Αναλογικά διόδια θέλουν στην Εγνατία οδό
Ομόφωνη απόφαση από τους τέσσερις περιφερειάρχες κατά τη συνάντησή τους, για το ζήτημα που έχει προκύψει από την αδυναμία του δημοσίου να χρηματοδοτήσει τη λειτουργία και συντήρηση της Εγνατίας Οδού.
Η απόφαση του Υπουργείου Μεταφορών να τοποθετήσει νέα διόδια κατά μήκος της Εγνατίας Οδού, έχει επιφέρει αντιδράσεις.
Το ζήτημα έχει προκύψει από την αδυναμία του δημοσίου να χρηματοδοτήσει τη λειτουργία της Εγνατίας Οδού και βέβαια τη συντήρηση του μεγαλύτερου κατασκευαστικού έργου της χώρας μας. Η αδυναμία προέρχεται από το γεγονός ότι οι θεσμοί έθεσαν βέτο σε τέτοια σκέψη, μεταθέτοντας τη χρηματοδότηση στους χρήστες του δρόμου.
Κι ενώ τα έξοδα «τρέχουν» και διόδια ούτως ή άλλως θα τοποθετηθούν, οι τέσσερις περιφερειάρχες από τις περιοχές των οποίων περνά η Εγνατία Οδός, συναντήθηκαν στην έδρα της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας στη Θεσσαλονίκη.
Οι περιφερειάρχες Ηπείρου Αλέξανδρος Καχριμάνης, Δυτικής Μακεδονίας Θεόδωρος Καρυπίδης, Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας και Ανατολικής Μακεδονίας - Θράκης Χρήστος Μέτιος, ενημερώθηκαν από τον πρόεδρο της «Εγνατία Οδός ΑΕ» Απόστολο Αντωνούδη και τους εργαζόμενους στην εταιρεία, συζήτησαν διεξοδικά το θέμα και κατέληξαν στην εξής πρόταση προς την Κυβέρνηση:
1. Να εφαρμοστεί αναλογικό σύστημα χρέωσης των διοδίων επί της Εγνατίας Οδού, με μέγιστο αντίτιμο 0,03 ευρώ ανά χιλιόμετρο και στο μέλλον.
2. Να μη λειτουργήσει, ούτε να κατασκευαστεί νέος σταθμός διοδίων, μετωπικός ή πλευρικός, μέχρι την εφαρμογή του αναλογικού συστήματος χρέωσης.
3. Για τις εντός Περιφερειακών Ενοτήτων εσωτερικές μετακινήσεις να μην υπάρχει χρέωση.
4. Σε Περιφερειακές Ενότητες όπου λειτουργούν ήδη περισσότερα του ενός διόδια, οι τιμές να διαμορφωθούν στη βάση της αναλογικότητας, με αντίτιμο 0,03 ευρώ ανά χιλιόμετρο.
5. Να θεσπιστεί ειδική τιμολογιακή πολιτική για τους συχνούς χρήστες της Εγνατίας Οδού.
6. Να μη λειτουργήσουν διόδια σε δρόμους που δεν έχουν χαρακτηριστικά κλειστού αυτοκινητοδρόμου.