X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Από 13.600 ευρώ έρχεται τον Σεπτέμβριο το νέο Yaris

Το πιο επιτυχημένο μοντέλο της Toyota στην Ευρώπη, από το 1999, παρουσιάζεται στο Βέλγιο.

Λογικά, θα βρισκόμασταν στο Βέλγιο, οδηγώντας το νέο Toyota Yaris, στην πανευρωπαϊκή του παρουσίαση, ωστόσο ο κορονοϊός απέτρεψε ένα τέτοιο ταξίδι.

Μάθαμε, όμως, πολλά για το νέο μοντέλο και αδημονούμε να έρθει η στιγμή που θα το οδηγήσουμε στην Ελλάδα, καθώς το νέο μοντέλο έρχεται αρχές φθινοπώρου. Ωστόσο, η Toyota ανακοίνωσε από τώρα τις τιμές, θέλοντας να δώσει ώθηση στο Yaris, μέσα στη ραστώνη του Αυγούστου.

Ετσι λοιπόν, θα κοστίζει από 13.600 ευρώ στην έκδοση με τον γνωστό χιλιάρι μοτέρ βενζίνης, από 15.380 ευρώ στην έκδοση με τον 1.5 lt κινητήρα βενζίνης και από 17.170 ευρώ στην υβριδική έκδοση με το μοτέρ 1.5 lt.

Το νέο Yaris, θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της πόλης Onnaing της Toyota Motor Manufacturing France, κοντά στην Valenciennes, όπου έχουν επενδυθεί 300 εκατομμύρια ευρώ, ενώ ο υβριδικός κινητήρας 1.5lt Hybrid Dynamic Force και το υβριδικό σύστημα μετάδοσης, κατασκευάζονται από την Toyota Motor Manufacturing Poland.

Το νέο μοντέλο κάνει ντεμπούτο, ως μικρό μοντέλο, βασιζόμενο στην αρθρωτή πλατφόρμα GA-B, πάνω στην οποία πρόκειται να ‘χτιστεί’ μία σειρά νέων μοντέλων Toyota.

Τα χαρακτηριστικά της πλατφόρμας είναι το χαμηλό κέντρο βάρους κατά 1,2 εκ. σε σχέση με το τωρινό μοντέλο, ενώ προσφέρει κατά 37% αυξημένη στρεπτική ακαμψία και μειωμένους θορύβους.

Εχοντας ελάχιστα πιο μικρό μήκος από το υπάρχον μοντέλο (3,945 μ., έναντι 3,950 μ.), διαθέτει μεγαλύτερο μεταξόνιο κατά 5 εκ., και μικρότερο ύψος κατά 4 εκ., ενώ έγινε και πιο φαρδύ με +5 εκ., χάρη στην αύξηση του μετατροχίου κατά 5,7 εκ.

Παράλληλα, έγινε πιο συμπαγές με τη μείωση του εμπρός και του πίσω προβόλου, ενώ ο κύκλος στροφής μειώθηκε στα 4,9 μ.

Σχεδιαστικά, η πολύ επιθετική εικόνα, διαθέτει στοιχεία συγγενή με το CH-R, με μυώδη εμπρός και πίσω φτερά, μεγάλη μάσκα, ανάγλυφο καπό, νέα φωτιστικά LED και περιλαμβάνουν φλας που εναλλάσσονται με τη λειτουργία φώτων ημέρας, ζάντες 15, 16 και 17 ιντσών, ενώ ακόμα πιο εντυπωσιακό, κατά την εκτίμησή μου, είναι το πίσω μέρος, με αεροτομή, ποδιά και ενιαία σειρά φώτων.

Επίσης, παρατηρούμε ότι οι σχεδιαστές μετέφεραν την κολόνα Α, του παρμπρίζ, πιο πίσω. Την ίδια στιγμή, στην καμπίνα υπάρχουν μεγάλες αλλαγές. Τα καθίσματα τοποθετήθηκαν στις άκρες του αμαξώματος, για περισσότερο χώρο ανάμεσά τους, του οδηγού μετακινήθηκε προς τα πίσω κατά 6 εκ., το μικρότερο τιμόνι με επιπλέον χειριστήρια, έγινε πιο κάθετο και ήρθε πιο κοντά στον οδηγό κατά 7,7 εκ., οι χώροι αυξήθηκαν, μπήκε μεγαλύτερη κονσόλα, οθόνη αφής 8 ιντσών στη μέση του ταμπλό, μεγάλο έγχρωμο head-up display 10 ιντσών (σε ανώτερες εκδόσεις εξοπλισμού), έγιναν πιο μαλακά τα πλαστικά σε αφή και αυξήθηκε ο χώρος αποσκευών στα 286 λίτρα (βάθος 70 εκ.).

Συνολικά η εικόνα είναι σύγχρονη και καλαίσθητη, αν και απουσιάζει το χρώμα που τονίζει τη νεανικότητα του εγχειρήματος.

Ως προς την ανάρτηση, υιοθετεί μία εντελώς νέα διάταξη, με γόνατα MacPherson μπροστά, με αναθεωρημένη γωνία κλίσης, ενώ ο πίσω ημιάκαμπτος άξονας είναι σκληρότερος κατά 80%, μειώνοντας αντίστοιχα τις κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές.

Στον τομέα των κινητήρων, παραμένει ο σημερινός 3κύλινδρος βενζινοκινητήρας 1.0lt – 69 hp, όπως και ο βενζινοκινητήρας 1.5lt - 111hp, που συνδυάζεται με 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ή W-CVT με συνεχώς μεταβαλλόμενη μετάδοση και ευρεία κλιμάκωση (Wide range). Είναι ουσιαστικά παρόμοιο μοτέρ με τη νέα μονάδα του υβριδικού συστήματος 4 ης γενιάς, που αποτελείται από τον νέο κινητήρα 1.5lt Hybrid Dynamic Force που κάνει ντεμπούτο στο νέο μοντέλο, αποδίδοντας 93 hp/68 kW με τη μέγιστη ροπή 120 Nm να παράγεται σε χαμηλότερες στροφές (3.600 σαλ.).

Η μετάδοση γίνεται μέσω ενός e-CVT αυτόματου κιβωτίου – ηλεκτρικό με συνεχώς μεταβαλλόμενη μετάδοση.

Το μοτέρ συνεργάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες/γεννήτριες – MG1 και MG2. Η MG2 συνδέεται με τους μπροστινούς τροχούς και μπορεί να χρησιμοποιείται ως πηγή ενέργειας για την κίνηση του οχήματος. Οι στροφές του μοτέρ στις οποίες η ισχύς μπορεί να κατανέμεται στους τροχούς καθορίζει τη μέγιστη ταχύτητα που μπορεί να αναπτύξει το όχημα στο ηλεκτρικό πρόγραμμα (EV), ενώ η MG1 χρησιμοποιείται για την εκκίνηση και για την παραγωγή ενέργειας για τη φόρτιση της μπαταρίας.

Ο δε συνδυασμός της παραγόμενης ισχύος, θερμικού κινητήρα και ηλεκτρικών μοτέρ, φθάνει τους 116 ίππους, ήτοι +16% πιο ισχυρό από πριν, ενώ έχει κατά 15% βελτιωμένη επιτάχυνση στα 0-100 χλμ./ώρα, σε 9,7 δευτερόλεπτα.

Το νέο Yaris υιοθετεί μία υβριδική μπαταρία ιόντων λιθίου, με τάση που αυξάνεται από τα 144 στα 177.6 V. Με σημαντικά υψηλότερη πυκνότητα ισχύος, η μπαταρία είναι μικρότερη και ελαφρύτερη, κατά 12 κιλά.

Ουσιαστικά, στην πόλη με τις σχεδόν χαμηλές ταχύτητες, το Yaris κινείται ως επί το πλείστον ηλεκτρικά. Εχει καλύτερο ρεπρίζ για ευκολότερη προσπέραση, ενώ και η τελική ταχύτητα έχει φθάσει στα 130 χλμ./ώρα.

Παράλληλα, οι εκπομπές CO 2 έχουν μειωθεί στα 64 γρ./χλμ. και στο μικτό κύκλο, η κατανάλωση καυσίμου είναι 2,9 λίτρα/100 χλμ., πάντα με εργοστασιακή μέτρηση, διότι στην πράξη, οδηγώντας το θα δούμε τι καίει.

Στο θέμα της ασφάλειας, το νέο Yaris, επωφελείται από μία ευρύτερη γκάμα συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας Toyota Safety Sense, που περιλαμβάνει προηγμένα συστήματα υποστήριξης οδηγού: Pre-Collision System με ανίχνευση οχήματος, ανίχνευση πεζού (ημέρα/νύχτα), ανίχνευση δικυκλιστή (ημέρα) – λειτουργεί σε ταχύτητες έως 180 χλμ./ώρα, Intersection Turn Assistance (ανίχνευση οχήματος και πεζού), Emergency Steering Assistance, Intelligent Adaptive Cruise Control (σε όλο το εύρος ταχυτήτων στο Yaris Hybrid), Road Sign Assist, Lane Departure Alert με Steering Control & Lane Trace Assist και Automatic High-Beam.

Και ακόμα, είναι το πρώτο μοντέλο στην κατηγορία Β και στην Toyota, που εφοδιάζεται με κεντρικό αερόσακο, δηλαδή αερόσακο που βρίσκεται ανάμεσα στα μπροστινά καθίσματα, ώστε σε πλευρική σύγκρουση να αποτρέψει το χτύπημα των κεφαλιών οδηγού και συνοδηγού.

Φέρει, δε και eCall, με αυτόματη ειδοποίηση των υπηρεσιών έκτακτης ανάγκης για την τοποθεσία του αυτοκινήτου σε περίπτωση σοβαρής σύγκρουσης.

Οσο για τον εξοπλισμό ενημέρωσης/ψυχαγωγίας/συνδεσιμότητας, όλα τα νέα Yaris επιτρέπουν ομαλή, ασύρματη ενσωμάτωση smartphone μέσω Apple CarPlay και Android Auto, ενώ η πρόσβαση σε χρήσιμες, συνδεδεμένες υπηρεσίες, επιτυγχάνεται και μέσω της εφαρμογής MyT Toyota.

Περιλαμβάνονται πρακτικές και χρήσιμες πληροφορίες για την Toyota, μία λειτουργία εντοπισμού οχήματος (find my car) και καθοδήγηση «last mile», που παρέχει βήμα προς βήμα οδηγίες, εάν ο πελάτης δεν μπορεί να σταθμεύσει στον προορισμό του.

Επίσης, η λειτουργία «Send to car» επιτρέπει στον οδηγό να σχεδιάζει μία διαδρομή ενώ βρίσκεται εκτός αυτοκινήτου και να τη στέλνει στο σύστημα πλοήγησης. Ένας ασύρματος φορτιστής smartphone διατίθεται για το νέο Yaris.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ