X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Από 43.600 ευρώ η plug-in υβριδική Α250e

Προσφέρονται και για εταιρική χρήση, με τιμές λιανικής προ φόρων από 33.150 ευρώ, και μηδενικό φόρο χρήσης.

Το πρώτο, plug-in υβριδικό μοντέλο στην compact κατηγορία είναι εδώ. Μιλάμε για τα μικρομεσαία μοντέλα, στα οποία η παρθενική άφιξη αναφέρεται στην Mercedes A250e, που είναι διαθέσιμη σε δύο εκδόσεις αμαξωμάτων, hatchback και sedan.

Πρόκειται για την επέκταση της πολιτικής ηλεκτροκίνησης της γερμανικής μάρκας, η οποία έως το τέλος του 2020, θα διαθέτει περισσότερες από 20 εκδόσεις ηλεκτροκίνητων μοντέλων, από την A-Class έως την S-Class και από την GLA έως GLE.

Τώρα, στη λεγόμενη compact κατηγορία, η Mercedes-Benz προσφέρει ήδη από μία έκδοση plug-in hybrid στις A-Class, A-Class Saloon, B-Class, CLA, CLA Shooting Brake και GLA. Ολες εφοδιάζονται με τον τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.33 lt (160 hp/118kW), ο οποίος συνδυάζεται με ηλεκτροκινητήρα 75 kW, προσφέροντας συνολική απόδοση 218 ίππων (160 kW) και μέγιστη ροπή 450 Νm.

Η δε συνδυαστική λειτουργία, κατεβάζει τη μέση κατανάλωση καυσίμου στα 1,3 – 1,0 λίτρα / 100 χλμ. και τις δε εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, στα 30 – 22 γρ./χλμ. Παράλληλα, επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα σε 6,6 δευτ., ενώ μπορεί να αγγίξει τα 240 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα, Ωστόσο, η τελική ταχύτητα, μόνο ηλεκτρικά, έχει όριο τα 140 χλμ./ώρα. Οι αλλαγές στο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, μπορούν να γίνονται και χειροκίνητα, από τις μανέτες στο τιμόνι.

Επίσης, στην ηλεκτρική λειτουργία, η οποία συμβαίνει περισσότερο στην πόλη με τις μικρές ταχύτητες, δεν ακούγονται θόρυβοι από τα μοτέρ, με αποτέλεσμα, για λόγους ασφαλείας των πεζών, με αποτέλεσμα να υπάρχει ήχος προειδοποίησης πεζών και ποδηλατών σε κίνηση έως 30 χλμ./ώρα, με δύο γεννήτριες ήχου (εμπρός/πίσω). Ο ήχος αλλάζει ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης και μπορεί να οριστεί διαφορετικά, ανάλογα με το αν το όχημα επιταχύνει ή επιβραδύνει. Σε ταχύτητες πάνω από 30 χλμ./ώρα το σύστημα απενεργοποιείται εξαιτίας των αεροδυναμικών θορύβων από τον αέρα και τα ελαστικά.

Οι νέες τεχνολογίες, επιτρέπουν στον οδηγό, μέσω της εφαρμογής Mercedes me είτε μέσω του συστήματος κλιματισμού, να μπορεί να καθορίσει την ώρα και τη θερμοκρασία της καμπίνας του αυτοκινήτου, εκ των προτέρων. Εάν η καμπίνα επιβατών ψυχθεί ή θερμανθεί κατά τη διάρκεια της φόρτισης του αυτοκινήτου, η απόδοση της μπαταρίας δεν επιβαρύνεται κατά τη διάρκεια του ταξιδιού. Η λειτουργία προ-κλιματισμού της καμπίνας επιβατών μπορεί να γίνει είτε από το κλειδί του οχήματος, είτε με εκ των προτέρων προγραμματισμό της ώρας αναχώρησης από την οθόνη πολυμέσων είτε από την εφαρμογή Mercedes me.

Επίσης, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει, ανάλογα τον τρόπο που θέλει να οδηγήσει, ανάμεσα σε 6 διαφορετικά στιλ οδήγησης.

Στο Individual, υπάρχουν επεμβάσεις στο σύστημα διεύθυνσης, τις αναρτήσεις και στο ESP. Στο Sport, η λειτουργία του κινητήρα εσωτερικής καύσης ενισχύεται με αίσθηση boost. Στην Comfort λειτουργία, η ρύθμιση είναι για άνετη και οικονομική οδήγηση. Η επιλογή του κατάλληλου συστήματος οδήγησης (υβριδικού/συμβατικού) γίνεται ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης και την απόσταση.

Στην Electric λειτουργία, η οδήγηση είναι δυνατή μόνο σε ταχύτητες έως 140 χλμ./ώρα. Προσφέρει ρυθμιζόμενη ανάκτηση ενέργειας και προσαρμογή του συστήματος υποβοήθησης διατήρησης απόστασης DISTRONIC. Περιορίζει τη μέγιστη ταχύτητα που έχει θέσει ο οδηγός για τα συστήματα TEMPOMAT, Limiter & Active Distance Assist DISTRONIC στη μέγιστη επιτρεπόμενη ταχύτητα οδήγησης σε ηλεκτρικό στιλ, ενώ η ενεργοποίηση του βενζινοκινητήρα γίνεται με το πάτημα του απτικού πεντάλ γκαζιού (haptic gas pedal) πέρα από το σημείο πίεσης.

Κι ακόμα, η λειτουργία Battery Level, δίνει προτεραιότητα στη διατήρηση του επιπέδου φόρτισης της μπαταρίας υψηλής τάσης, π.χ. για αστικές διαδρομές / ζώνες χαμηλών εκπομπών ρύπων. Η επιλογή του ανάλογου στιλ οδήγησης από το υβριδικό σύστημα εξαρτάται από τις συνθήκες οδήγησης και την απόσταση.

Κι όσον αφορά στην ECO λειτουργία, γίνεται προσαρμογή των χαρακτηριστικών κύλισης του οχήματος ανάλογα με την κυκλοφορία, με την πλήρη εκμετάλλευση όλων των έξυπνων υβριδικών λειτουργιών. Η επιλογή του κατάλληλου στιλ οδήγησης από το υβριδικό σύστημα εξαρτάται από τις συνθήκες οδήγησης και την απόσταση.

Πέρα από την φόρτιση μέσω πρίζας, οικιακής ή ταχυφορτιστή, το όχημα διαθέτει και σύστημα ανάκτησης ενέργειας, όπου η ενέργεια από το φρενάρισμα του οχήματος χρησιμοποιείται για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας που φορτίζει τον ηλεκτροκινητήρα.

Για τη χρήση της λειτουργίας ανάκτησης ενέργειας θα πρέπει να έχουν επιλεχθεί τα στιλ οδήγησης: Eco, Comfort ή Battery Level. Με το στιλ Electric, μπορεί να επιλεχθεί ξεχωριστά η ένταση της ανάκτησης ενέργειας, μέσω των χειριστηρίων αλλαγής ταχυτήτων στο τιμόνι.

Η ανάκτηση ενέργειας γίνεται από ένα σύστημα ραντάρ που αναγνωρίζει ένα πιο αργά κινούμενο, προπορευόμενο όχημα. Επιπλέον, το σύστημα ECO Assist παρακολουθεί εάν υπάρχει συγκεκριμένο όριο ταχύτητας ή κλίση στο οδόστρωμα και προτείνει στον οδηγό να βγάλει το πόδι του από το πεντάλ γκαζιού. Ανάλογα με την κατάσταση, το όχημα ανακτά ενέργεια ή ρολάρει.

Ένα ακόμα ενδιαφέρον χαρακτηριστικό, για εξοικονόμηση ενέργειας, αλλά και χρόνου οδήγησης, είναι υπάρχει σύστημα καθορισμού στρατηγικής του τρόπου οδήγησης ανάλογα με τη διαδρομή. Με τη βοήθεια του συστήματος πλοήγησης και εκτεταμένα δεδομένα στην αναμενόμενη διαδρομή, παρέχονται πληροφορίες για την εξωτερική θερμοκρασία, τα δεδομένα σχετικά με επικείμενες ανηφόρες ή κατηφόρες, τη θέση του πεντάλ γκαζιού ή την οδηγική κατάσταση. Στη δε οθόνη πολυμέσων, εμφανίζονται επιπλέον πληροφορίες όπως η οθόνη ροής ενέργειας ή η φόρτιση της μπαταρίας υψηλής τάσης.

Η ηλεκτρική αυτονομία κυμαίνεται από 65 - 76 χλμ. και η μπαταρία ιόντων λιθίου, 15,6 kWh, μπορεί να φορτιστεί εξωτερικά είτε με εναλλασσόμενο ρεύμα (AC) είτε με συνεχές ρεύμα (DC) προαιρετικά. Σε ένα wallbox 7,4 kW (AC), και με το προαιρετικό σύστημα οχήματος εναλλασσόμενου ρεύματος (OBC – On-Board Charger) έως και 7,4 kW, η φόρτιση από 10 έως 100% SoC (State of Charge) διαρκεί περίπου 1 ώρα 45 λεπτά. Χρησιμοποιώντας ταχυφορτιστή DC έως 24 kW και το προαιρετικό σύστημα οχήματος φόρτισης συνεχούς ρεύματος έως 24 kW, χρειάζονται περίπου 25 λεπτά για να περάσει η μπαταρία από 10 έως 80% SoC.

Η A250e κοστίζει στην Ελλάδα 43.600 ευρώ (Λιανική Τιμή προ Φόρων από 33.150 ευρώ) και η A250e Sedan 44.195 ευρώ (Λιανική Τιμή προ Φόρων από 33.600 ευρώ), και μπορούν να επιλεχθούν για εταιρική χρήση, αφού έχουν μηδενικό φόρο χρήσης.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ