Ακόμα πιο κομψό το νέο Audi Q5 Sportback
Το ανανεωμένο SUV coupe, φέρει νέα πίσω φώτα με ψηφιακή τεχνολογία OLED κι έχει ικανότητα ρυμούλκησης έως 2,4 τόνους.
Προς τα τέλη του 2020, η Audi θα παρουσιάσει στην αγορά το ανανεωμένο Q5 και λίγους μήνες μετά, την coupe εκδοχή του, το Q5 Sportback, που συμπληρώνει τα αντίστοιχα coupe της μάρκας, e-tron Sportback και Q3 Sportback.
Ξεχωρίζει από τους μεγάλους αεραγωγούς που πλαισιώνουν το οκταγωνικό Singleframe, τους LED προβολείς με υπογραφή φωτισμού ημέρας (προαιρετικά είναι τεχνολογίας matrix LED), το πλαϊνό μαρσπιέ και τον φαινομενικά ψηλό πίσω προφυλακτήρα.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής
Επίσης, η Audi προσφέρει την επιλογή των πίσω φώτων με καινοτόμο ψηφιακή τεχνολογία OLED. Κάθε φως περιλαμβάνει τρεις οργανικές διόδους εκπομπής φωτός, καθεμία χωρισμένη σε έξι τμήματα. Τα κόκκινα στοιχεία OLED είναι ομοιογενώς φωτεινά, αλλά η κατάτμηση τους επιτρέπει να ελέγχονται μεμονωμένα. Εάν ένα άλλο όχημα πλησιάσει το στάσιμο αυτοκίνητο από πίσω, σε απόσταση μικρότερη των δύο μέτρων, όλα τα τμήματα OLED φωτίζονται ως προειδοποίηση εγγύτητας.
Με μήκος 4,69 μέτρα, το Q5 Sportback είναι μόλις επτά χιλιοστά μακρύτερο από το Q5. Το ύψος και το πλάτος είναι πανομοιότυπα. Ο συντελεστής οπισθέλκουσας είναι επίσης χαμηλότερος, με το Cd στα 0,30. Επίσης, το μακρύ μεταξόνιο των 2,82 μέτρων, παρέχει μεγάλο χώρο στην καμπίνα, ενώ ο χώρος αποσκευών έχει όγκο 510 λίτρα. Με τα πίσω καθίσματα διπλωμένα, αυτός αυξάνεται στα 1.480 λίτρα. Η Audi προσφέρει το μοντέλο με την προαιρετική πίσω σειρά καθισμάτων rear bench plus, η οποία μπορεί να μετατοπιστεί πλευρικά και έχει ρυθμιζόμενες γωνίες κλίσης πλάτης. Εάν είναι απαραίτητο, μπορεί να μετακινηθεί προς τα εμπρός για να αυξήσει τη χωρητικότητα των αποσκευών έως και 60 λίτρα, στα 570 λίτρα μέγιστο. Εξάλλου, παρέχει και το προαιρετικό πακέτο αποθήκευσης χώρου αποσκευών, που διατηρεί τα αντικείμενα σε σειρά και κρατά τις αποσκευές με ασφάλεια. Η δε πίσω πόρτα, είναι ηλεκτρική και μπορεί να ανοίξει με μια απλή κίνηση ποδιών.
Η Audi θα προσφέρει το μοντέλο με σπορ ανάρτηση που διαθέτει πιο δυναμικό χαρακτήρα και απόσβεση για πιο άμεση αίσθηση δρόμου. Εναλλακτικά, υπάρχει ανάρτηση με ελεγχόμενους αποσβεστήρες ή προσαρμοζόμενη αερανάρτηση που ρυθμίζει το ύψος της διαδρομής σε ένα ευρύ φάσμα 60 χιλ. συνολικά. Έτσι, η απόσταση από το έδαφος μπορεί να αυξηθεί έως και 45 χιλ., για οδήγηση σε πιο δύσβατους δρόμους. Κατά τη γρήγορη οδήγηση, το αμάξωμα χαμηλώνει αυτόματα 15 χιλ., για μεγαλύτερη απόδοση λόγω μειωμένης οπισθέλκουσας και βελτιωμένης συμπεριφοράς χάρη στο χαμηλότερο κέντρο βάρους. Ένα άλλο χαρακτηριστικό της αερανάρτησης, είναι η ικανότητα χαμηλώματος του πίσω άξονα κατά 55 χιλ. πιέζοντας ένα κουμπί στο χώρο αποσκευών, καθιστώντας ευκολότερη τη φόρτωση.
Το μοντέλο προσφέρεται με κινητήρα πετρελαίου 2.0 TDI - 204 ίππους (150 kW) και μπορεί να έλξει ρυμουλκούμενα με συνολικό βάρος έως 2,4 τόνους (με πέδηση, κλίση 12%), ενώ το σύστημα ελέγχου κατάβασης εξασφαλίζει ασφάλεια κατά την οδήγηση σε απότομες πλαγιές. Αποδίδει 400 Nm ροπής και συνδυάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7-σχέσεων S tronic και τεχνολογία ultra Quattro, ενώ φέρει ήπιο υβριδικό σύστημα, το οποίο, κατά το φρενάρισμα, επιστρέφει ένα μέρος της ενέργειας πέδησης και αποθηκεύει την ηλεκτρική ενέργεια που παράγεται με αυτόν τον τρόπο σε μια μπαταρία ιόντων λιθίου.
Μετά το λανσάρισμα του Q5 Sportback, θα ακολουθήσει μια δεύτερη έκδοση του τετρακύλινδρου TDI, ένας V6 TDI και δύο ακόμα δίλιτροι, τετρακύλινδροι βενζινοκινητήρες TFSI. Όπως το Q5, θα προσφέρεται κι αυτό με ένα plug-in υβριδικό κινητήριο σύστημα σε δύο παραλλαγές ισχύος. Ένα SQ5 Sportback θα ολοκληρώσει αργότερα τη γκάμα.
Το Q5 Sportback χρησιμοποιεί την ίδια νέα τεχνολογία με το ανανεωμένο Q5, δηλαδή το σύστημα modular infotainment τρίτης γενιάς (ΜIB 3). Στην πλήρη του έκδοση, το Audi virtual cockpit plus, διαθέτει την οθόνη 12,3 ιντσών και head-up display. Το δε σύστημα πλοήγησης ΜΜΙ plus, συνδυάζεται με οθόνη αφής 10,1 ιντσών. Υπάρχει και φωνητικός έλεγχος φυσικής γλώσσας, που χρησιμοποιεί το cloud και μπορεί να ενεργοποιηθεί είτε πατώντας ένα κουμπί στο τιμόνι είτε λέγοντας “Hey Audi”. Επιπλέον, πολλές ρυθμίσεις μπορούν να συμπεριληφθούν σε μεμονωμένα προφίλ χρηστών και να αποθηκευτούν στο διαδίκτυο, στην πύλη πελατών myAudi. Κάθε εξουσιοδοτημένος χρήστης μπορεί να έχει πρόσβαση σε αυτά για οποιαδήποτε μοντέλα Audi κατάλληλα εξοπλισμένα.
Το Q5 Sportback χρησιμοποιεί επίσης την προηγμένη ευφυΐα του στόλου Audi, με τοπικές ειδοποιήσεις κινδύνου που προειδοποιούν τον οδηγό για επικίνδυνες καταστάσεις στην πορεία του όπως κατεστραμμένα οχήματα, ατυχήματα, άκρα μποτιλιαρίσματος, ολισθηρούς δρόμους και ομίχλη.
Καταλήγοντας, το μοντέλο είναι εξοπλισμένο με πολυάριθμα συστήματα υποβοήθησης οδηγού. Το adaptive cruise assist μπορεί να αναλάβει την επιτάχυνση, την επιβράδυνση και τη διατήρηση της λωρίδας για τον οδηγό σε πολλές περιπτώσεις. Επίσης, το predictive efficiency assist, βοηθά τον οδηγό να οδηγεί απροβλημάτιστα αξιολογώντας τα δεδομένα προβλέψεων διαδρομής από το σύστημα πλοήγησης και την αναγνώριση πινακίδων βάσει κάμερας. Όταν συνδυάζεται με το adaptive cruise assist, προσαρμόζει αυτόματα την ταχύτητα στη διαδρομή και την κατάσταση της κυκλοφορίας. Το δε Audi pre sense city, βοηθά στην αποφυγή ή τον μετριασμό των συνεπειών των συγκρούσεων με τους χρήστες του δρόμου μπροστά από το αυτοκίνητο. Τα προαιρετικά συστήματα turn assist, swerve assist, cross-traffic assist και exit warning βελτιώνουν επίσης την ασφάλεια.