Από 37.590 ευρώ έρχεται το ηλεκτρικό Mazda MX-30
Το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο παραγωγής της Mazda, είναι διαθέσιμο για παραγγελίες και αναμένεται στην Ελλάδα τον Οκτώβριο.
Καλώς να το υποδεχθούμε και αυτό το ηλεκτρικό μοντέλο, το οποίο προστίθεται στη μεγάλη παλέτα EV αυτοκινήτων, που είναι πιο διάθεσα στη χώρα μας, σε μια εποχή που καλά κρατεί η επιδοτούμενη πολιτική της κυβέρνησης, η οποία έχει και εξαιρετικό αντίκτυπο στους καταναλωτές.
Τον Οκτώβριο αναμένουμε λοιπόν να έρθει στην Ελλάδα, το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο της Mazda, το οποίο είναι και SUV, καθώς αυτή η κατηγορία αμαξωμάτων είναι η πιο δημοφιλής στην αγορά, αυτή τη στιγμή.
Στα 4,395 μ. μήκος, είναι ένα μεσαίο SUV, με πληθωρικά χαρακτηριστικά, τέσσερις πόρτες, με τις δύο πίσω να είναι αντίθετα ανοιγόμενες, όπως το RX-8, καθώς απουσιάζουν οι κεντρικές κολόνες. Οι εμπρός πόρτες ανοίγουν προς τα μπροστά σε γωνία 82°, ενώ οι πίσω αντίθετα (προς τα πίσω), σε γωνία 80°. Επίσης, τα πλαίσια των παραθύρων, μπορούν να διακοσμηθούν είτε με μαύρη ή με ασημί μεταλλική βαφή διαφορετική από το χρώμα του αμαξώματος. Η δε οροφή, είναι σε μαύρη απόχρωση ώστε να τονίζει τη ρευστότητα των στοιχείων του αμαξώματος.
Στην καμπίνα, η οδηγοκεντρική θέση οδήγησης είναι στο προσκήνιο, τα εμπρός καθίσματα διαθέτουν μηχανισμό όπου με ένα άγγιγμα αναδιπλώνει την πλάτη και μετακινεί ταυτόχρονα ολόκληρο το κάθισμα προς τα εμπρός, προσφέροντας έτσι άνετη είσοδο και έξοδο των επιβατών από τις πίσω θέσεις, η αιωρούμενη κεντρική κονσόλα «ανεξαρτητοποιείται» από το υπόλοιπο ταμπλό και τα υπόλοιπα στοιχεία του εσωτερικού, και παρέχει πρόσθετο αποθηκευτικό χώρο στους εμπρός επιβάτες, η κάτω κονσόλα ενσωματώνει σε μία οθόνη αφής των 7 ιντσών, το σύστημα ελέγχου του κλιματισμού (πρώτη φορά στη Mazda), ο μοχλός ταχυτήτων του ηλεκτρονικού κιβωτίου έχει κλείδωμα σε κάθε επιλογή σχέσης, για ασφαλείς και σίγουρες αλλαγές, ενώ χρησιμοποιούνται υλικά φιλικά προς το περιβάλλον (π.χ. φελλός, ανακυκλωμένα πλαστικά μπουκάλια κ.ά).
2,655 μ. μεταξονίου, με ιδιαίτερα άφθονο χώρο για τους πίσω επιβάτες, ενώ στο πορτ-μπαγκάζ φιλοξενούνται αποσκευές όγκου 341 λίτρων.
Επίσης, το σύστημα Mazda Connect, ανήκει στον βασικό εξοπλισμό και υποστηρίζει συσκευές με λογισμικό Apple CarPlay και Android Auto, και η σύνδεση μέσω USB εξασφαλίζει απλό και έξυπνο ταίριασμα του κινητού.
Ως προς την ανάρτηση, μπροστά υπάρχει η διάταξη McPherson και πίσω αντιστρεπτική δοκός.
Τώρα, σχετικά με το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης, η νέα τεχνολογία ηλεκτροκίνησης e-Skyactiv της Mazda, περιλαμβάνει ένα σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα εναλλασσόμενου ρεύματος και μία μπαταρία ιόντων λιθίου ισχύος 35,5 kWh. Η κίνηση μεταφέρεται στους μπροστινούς τροχούς με μέγιστη ισχύ τα 105 kW / 143hp και μέγιστη ροπή 265Nm. Η εταιρεία, δίνει μέση κατανάλωση ενέργειας τις 19 KWh/100 χλμ. και αυτονομία της τάξεως των 200 χλμ., ωστόσο αξίζει να το διαπιστώσουμε στην πράξη.
φόρτιση μπορεί να γίνει με δύο τρόπους, είτε με παροχή εναλλασσόμενου ρεύματος (AC), είτε ταχεία με παροχή συνεχούς ρεύματος (DC). Η φόρτιση μέσω παροχής με συνεχές ρεύμα είναι σχεδιασμένη ώστε να πληροί τις προδιαγραφές συστήματος 125A Combo, ενώ η φόρτιση μέσω παροχής εναλλασσόμενου μπορεί να υποστηρίξει ισχύ έως 6.6KW.
Επίσης, η υιοθέτηση κινητήρα στο πεντάλ του γκαζιού εξασφαλίζει πολύ πιο γραμμική απόκριση στην επιτάχυνση και καλύτερο πέρασμα των δυνάμεων «G». Μία σχεδόν ανεπαίσθητη μετάβαση από την κίνηση εμπρός στην κίνηση με όπισθεν και πολύ πιο ομαλή διαχείριση και έλεγχο των δυνάμεων «G».
Παράλληλα, υπάρχει συνεργασία ηλεκτροκινητήρα και συστήματος πέδησης, που έχει ως αποτέλεσμα την ανάκτηση ενέργειας κατά την επιβράδυνση.
ηλεκτρικό σύστημα G-Vectoring Control Plus (e-GVC Plus) χρησιμοποιεί τον κινητήρα για να βελτιώσει τις επιδόσεις του σασί, ρυθμίζοντας τη ροπή του ώστε να βελτιστοποιήσει την κατανομή της, μεταξύ εμπρός και πίσω τροχών, για ιδανικό επίπεδο πρόσφυσης και σταθερότητας.
Στον τομέα της ασφάλειας, η διευρυμένη γκάμα των τεχνολογιών i-Activsense περιλαμβάνει πλέον δύο νέα συστήματα: Το σύστημα έξυπνης υποστήριξης πέδησης (Smart Brake Support – SBS) με τη λειτουργία Turn-Across Traffic, και το σύστημα διατήρησης πορείας στη λωρίδα κυκλοφορίας με Road Assist και έλεγχο τυφλών σημείων (Blind Spot Assist).
Συγκεκριμένα: Πρόληψη ατυχήματος και περιορισμός επιπτώσεων – Έξυπνο σύστημα υποστήριξης πέδησης (Smart Brake Support [Πίσω] (SBS-R), το Smart Brake Support πίσω διασταυρούμενης κυκλοφορίας [Rear Crossing] (SBS-RC), και το Smart Brake Support (SBS) με λειτουργία Turn-Across Traffic.
Σύστημα προειδοποίησης επικείμενων κινδύνων – Προσαρμοζόμενα φώτα LED (Adaptive LED Headlights - ALH), έλεγχος προβολέων (High Beam Control - HBC), έλεγχος πίσω περιβάλλοντος (360° View Monitor), Προειδοποίηση εμπρός διασταυρούμενης κυκλοφορίας (Front Cross Traffic Alert - FCTA), Έλεγχος τυφλών σημείων (Blind Spot Monitoring - BSM), προειδοποίηση πίσω διασταυρούμενης κυκλοφορίας (Rear Cross Traffic Alert - RCTA), Σύστημα προειδοποίησης ακούσιας εκτροπής από τη λωρίδα κυκλοφορίας (Lane Departure Warning System - LDWS), σύστημα διατήρησης πορείας στα όρια της λωρίδας (Lane-keep Assist System - LAS), διατήρηση πορείας σε έκτακτη ανάγκη (Emergency Lane Keeping) με Road Keep Assist και έλεγχος τυφλών σημείων (Blind Spot Assist).
Υποστήριξη οδηγού – Αναγνώριση πινακίδων οδικής σημάνσεως (Traffic Sign Recognition System - TSR), έξυπνο σύστημα διατήρησης ταχύτητας (Intelligent Speed Assistance - ISA), Προειδοποίηση απόσπασης προσοχής του οδηγού (Driver Attention Alert - DAA), Παρακολούθηση συμπεριφοράς οδηγού (Driver Monitoring), Mazda Radar Cruise Control (MRCC), Υποστήριξη σε ταξίδι και σε μποτιλιάρισμα (Cruising & Traffic Support - CTS).
Εξάλλου, η σχεδίαση του αμαξώματος είναι τέτοια, που μπορεί να περιορίσει τον τραυματισμού των πεζών.
Το MX-30, στη λιανική του τιμή, κοστίζει από 37.590 ευρώ, ωστόσο με το bonus επιδότησης των 4.547 ευρώ και τα επιπλέον 1.000 ευρώ σε περίπτωση απόσυρσης, η τελική τιμή περιορίζεται στα 32.043 ευρώ.