Απογειώνουν οι επιδόσεις του νέου Ford Focus ST
Να λοιπόν, που ακόμη και τα όρια ξεπερνιούνται, ειδικά στα αυτοκίνητα. Το νέο Focus ST, είναι 12% πιο ισχυρό και άλλο τόσο πιο γρήγορο από το προηγούμενο.
Το νέο, πεντάθυρο Ford Focus ST, επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 5,7 δευτ., (0,8 δευτ. λιγότεροι από το απερχόμενο), έχοντας 280 ίππους (+30 από πριν) από τον βενζινοκινητήρα 2.3lt EcoBoost.
Η τεχνολογία υπερσυμπίεσης Twin-Scroll συνεισφέρει ώστε ο κινητήρας να αποδίδει μέγιστη ροπή 420 Nm, ενώ ένα καινοτόμο anti-lag σύστημα επιτρέπει την ταχεία ανάπτυξη της πίεσης υπερπλήρωσης ανάλογα με τις απαιτήσεις. Η τεχνολογία anti-lag διατηρεί με ηλεκτρονικό τρόπο το γκάζι ανοιχτό για μέχρι 3 δευτερόλεπτα όταν ο οδηγός σηκώσει το πόδι του από το πεντάλ, ούτως ώστε να μην αναστρέφεται η ροή αέρα στον υπερσυμπιεστή και να διατηρούνται ψηλά οι στροφές του.
Επίσης, η δυνατότητα flat-shift του εξατάχυτου μηχανικού κιβωτίου, καθώς και το Launch Control, συμβάλλουν με τη σειρά τους στην περαιτέρω βελτίωση της επιτάχυνσης από στάση. Το σύστημα flat-shift βοηθά επίσης στην επίτευξη της μέγιστης δυνατής επιτάχυνσης από στάση, αρχικά μιμούμενο τη λειτουργία anti-lag και εν συνεχεία κρατώντας το γκάζι ανοιχτό κάθε φορά που ο οδηγός πατά το συμπλέκτη για να ανεβάσει ταχύτητα μέσω του επιλογέα κοντής διαδρομής στο εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο – κάτι που συμβάλλει στη μεγιστοποίηση της απόκρισης του υπερσυμπιεστή. Μία ενδεικτική λυχνία υποδεικνύει στον οδηγό το βέλτιστο σημείο για την αλλαγή της σχέσης στο κιβώτιο, ενώ το Launch Control μπορεί να ενεργοποιηθεί για μεγιστοποίηση της πρόσφυσης για καλύτερες εκκινήσεις του αυτοκινήτου από στάση.
Η ταχύτητα του νέου Focus ST στις ευθείες συνδυάζεται με άριστη συμπεριφορά στις στροφές, γεγονός που αναβαθμίζεται με τη χρήση του πρώτου, ηλεκτρονικού μπλοκέ διαφορικού της Ford για προσθιοκίνητο μοντέλο. Ενσωματωμένο στο εξάρι μηχανικό κιβώτιο, χρησιμοποιεί υδραυλικούς συμπλέκτες για την κατανομή μέχρι και του 100% της διαθέσιμης ροπής στον τροχό με την περισσότερη πρόσφυση. Το αποτέλεσμα είναι η αυξημένη ευελιξία και η σημαντική μείωση της υποστροφής κατά την επιτάχυνση, τόσο μέσα στη στροφή όσο και κατά την έξοδο από αυτή.
Επιπλέον, τα πεντάθυρα Focus ST υιοθετούν την τεχνολογία Continuously Controlled Damping που παρακολουθεί δεδομένα από την ανάρτηση, το αμάξωμα και τα συστήματα διεύθυνσης και πέδησης κάθε 2 χιλιοστά του δευτερολέπτου ούτως ώστε να προσαρμόζει την απόκριση των αμορτισέρ με στόχο τη βέλτιστη ποιότητα κύλισης και δυναμική συμπεριφορά. Το σύστημα διαθέτει τρία προεπιλεγμένα επίπεδα απόσβεσης για την υποστήριξη των Επιλέξιμων Προφίλ Οδήγησης του νέου Focus ST (Selectable Drive Modes): ένα για τα προφίλ Slippery/Wet και Normal, ένα για το Sport mode και ένα ακόμα – που προσφέρει διπλάσια αντίσταση σε κάθετο φορτίο από το Sport mode – για το Track mode.
Το Focus ST προσφέρει επίσης μεγαλύτερη ισχύ πέδησης ακόμα και σε σύγκριση με εκείνη της προηγούμενης γενιάς του FocusRS, διαθέτοντας εμπρός δισκόφρενα με διάμετρο 330 mm σε συνδυασμό με δαγκάνες δύο εμβόλων διαμέτρου 44 mm. Επίσης, το σύστημα πέδησης παρέχει καλύτερη αίσθηση στο πεντάλ και σταθερή απόδοση χάρη στην υποστήριξη ενός προηγμένου συστήματος Electric Brake Booster που αυξάνει ταχύτερα την πίεση πέδησης και, στο Track mode, βελτιστοποιεί περαιτέρω την αποτελεσματικότητα φρεναρίσματος αναπτύσσοντας δύναμη 0,7g ή και περισσότερη.
Το νέο Focus ST διατίθεται από το λανσάρισμα σε πεντάθυρες και wagon εκδόσεις αμαξώματος, με βενζινοκινητήρα 2.3lt EcoBoost απόδησς 280ίππων και 2.0lt EcoBlue πετρελαίου με ισχύ 190 ίππους σε συνδυασμό με εξατάχυτα μηχανικά κιβώτια. Λανσάρισμα από το φθινόπωρο του 2019...