Alfa Romeo Tonale: Τα 5+1 μυστικά που χαρίζουν σπορ χαρακτήρα στο ιταλικό SUV
Με την παρουσίαση της νέας Tonale, η Alfa Romeo ξεκινά το ταξίδι της εξηλεκτρισμένης κίνησης χωρίς ωστόσο να απαρνιέται το σπορ DNA που ανέκαθεν διέκρινε τα μοντέλα της.
Η εντυπωσιακή Tonale έχει ένα πολύ σημαντικό ρόλο: τη μεταμόρφωση της Alfa Romeo, η οποία δεν εκφράζεται μόνο με την ενσωμάτωση της εξηλεκτρισμένης κίνησης στους κόλπους της ιταλικής μάρκας, αλλά και μέσω μιας σειράς καινοτόμων χαρακτηριστικών τεχνολογίας. Τεχνολογία που από τη μια εξασφαλίζει την υψηλή αποδοτικότητα, ασφάλεια και συνδεσιμότητα, όπως άλλωστε απαιτεί η εποχή, αλλά ταυτόχρονα προσδίδει στο νέο μοντέλο το δυναμικό DNA που ανέκαθεν χαρακτήριζε τα αυτοκίνητα της μιλανέζικης εταιρίας.
Με την Tonale οι Ιταλοί δεν βάζουν απλώς ως στόχο τον τίτλο του SUV με τον πλέον οδηγικά ενδιαφέρον χαρακτήρα στην κατηγορία του. Έχουν υψηλές προσδοκίες από το νέο τους δημιούργημα και ισχυρίζονται πως επαναπροσδιορίζει την έννοια “σπορ” για τον 21ο αιώνα.
Και το καταφέρνει αυτό έχοντας - μεταξύ άλλων - 5+1 ξεχωριστά στοιχεία.
- 01. Το πιο άμεσο σύστημα διεύθυνσης στην κατηγορία
Έχοντας θέσει πολύ ψηλά τον πήχη με τις Giulia και Stelvio όσον αφορά στην αίσθηση που προσφέρει ένα σύστημα διεύθυνσης, οι μηχανικοί της Alfa Romeo εφάρμοσαν αντίστοιχες τεχνικές και στην Tonale. Με στόχο την άμεση ανταπόκριση στις εντολές του οδηγού, η ομάδα στο κέντρο δοκιμών του Balocco εφοδίασε την Tonale με την πιο “γρήγορη” στην κατηγορία των C-SUV σχέση κρεμαγιέρας: 13,6.
Την ίδια στιγμή η αίσθηση που προσφέρει το σύστημα διεύθυνσης, σύμφωνα πάντα με τους μηχανικούς της εταιρίας, είναι αυτή που θα περίμενε κανείς από μια Alfa Romeo: εξαιρετικά ακριβής. Σε αυτό συμβάλει η γεωμετρία της εμπρός ανάρτησης και οι ρυθμίσεις που ελαχιστοποιούν τις αντιδράσεις του τιμονιού λόγω της λειτουργίας της ανάρτησης ακόμα και σε συνθήκες υψηλής πίεσης.
Ακόμα ένα χαρακτηριστικό που προέρχεται από τις Giulia και Stelvio είναι τα εντυπωσιακά paddles από αλουμίνιο για το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, τα οποία επίσης αποτελούν αποκλειστικότητα της Tonale στην κατηγορία και επιτρέπουν την απολαυστική επιλογή των σχέσεων όταν αυτό βρίσκεται στη χειροκίνητη λειτουργία.
- 02. Καινοτόμο σύστημα πέδησης
Ακόμα μια καινοτομία που φέρνει η Tonale στην κατηγορία είναι το προηγμένο σύστημα πέδησης IBS (Integrated Brake System), το οποίο επίσης εμφανίστηκε για πρώτη φορά στις Giulia και Stelvio. Το IBS αποτελείται από ένα ηλεκτρομηχανικό σύνολο, το οποίο συνδυάζει το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης με το παραδοσιακό σύστημα πέδησης.
Η σύνδεση μεταξύ των ηλεκτρονικών και μηχανικών στοιχείων υπόσχεται σημαντική μείωση του βάρους, αμεσότητα, εξαιρετική αίσθηση στο πεντάλ, αλλά και απουσία κραδασμών που συνοδεύουν τα παραδοσιακά συστήματα πέδησης. Αεριζόμενων δίσκοι μπροστά με τετραπίστονες σταθερές δαγκάνες της Brembo και πίσω δισκόφρενα, ολοκληρώνουν το σύστημα πέδησης της Tonale.
- 03. Ανεξάρτητη ανάρτηση με αμορτισέρ τεχνολογίας FSD
Η ανάρτηση βρίσκεται στο επίκεντρο σε κάθε Alfa Romeo. Στην περίπτωση της Tonale οι μηχανικοί έχουν επιλέξει την αρχιτεκτονική της ανεξάρτητης ανάρτησης MacPherson και στους τέσσερις τροχούς. Η γεωμετρία του εμπρός άξονα είναι εστιασμένη στις άμεσες και ακριβείς αλλαγές πορείας, αλλά και τη μέγιστη ελκτική πρόσφυση με στόχο την ελάχιστη δυνατή και με τον πιο διακριτικό τρόπο παρέμβαση των ηλεκτρονικών συστημάτων ευστάθειας.
Αντίστοιχα, στους πίσω τροχούς η αποκλειστική σχεδίαση με τους τρεις συνδέσμους εξασφαλίζει τα υψηλότερα επίπεδα πρόσφυσης, αλλά και τη φιλικότητα των αντιδράσεων ακόμα και σε οδοστρώματα χαμηλής ποιότητας.
Η ανεξάρτητη ανάρτηση και στους τέσσερις τροχούς συμπληρώνεται από την εφαρμογή αμορτισέρ της Koni τεχνολογίας FSD (Frequency Selective Damping), τα οποία - όπως και τα ελαστικά της Pirelli - εξελίχθηκαν ειδικά για την Tonale. Τα αμορτισέρ FSD συνδυάζουν τον εξαιρετικό έλεγχο του αμαξώματος και τις μικρές κλίσεις στις στροφές, με βελτιωμένη άνεση και οδηγική αίσθηση.
- 04. Ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης
Στις υβριδικές εκδόσεις, όπως και στην έκδοση Diesel, η Tonale εφοδιάζεται με αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων που μεταφέρουν την κίνηση στους εμπρός τροχούς. Τα σύνολο συνοδεύει το ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης της Alfa Romeo που εστιάζει στο σπορ χαρακτήρα, αλλά και την ασφάλεια. Με δυνατότητα ρύθμισης μέσω του επιλογέα παραμετροποίησης DNA, το σύστημα προσομοιώνει τη λειτουργία ενός παραδοσιακού διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης, έχοντας όμως ως πλεονέκτημα το χαμηλότερο βάρος, τις μικρότερες φθορές και τα διαφορετικά επίπεδα εμπλοκής.
Σε συνδυασμό με την ανάρτηση τύπου MacPherson, το ηλεκτρονικό διαφορικό επιτρέπει την παροχή περισσότερες ροπής στους κινητήριους τροχούς με πιο άμεσο και ομαλό τρόπο, ιδιαίτερα σε συνθήκες χαμηλής πρόσφυση, έτσι ώστε να περιορίζονται τα φαινόμενα υποστροφής και η Tonale να επιταχύνει ακόμα γρηγορότερα κατά την έξοδο της από μια στροφή.
- 05. Τετρακίνηση Q4 hybrid all-wheel drive
Η έκδοση Plug-in Hybrid Q4 της Tonale εφοδιάζεται με το υβριδικό σύστημα τετρακίνησης Q4 hybrid all-wheel drive, έτσι ώστε να διασφαλίζει τη μέγιστη πρόσφυση για ασφαλείς διαδρομές ακόμα και σε χιονισμένα ή παγωμένα οδοστρώματα. Ανάλογα με τις συνθήκες που επικρατούν, το σύστημα ρυθμίζει σε μηδενικό χρόνο τη λειτουργία του προσφέροντας τα οφέλη της κίνησης 4x4 σε επίπεδο ασφάλειας, επιτρέποντας παράλληλα στον οδηγό να εκμεταλλευτεί στο έπακρο της ισχύ του συστήματος που φτάνει τους 275 ίππους.
Το Q4 hybrid all-wheel drive αποτελεί ακόμα ένα παράδειγμα που η ηλεκτρονική τεχνολογία συνεργάζεται αρμονικά με μηχανολογικές λύσεις, με αποτέλεσμα το χαμηλότερο βάρος, τη μεγαλύτερη αποδοτικότητα και την καλύτερη δυνατή οδηγική αίσθηση.
- +1. Εν αρχή ην… το βάρος
Πριν απ’ όλα αυτά όμως, για την επίτευξη κορυφαίας οδηγικής απόλαυσης πρωταρχικός στόχος αποτέλεσε ο έλεγχος του βάρους και ακόμα περισσότερο η ιδανική κατανομή αυτού μεταξύ των δύο αξόνων, χαρακτηριστικό που αποτελεί παραδοσιακό στοιχείο της Alfa Romeo. Για αυτό το λόγο οι Ιταλοί μηχανικοί εργάστηκαν, τόσο στην επιλογή των υλικών, όσο και τη διάταξη των εξαρτημάτων έτσι ώστε τα βαρύτερα στοιχεία να βρίσκονται προς το κέντρο του οχήματος και όσο το δυνατόν χαμηλότερα σε ύψος.
Ειδικότερα στις εκδόσεις με κίνηση στους δύο τροχούς, η μάζα μεταφέρθηκε ώστε να συμβάλλει σε καλύτερη πρόσφυση και ομαλότερη κατανομή της ροπής, επιλογή που ακολουθεί και την Plug-in Hybrid Q4 έκδοση, όπου η μετάδοση της κίνησης και στους τέσσερις τροχούς αυξάνει ακόμα περισσότερα τα περιθώρια πρόσφυσης που προσφέρει η Tonale.
Η σωστή κατανομή του βάρους και η περαιτέρω ελαχιστοποίηση αυτού επιτυγχάνεται και μέσω της εκτεταμένης εφαρμογής στοιχείων από αλουμίνιο ή συνθετικά υλικά στο αμάξωμα και τα μηχανικά μέρη.
Υψηλές προσδοκίες σε όλα τα επίπεδα
Με την Tonale, η Alfa Romeo δεν κάνει μόνο το πρώτο της σημαντικό βήμα προς την ηλεκτροκίνηση. Το εντυπωσιακό C-SUV έχει όλα τα φόντα να φέρει νέο κοινό, να απογειώσει τις πωλήσεις της ιταλικής φίρμας και να ενισχύσει την καλή της εμπορική πορεία.
Η Alfa Romeo το 2021 ήταν κερδοφόρα, με βελτίωση του αποτελέσματος κατά εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ, όπως αποκάλυψε ο CEO της Alfa Romeo, κ. Jean Philippe Imparato κατά τη διάρκεια της επίσκεψης του στο εργοστάσιο του Pomigliano, όπου θα κατασκευάζεται η Tonale, αναλύοντας στους εργαζόμενους της μονάδας τα αποτελέσματα που ανακοίνωσε ο CEO της Stellantis, κ. Carlos Tavares.
Την περασμένη χρονιά, η Alfa Romeo, συνέβαλε θετικά στα αποτελέσματα της Stellantis. Η εστίαση στην ποιότητα, σύμφωνα με τον κ. Imparato, οδήγησε σε βελτίωση όλων των κρίσιμων δεικτών, αναδεικνύοντας την Alfa Romeo στην κορυφή της κατηγορίας των premium οχημάτων. Αντικείμενο συζήτησης του CEO της Alfa Romeo με τους συνεργάτες του αποτέλεσε η εμπορική βελτίωση της μάρκας σε παγκόσμιο επίπεδο, σε συνδυασμό με την ολοκλήρωση των πωλήσεων της Giulietta.
Είναι αξιοσημείωτο πως το 2021 η Alfa Romeo πώλησε 55.000 μονάδες των Giulia και Stelvio, σε σχέση με τις 63.000 μονάδες που πέτυχε η μάρκα το 2020, εκ των οποίων όμως οι 14.000 ήταν Giulietta. Η φετινή επίδοση των Giulia και Stelvio βελτίωσε το μερίδιο της μάρκας στο Premium D segment σε όλες τις αγορές σε παγκόσμιο επίπεδο, με εξαίρεση την Κίνα. Και τώρα, η Tonale είναι ένα δυνατό όπλο και το εισιτήριο ταυτόχρονα της μιλανέζικης μάρκας για την είσοδό της στην άκρως ανταγωνιστική κατηγορία των premium C-SUV.