X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Αναβαθμισμένο και φρεσκαρισμένο το Ford Fiesta

Μικρές αλλαγές στην εμφάνιση, περισσότερα στοιχεία συνδεσιμότητας, υβριδικές εκδόσεις και πανίσχυρο ST με 200 ίππους.

Φθινοπώριασε και αντί να ρίξει τα… φύλλα του, το Ford Fiesta άνθισε, με φρέσκο look και περισσότερα χαρακτηριστικά συνδεσιμότητας και ασφάλειας.

Το σούπερμινι της "μπλε οβάλ" μάρκας, είπε να βάλει τα καλά του, αλλά και τα δυνατά του, καθώς μαζί με τις ανανεωμένες εκδόσεις, λανσάρεται και η πανίσχυρη ST των 200 ίππων, με περισσότερη ροπή.

Χωρίς αλλαγές στα μοτέρ και την ήπια υβριδική τεχνολογία, κάνει ακόμα πιο ξεκάθαρες τις αλλαγές ανάμεσα στις εκδόσεις εξοπλισμού, με διαφορετικά σχέδια μπροστά και χαρακτηριστικά μέσα και έξω, πάντα σε τρίθυρες και πεντάθυρες εκδόσεις.

Βασισμένο στο ίδιο πάτωμα με τον προκάτοχό του, το νέο καπό τονίζει ακόμα περισσότερο το ύψος της μύτης, με την πολυγωνική μάσκα να φέρει το σήμα και να προσδίδει δυναμισμό, ενώ οι πλευρικές εισαγωγές αέρα δημιουργούν ομοιογένεια.

Η Ford έβαλε στον βασικό εξοπλισμό προβολείς LED με δέσμες μεσαίας και μεγάλης σκάλας και φώτα ημέρας LED, για καλύτερη ορατότητα, καθώς και πίσω φώτα σε μαύρα πλαίσιο, με τα LED να είναι προαιρετικά.

Στον φωτισμό, προστέθηκε η λειτουργία Glare-Free High Beam, η οποία μέσω μιας κάμερας μπροστά, ανιχνεύει οχήματα και αποτρέπει την ενοχλητική αντανάκλαση για τους υπόλοιπους οδηγούς. Παράλληλα, τη νύχτα χρησιμοποιείται πολύ η μεγάλη σκάλα, χωρίς τον κίνδυνο να «τυφλώνονται» οι οδηγοί της ίδιας ή της αντίθετης κατεύθυνσης.

Στο εσωτερικό, προστέθηκε ψηφιακή οθόνη TFT 12,3 ιντσών, με όλες τις ενδείξεις για τα Drive Modes: Normal, Sport και Eco, μέσω των οποίων παραμετροποιούνται η απόκριση του γκαζιού, το σύστημα ESC, το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης και οι χρόνοι αλλαγών ταχυτήτων στα αυτόματα μοντέλα, ενώ επιπλέον, το Fiesta Active διαθέτει και τα προγράμματα λειτουργίας Trail και Slippery.

Παραμένει η έκδοση Titanium ως η πιο εκλεπτυσμένη, με διάσπαρτο το χρώμιο στη μάσκα και τα πλαίσια των παραθύρων, ενώ η ST-Line ως η πιο σπορτίφ, με πιο φαρδιούς πλαϊνούς αεραγωγούς στο χρώμα του αμαξώματος, και μεγαλύτερη κάτω μάσκα ενισχύει τη δυναμική εμφάνιση. Πέραν αυτών, το πακέτο εξοπλισμού Vignale, με πιο premium στοιχεία αποκλειστικότητας, καθιστά το Fiesta ως ένα μοντέλο που αλλάζει συνεχώς πρόσωπα κι αυτό αποτελεί ευχάριστη εικόνα στον δρόμο, καθώς δεν είναι όλα τα Fiesta, ίδια.

Επιπρόσθετα, και στο ανανεωμένο Fiesta υπάρχει έκδοση Active, ελαφρώς υπερ-υψωμένη με χαρακτήρα crossover.

Όπως έγραψα και παραπάνω, το φρεσκαρισμένο Fiesta εφοδιάζεται με μοτέρ βενζίνης, που συνδυάζουν ήπια υβριδική τεχνολογία EcoBoost Hybrid 48-volt, έχοντας αντί εναλλάκτη, μία ενσωματωμένη μίζα/γεννήτρια (BISG) που παίρνει κίνηση μέσω ιμάντα και μαζεύει την ενέργεια που θα χανόταν στο ρολάρισμα ή το φρενάρισμα, σε μια αερόψυκτη μπαταρία ιόντων λιθίου των 48 Volt.

Λειτουργεί πάντα βενζινοκίνητα κι από το σύστημα BISG επεμβαίνει συνεχώς, χρησιμοποιώντας την ενέργεια όταν απαιτείται περισσότερη επιτάχυνση ή για τα ηλεκτρικά συστήματα του αυτοκινήτου (π.χ. μηχανισμός παραθύρων), ώστε να μην παίρνει ενέργεια από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Η τεχνολογία συνδυάζεται με το σύστημα Auto Start-Stop, που έχει αναβαθμισμένη λειτουργία και να απενεργοποιεί τον κινητήρα στο ρολάρισμα, με ταχύτητα κάτω από 25 χλμ./ώρα, ακόμα κι αν ο οδηγός έχει ταχύτητα στο κιβώτιο ή έχει πατημένο τον συμπλέκτη.

Τα διαθέσιμα μοτέρ παραμένουν ως είχαν: 1.0lt EcoBoost Hybrid με 125 και 155 ίππους, που συνδυάζονται με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο και ο πρώτος, εναλλακτικά και με 7άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη Powershift, που είναι πραγματικά απίθανο, τόσο σε λειτουργία όσο και σε χαμηλή κατανάλωση.

Υπάρχει δε στη γκάμα και το μοτέρ 1.0lt EcoBoost, χωρίς υβριδικό σύστημα, με ισχύ 100 ίππους,

Στην οθόνη TFT, υπάρχει και μία περιοχή για πληροφορίες ως προς τις τεχνολογίες υποβοήθησης οδηγού, που είναι πολλές.

Για παράδειγμα, νέο στον εξοπλισμό του Fiesta, είναι η λειτουργία Wrong Way Alert, που μέσω κάμερας στο παρμπρίζ και πληροφοριών από το σύστημα πλοήγησης, αν έχει μπει αντίθετα στον αυτοκινητόδρομο, διότι έχουμε δει ουκ ολίγα περιστατικά.

Διαθέσιμα και τα συστήματα: Adaptive Cruise Control με Stop & Go και Speed Sign Recognition, το Active Park Assist, το Blind Spot Information System (BLIS) με Cross Traffic Alert και Active Braking, το Lane-Keeping Aid και το Pre-Collision Assist με Active Braking.

Στον βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνεται και το FordPass Connect μόντεμ, με πολλούς χειρισμούς μέσω της εφαρμογής FordPass (ξεκλείδωμα, προετοιμασία αυτοκινήτου στις εκδόσεις με το αυτόματο κιβώτιο κλπ.).

Στον τομέα της συνδεσιμότητας, προσφέρονται οι ενημερώσεις Live Traffic στο σύστημα πλοήγησης και ενεργοποιείται το Local Hazard Information, που προειδοποιεί τους οδηγούς για επικίνδυνες καταστάσεις στον δρόμο, εάν το συμβάν βρίσκεται μετά από μία στροφή ή δεν έχει γίνει αντιληπτό εξαιτίας άλλων οχημάτων.

Στον προαιρετικό εξοπλισμό ανήκει το σύστημα ενημέρωσης / ψυχαγωγίας SYNC 3, με φωνητικές εντολές, όπως και η κάμερα οπισθοπορείας.

Ως προς το νέο Fiesta ST, που έχει εξελιχθεί από την Ford Performance, διαθέτει πιο επιθετική εμφάνιση μπροστά, μεγάλους πλαϊνούς αεραγωγούς, πιο αεροδυναμικό σπόιλερ, το οποίο μαζί με τις πλαϊνές ποδιές και την αεροτομή οροφής να είναι βαμμένα στο χρώμα του αμαξώματος, και τον διαχύτη να ξεχωρίζει στο μαύρο χρώμα. Στάνταρ οι 17άρες ζάντες αλουμινίου και προαιρετικές οι 18 ιντσών με σκούρο μαύρο φινίρισμα.

Με ακόμα καλύτερη στήριξη τα νέα καθίσματα της Ford Performance, με ενσωματωμένο προσκέφαλο και πολλές δυνατότητες ρύθμισης για την ιδανική θέση, ανάλογα τον σωματότυπο. Φέρουν επένδυση Sensico και κόκκινες ραφές, όπως και το σπορ τιμόνι, με επίπεδο κάτω τμήμα.

Το γνώριμο μοτέρ βενζίνης 1.5lt EcoBoost, αποδίδει 200 ίππους στις 6.000 σ.α.λ., με τη ροπή να αυξάνεται κατά 30 Nm, στα 320 Nm, από τις 1.600 μέχρι τις 4.000 σ.α.λ., επιταχύνοντας το ST σε 6,5 δευτ. στα 0-100 χλμ./ώρα, με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 230 χλμ./ώρα.

Οι μηχανικοί έβαλαν ειδικά πατενταρισμένα ελατήρια κατανομής φορτίων της Ford που συνδυάζονται με αμορτισέρ διπλού θαλάμου της Tenneco, για καλύτερο μπάσιμο στις στροφές, με το μηχανικό μπλοκέ διαφορικό Quaife να διορθώνει τα λάθη και να αυξάνει την πρόσφυση.

Στα προφίλ οδήγησης, ήταν κάπως λογικό να μην περιλαμβάνεται το Eco, διότι ποιος σκέφτεται να οδηγήσει οικονομικά και στη θέση του μπήκε το Track, το οποίο θέτει εκτός λειτουργίας το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης και ρυθμίζει το σύστημα ευστάθειας σε τέτοιο βαθμό, που ο οδηγός να μπορείς να πλαγιολισθήσει στην πίστα. Παραμένουν, δε τα προφίλ οδήγησης Normal και Sport, για κανονική οδήγηση και πιο σπορ χαρακτηριστικά, ανάλογα.

Το ανανεωμένο Fiesta αναμένεται τους επόμενους μήνες και στην ελληνική αγορά.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ