Αλλάζουν όλα στις μετακινήσεις: Το 68% του πληθυσμού θα ζει σε μεγάλα αστικά κέντρα
Σύμφωνα με τον ΟΗΕ, μέχρι το 2050 το 68% του παγκόσμιου πληθυσμού θα ζει σε αστικά κέντρα - και ο αριθμός των μεγαλουπόλεων με πληθυσμούς άνω των 10 εκατομμυρίων ανθρώπων, θα αυξηθεί από 43 σε 51 μέσα στην ίδια περίοδο.
Ποιος είπε ότι η αστυφιλία δεν είναι φαινόμενο και της εποχής μας; Μπορεί μεταπολεμικά διεθνώς και πολύ περισσότερο στην Ελλάδα, να γιγάντωσαν οι μεγαλύτερες πόλεις, ωστόσο ακόμα και σήμερα παρατηρείται υπερ-συγκέντρωση πληθυσμού σε μεγάλα αστικά κέντρα και σύμφωνα με τον ΟΗΕ, μέχρι το 2050 το 68% του παγκόσμιου πληθυσμού θα ζει σε αστικά κέντρα - και ο αριθμός των «μεγαλουπόλεων» με πληθυσμούς άνω των 10 εκατομμυρίων ανθρώπων, θα αυξηθεί από 43 σήμερα σε 51 μέσα στην ίδια περίοδο.
Κατά συνέπεια, αλλάζουν όλα στις αστικές μετακινήσεις, όπου ο χρόνος θα είναι η σημαντικότερη διαχείριση. Σύμφωνα με μια παγκόσμια μελέτη της Visa, σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο του Στάνφορντ, εξετάστηκε η αυξανόμενη ζήτηση δημόσιων και ιδιωτικών μεταφορών και ο σημαντικός ρόλος που παίζει το ψηφιακό εμπόριο στην προώθηση της βιώσιμης ανάπτυξης.
Η μελέτη αντικατοπτρίζει την γνώμη 19.000 καταναλωτών σε 19 χώρες και ανέδειξε σημαντικές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν τα αναπτυσσόμενα αστικά κέντρα:
ΚΥΡΙΕΣ ΤΑΣΕΙΣ (ΠΑΓΚΟΣΜΙΩΣ)
Χρόνος Μετακινήσεων:
-
Το 46% των επιβατών παγκοσμίως έχουν δει τους χρόνους μετακίνησής τους να αυξάνονται
-
Οι μισοί (52%) απογοητεύονται από την εμπειρία της χρήσης δημόσιων συγκοινωνιών
-
Το ένα τρίτο των ερωτηθέντων (37%) αναμένουν ότι ο χρόνος μετακίνησής τους θα αυξηθεί κατά τα επόμενα πέντε χρόνια
Χρήση αυτοκινήτου:
-
Το αυτοκίνητο παραμένει ο σημαντικότερος τρόπος μεταφοράς τόσο για τη μετακίνηση (60%) όσο και για το προσωπικό ταξίδι (61%). Μόνο το 42% των ερωτηθέντων ηλικίας 18-25 ετών αποκαλούμενοι και Generation Z, χρησιμοποιούν αυτοκίνητο για να φτάσουν στη δουλειά, στο σχολείο ή στο πανεπιστήμιο ή για προσωπικό ταξίδι.
-
Η πιο δυσάρεστη πτυχή της οδήγησης είναι προσπάθεια ανεύρεσης χώρου στάθμευσης, αναφέρουν το 64% των ερωτηθέντων, ακολουθούμενη από τον κίνδυνο προστίμου σε περίπτωση στάθμευσης περισσότερης ώρας από το επιτρεπτό (44%), ενώ το 42% ανέφερε ότι πληρώνουν για χώρο στάθμευσης περισσότερο από ό,τι χρειάζονται.
Χρήση των Mέσων Mαζικής Mεταφοράς:
-
Λιγότεροι από τους μισούς ερωτηθέντες χρησιμοποιούν τις δημόσιες συγκοινωνίες για να φτάσουν στην εργασία, το σχολείο ή το πανεπιστήμιο (44%),
-
Αυτός ο αριθμός αυξάνεται στο 54% για προσωπικές μετακινήσεις όπως η ψυχαγωγία.
-
Οι επιβάτες επιλέγουν τύπο μεταφοράς με βάση τρεις παράγοντες: ευκολία, αξιοπιστία και συνωστισμό. Η σημασία κάθε παράγοντα διαφέρει ανάλογα με την ηλικία: Ερωτηθέντες ηλικίας 56+- (αποκαλούμενοι και Baby Boomers) απάντησαν: Ευκολία (82%), Αξιοπιστία (84%) και Συνωστισμός (72%)
Ερωτηθέντες ηλικίας 46-55 (αποκαλούμενοι και GenX) απάντησαν: Ευκολία (79%), Αξιοπιστία (82%) και Συνωστισμός (71%)
Ερωτηθέντες ηλικίας 26-45 (αποκαλούμενοι και Millennials) απάντησαν: Ευκολία (74%), Αξιοπιστία (76%) και Συνωστισμός (67%)
Ερωτηθέντες ηλικίας 18-25 (αποκαλούμενοι και GenZ) απάντησαν: Ευκολία (62%), Αξιοπιστία (67%) και Συνωστισμός (55%)
Πληρωμές:
-
Η πολυπλοκότητα στις πληρωμές κόμιστρου είναι κοινή και συχνή αναφορά ανάμεσα στους ερωτηθέντες
-
Αν ήταν ευκολότερη η πληρωμή για τις δημόσιες συγκοινωνίες, η μέση χρήση θα παρουσίαζε άνοδο κατά 27%.
-
Το 47% δήλωσε ότι η ανάγκη για διαφορετικά εισιτήρια για διαφορετικούς τρόπους μετακίνησης είναι ένα ζήτημα,
-
Το 44% δήλωσε ότι το να μη γνωρίζει το ποσό που πρέπει να πληρώσει είναι ένα πρόβλημα, και
-
Το 41% των υπηρεσιών που αναφέρονται ως “Mόνο μετρητά” είναι ένα ζήτημα. Σύμφωνα με τους ερωτηθέντες, αυτές οι παράμετροι καθιστούν λιγότερο πιθανή τη χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς και πιο πιθανή τη χρήση του αυτοκίνητου
-
Για τους χρήστες αυτοκινήτων, το 47% θα ήθελε να δει καινοτομίες που θα συμβουλεύουν για το φθηνότερο διαθέσιμο καύσιμο
-
Το 35% θα ήθελε μια εφαρμογή που αναγνωρίζει τη θέση στην οποία προσπαθούν να ανεφοδιάσουν με καύσιμο το αυτοκίνητο και να πληρώνουν μέσω της εφαρμογής
Οι 5 σημαντικότερες προτάσεις από τη Visa
-
Επένδυση στη συνδεσιμότητα. Οι δήμοι πρέπει να επενδύσουν σε μια υποδομή δεδομένων αδιάκοπης λειτουργίας η οποία είναι θεμελιώδης για τις τεχνολογικές λύσεις που ζητούν οι καταναλωτές. Υποστηρίζει τις ανταλλαγές δεδομένων σε πραγματικό χρόνο που μπορούν να ενημερώσουν τους ανθρώπους για τις μετακινήσεις τους, καθώς και να δώσουν πληροφορίες στις πόλεις, ώστε να διασφαλιστεί ότι οι υπηρεσίες τους πληρούν τη μεταβαλλόμενη ζήτηση.
-
Δημιουργία μιας απρόσκοπτης εμπειρίας πληρωμής για την υποστήριξη των μετακινήσεων των επιβατών με πολλαπλά "μέσα". Οι Δήμοι και οι πολεοδόμοι πρέπει να συνεργαστούν με ομάδες προβληματισμού, με αυτοκινητοβιομηχανίες και εταιρείες τεχνολογίας και παρόχους πληρωμών. Καθώς μια και μόνο μετακίνηση θα περιλαμβάνει όλο και περισσότερες μεταφορές (π.χ. αυτοκίνητο + μετρό + ποδήλατο), καθίσταται επιτακτική η δημιουργία μιας απλής και απλουστευμένης εμπειρίας πληρωμών για τον επιβάτη, από τις ανέπαφες πληρωμές ως τις πληρωμές εντός εφαρμογής ή τις λύσεις πλατφόρμας.
-
Ενσωμάτωση προσωπικού έλεγχο ταυτότητας στην εμπειρία πληρωμής. Καθώς οι εταιρείες και οι δήμοι ενσωματώνουν όλο και περισσότερο τις ψηφιακές πληρωμές, πρέπει επίσης να ενσωματώσουν την άμεση πιστοποίηση ταυτότητας. Ο ρόλος της ψηφιακής ταυτότητας (Digital ID) στο οικοσύστημα είναι κρίσιμος για την αντιμετώπιση των αλλαγών στον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι χρησιμοποιούν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, διασφαλίζοντας ότι τόσο η πληρωμή όσο και ο προσωπικός έλεγχος ταυτότητας, είναι εύκολοι και απρόσκοπτοι.
-
Σχεδιασμός συστημάτων εμπορίου λαμβάνοντας υπόψη όλα τα μέλη της κοινωνίας. Κατά το σχεδιασμό του οικοσυστήματος του εμπορίου, όλα τα μέλη του οικοσυστήματος των μεταφορών πρέπει να προβλέψουν στη μελέτη τους ότι θα περιλαμβάνονται όλα τα μέλη της κοινωνίας, διασφαλίζοντας ότι κανείς δεν θα μείνει αποκλεισμένος.
-
Προώθηση στρατηγικών συνεργασιών για την ανάπτυξη σημαντικών πληροφοριών. Οι πόλεις πρέπει να συνεργάζονται με οργανισμούς που μπορούν να έχουν ευρύτερες πληροφορίες βοηθώντας στον σχεδιασμό. Η Τεχνητή Νοημοσύνη σε συνδυασμό με τα Big Data μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την ανάλυση δεδομένων σχετικά με την κατανάλωση, την κυκλοφορία και την αλλαγή τάσεων για την πρόβλεψη των αναγκών σε πραγματικό χρόνο καθώς και για την παροχή πληροφοριών στις πόλεις που μπορούν να βοηθήσουν στο μελλοντικό σχεδιασμό…