Ακόμα πιο κοντά στην ηλεκτροκίνηση η Volvo
Δισεκατομμύρια δίνει η σουηδική μάρκα για προμήθεια μπαταριών.
Το 2019 είναι η χρονιά που η Volvo όρισε ως εναρκτήρια του φιλόδοξου στόχου της προς τον εξηλεκτρισμό, καθώς από φέτος ξεκίνησε το λανσάρισμα μοντέλων και με ηλεκτροκινητήρα.
Νωρίτερα αυτόν το χρόνο, η Volvo είχε αποκαλύψει μια σειρά από νέα, αναβαθμισμένα συστήματα ηλεκτροκίνησης, που λανσάρονται σε ολόκληρη την γκάμα της. Η εταιρεία αναβάθμισε τα υπάρχοντα συστήματα Τ8 και Τ6 Twin Engine plug-in hybrid, και οι plug-in επιλογές είναι διαθέσιμες πλέον σε κάθε μοντέλο που παράγει. Το όραμά της είναι έως το 2025, το 50% των παγκόσμιων πωλήσεών της να αποτελούν ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Στο εργοστάσιο του Γκενκ, στο Βέλγιο, ήδη κατασκευάζονται οι plug-in υβριδικές εκδόσεις του XC40, ενώ εκεί θα παράγεται και το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό Volvo, το XC40.
Σε αυτό το εργοστάσιο, θα ολοκληρωθεί φέτος η πρώτη μονάδα συναρμολόγησης μπαταριών της Volvo, που θα προέρχονται από την κινεζική CATL και τη νοτιοκορεατική LG Chem, δύο κορυφαίους κατασκευαστές μπαταριών ιόντων λιθίου. Πρόκειται για κίνηση αξίας πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων, που καλύπτει την προμήθεια μπαταριών για όλα τα μοντέλα της επερχόμενης πλατφόρμας SPA2 και της υπάρχουσας πλατφόρμας CMA σε παγκόσμιο επίπεδο.
Η πλατφόρμα CMA (Compact Modular Architecture) αποτελεί τη βάση του XC40, του αμιγώς ηλεκτρικού Polestar 2, καθώς και άλλων μοντέλων της LYNK & CO, την οποία η Volvo κατέχει από κοινού με την κινεζική Geely, κύριο μέτοχο της Volvo.
Η επερχόμενη πλατφόρμα SPA2 αποτελεί την επόμενη γενιά της εξελιγμένης από τη Volvo πλατφόρμας SPA (Scalable Product Architecture) και θα λανσαριστεί στις αρχές της επόμενης δεκαετίας.
Η SPA είναι μία από τις πλέον προηγμένες πλατφόρμες στην αυτοκινητοβιομηχανία και σε αυτήν βασίζονται σήμερα όλα τα μοντέλα των Σειρών 90 και 60 της Volvo. Το πρώτο Volvo που θα βασίζεται στην SPA2 θα είναι το XC90 της επόμενης γενιάς…