διασχίσει υδάτινο πέρασμα με βάθος βάθους μεγαλύτερο των 35 εκατοστών (που είναι όριο για τις δικίνητες εκδόσεις του μοντέλου), ενώ σίγουρα μπορεί να ανταπεξέλθει ακόμα και σε λίγο πιο απαιτητικές και σκληρές επιφάνειες.