ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Αμιγώς ηλεκτρικό το νέο Opel Ampera-e

Αμιγώς ηλεκτρικό το νέο Opel Ampera-e

Στο νέο Opel Ampera-e η αυτονομία αγγίζει τα 520 χλμ, διαθέτει χώρους και λανσάρεται πρώτα στις βορειοευρωπαϊκές αγορές.

Εντελώς διαφορετικό από το πρώτο Ampera, που ήταν 4θυρο sedan και με κινητήρα βενζίνης 1.8lt που επέκτεινε την αυτονομία κίνησης, το νέο Ampera-e είναι αμιγώς ηλεκτρικό, σε 5θυρο αμάξωμα και με μεγάλη αυτονομία.

Πρόκειται ουσιαστικά για το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο της Opel και για το λόγο αυτό ονομάζεται Ampera-e. Με αυτονομία 520 χλμ., σύμφωνα με το "Νέο Ευρωπαϊκό Κύκλο Οδήγησης", που ουσιαστικά θα ισχύσει από τον Σεπτέμβριο του 2017, για το 90% σχεδόν των οδηγών που κάνουν καθημερινά τη διαδρομή σπίτι – γραφείο, θεωρώ ότι η αυτονομία είναι υπερ-αρκετή. Βέβαια, η μπαταρία ιόντων λιθίου 60 kWh φορτίζεται από απλή πρίζα, προσθέτοντας σύντομα ενέργεια εφόσον απαιτηθεί.

Αμιγώς ηλεκτρικό το νέο Opel Ampera-e
ADAM OPEL AG

Η Opel λανσάρει το Ampera-e πρώτα στις χώρες που έχουν ήδη κάποια υποδομή ηλεκτρικής φόρτισης (EV), σε όσες φιλοδοξούν να γίνουν ηγέτες της αγοράς EV και σε όσες χώρες δίνουν κίνητρα αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων (επιδότηση). Το Ampera-e πωλείται τώρα στη Νορβηγία, στην πιο ώριμη αγορά ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη. Μέσα στη χρονιά, θα ακολουθήσουν η Γερμανία, Ολλανδία και Ελβετία. Στην Ελλάδα θα λανσαριστεί το 2018, ίσως στις αρχές.

Εξωτερικά συμπαγές, με στυλ παρόμοιο με του Opel Corsa, το εσωτερικό του Ampera-e είναι πιο ευρύχωρο από του μεγαλύτερου Astra. Η καμπίνα επιβατών τοποθετείται πάνω από τη συστοιχία της μπαταρίας, που βρίσκεται κάτω από το πάτωμα, ενώ τα υπερυψωμένα καθίσματα δημιουργούν αίσθηση SUV, κάτι που επιδιώκουν όλο και περισσότερο οι αγοραστές νέων αυτοκινήτων.

Το Ampera-e εκτός από την αθόρυβη λειτουργία που έχει, επαναφορτίζει τις μπαταρίες του εν κινήσει. Για το σκοπό αυτό, ο οδηγός χρειάζεται να αφήνει το γκάζι στο "Drive" mode. Το Ampera-e ανακτά αυτόματα ενέργεια κατά το ρολάρισμα αφού ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί σαν γεννήτρια. To λεγόμενο "φρένο κινητήρα" ενισχύεται όταν ο οδηγός επιλέξει το "Low" mode, αυξάνοντας και την ανάκτηση ενέργειας.

Opel Ampera-e
Opel Ampera-e ADAM OPEL AG

Επιπλέον, ο οδηγός μπορεί να αλλάξει σε "Regeneration on Demand" για μέγιστη ανάκτηση ενέργειας μέσω ενός μοχλού πίσω από το τιμόνι. Η ροπή αντίστασης του μοτέρ είναι τόσο υψηλή στα "Low/Regen on Demand" modes, ώστε το πεντάλ του φρένου δεν χρειάζεται να πατηθεί για μείωση της ταχύτητας μέχρι να σταματήσει τελείως το όχημα σε κανονική κυκλοφορία. Επομένως, το Ampera-e μπορεί να ελέγχεται μέσω του πεντάλ του γκαζιού (One Pedal Driving). Πάντως, ο οδηγός πρέπει να πατήσει κανονικά φρένο σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.

Με τον τρόπο και σύμφωνα με τα πρώτα μοντέλα προσομοίωσης, οι οδηγοί μπορούν να αυξήσουν την αυτονομία μέχρι 5% συγκριτικά με το "Drive" mode, όταν εφαρμόζουν "One Pedal Driving" με αντίστοιχη πλήρη ανάκτηση ενέργειας σε συνθήκες αργής κυκλοφορίας (με συχνά σταμάτα-ξεκίνα).

Στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, το πλέον χαρακτηριστικό είναι η διαθέσιμη ροπή από το ξεκίνημα. Στο Ampera-e αγγίζει τα 360 Nm, ενώ η ισχύς του αυτοκινήτου είναι 204 hp. Κατά συνέπεια, επιταχύνει από στάση στα 50 χλμ./ώρα σε μόλις 3,2 δευτερόλεπτα, ενώ η εν κινήσει επιτάχυνση 80 - 120 χλμ./ώρα, που είναι τόσο σημαντική στις προσπεράσεις, επιτυγχάνεται σε 4,5 δευτ. (προκαταρτικές τιμές). Οσον αφορά στην τελική ταχύτητα, περιορίζεται από τον ηλεκτρονικό κόφτη στα 150 χλμ./ώρα προς όφελος της συνολικής αυτονομίας.

www.driveandtravel.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ