X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

ΔΑΚΤΥΛΙΟΣ

Αρχίζει ο Δακτύλιος, τι νέο περιμένουμε στην Αθήνα

Daktylios EUROKINISSI

Τώρα που η διαδικασία των εκλογών έφτασε στο τέλος της, η επαναφορά του μέτρου της εκ περιτροπής κυκλοφορίας των οχημάτων στο κέντρο της Αθήνας, επανέρχεται.

Αναμένεται μέσα στις επόμενες ημέρες να προσδιοριστεί με ακρίβεια η έναρξη της εφαρμογής του μέτρου, που για το κέντρο της Αθήνας μπορεί να κάνει σημαντική διαφορά αναφορικά με την ποιότητα ζωής των κατοίκων της πόλης. Η εκ περιτροπής κυκλοφορία των αυτοκινήτων βάσει του αριθμού κυκλοφορίας τους, είναι μια δοκιμασμένη μέθοδος και με τη βοήθεια των αρχών για την αποτελεσματική εφαρμογή του μέτρου, μπορεί να έχει πολύ καλά αποτελέσματα.

Αρχικά το μέτρο είχε ξεκινήσει ως απαραίτητο για την “ανακούφιση” της πρωτεύουσας από την περιβαλλοντική και ατμοσφαιρική επιβάρυνση. Στην πορεία και με τα σύγχρονα αυτοκίνητα που έμπαιναν στην κυκλοφορία να γίνονται όλο και περισσότερα, η ανάγκη για την ύπαρξη του μέτρου αφορούσε περισσότερο τη μείωση του κυκλοφοριακού φόρτου.

Δεν λείπουν ωστόσο και οι περιπτώσεις εξαίρεσης από τους όρους λειτουργίας του Δακτυλίου, όπως είναι αυτές που ισχύουν στα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα ή τα υβριδικά. Με απόφαση του Υπουργείου Μεταφορών άλλαξαν σημαντικά τα όρια εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα CΟ2 για τα οχήματα που μπορούν να κυκλοφορούν καθημερινά και χωρίς περιορισμούς στο Δακτύλιο της Αθήνας.

Daktylios K.BOIDANIS


Παράλληλα, προστέθηκαν κάποιες επιπλέον εξαιρέσεις και διευκολύνσεις για ειδικές κατηγορίες πολιτών. Η σημαντικότερη αλλαγή στο Δακτύλιο είναι ότι πλέον θα μπορούν να κυκλοφορούν εντός των ορίων του καθημερινά, χωρίς κανένα περιορισμό, τα καινούρια επιβατικά και ελαφρά φορτηγά αυτοκίνητα που έχουν ημερομηνία πρώτης ταξινόμησης μετά την 1/1/2021 και εκπέμπουν κατά μέσο όρο CO2 έως 145 gr/km (WLTP).

Επιπλέον, τα ΑμεΑ σε περίπτωση ελέγχου της Τροχαίας, μπορούν να βεβαιώνουν την ιδιότητά τους η οποία τους παρέχει εξαίρεση από τις διατάξεις του Δακτυλίου, απλώς με την επίδειξη του Δελτίου Στάθμευσης του οχήματος που τους ανήκει ή τους εξυπηρετεί. Άλλες εξαιρέσεις που προστέθηκαν στην τελευταία προσαρμογή του μέτρου, έχουν να κάνουν με τις νεκροφόρες αλλά και για τους ασθενείς που μετακινούνται για την εξυπηρέτηση της θεραπείας τους.

Ο Υπουργός Προστασίας του Πολίτη, κ. Γιάννης Οικονόμου, σε πρόσφατη συνέντευξή του σε ραδιοφωνικό σταθμό, ανέφερε πως είναι θέμα ημερών η επαναφορά του μέτρου του Δακτυλίου για το κέντρο της πρωτεύουσας και οι πολίτες θα πρέπει να περιμένουν ενίσχυση της αστυνόμευσης ειδικά την πρώτη περίοδο εφαρμογής του μέτρου.

Συγκεκριμένα, το μέτρο του Δακτυλίου περιλαμβάνει τις εξής διατάξεις αναφορικά με τις εξαιρέσεις: Δεν υπάγονται στις απαγορεύσεις και κυκλοφορούν ελεύθερα καθημερινά στο κέντρο της Αθήνας τα αμιγώς ηλεκτρικά και τα υβριδικά αυτοκίνητα, τα οχήματα που κινούνται με φυσικό αέριο (CNG) ή υγραέριο (LPG) με εργοστασιακή εγκατάσταση.

Τα αυτοκίνητα EURO 6, εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 120 g/km και έχουν ταξινομηθεί για πρώτη φορά σε κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης έως και την 31/12/2020. Τα αυτοκίνητα πρώτης ταξινόμησης σε κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης μετά την 1/1/2021 και με εκπομπές CO2 ως 145 g/km και τα οχήματα με ειδική άδεια για κατ’ εξαίρεση κυκλοφορία στο κέντρο της Αθήνας (π.χ. μόνιμοι κάτοικοι, ΑμεΑ κλπ).

Ο Δακτύλιος ισχύει από Δευτέρα έως Πέμπτη, από το πρωί στις 07:00 έως το βράδυ στις 20:00. Την Παρασκευή, από το πρωί στις 07:00 έως το μεσημέρι στις 15:00. Τα Σάββατα, τις Κυριακές, τις επίσημες αργίες, καθώς και τις ημέρες που πραγματοποιείται απεργία των εργαζομένων σε όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, τα μέτρα δεν ισχύουν.

Τα όρια του Δακτυλίου της Αθήνας ορίζονται από τις παρακάτω οδούς και λεωφόρους: Λ. Αλεξάνδρας - Ζαχάρωφ – Λ. Μεσογείων - Φειδιππίδου - Μιχαλακοπούλου - Σπύρου Μερκούρη - Βρυάξιδος - Υμηττού - Ηλία Ηλιού - Ανδρ. Φραντζή – Λ. Συγγρού - Χαμοστέρνας - Πειραιώς - Ιερά Οδός – Λ. Κωνσταντινουπόλεως – Αχιλλέως - Πλ. Καραϊσκάκη - Καρόλου - Μάρνη - 28ης Οκτωβρίου (Πατησίων) - Λ. Αλεξάνδρας.

Και για να θυμίσουμε τι σημαίνει “εκ περιτροπής κυκλοφορία”, η περιτροπή ορίζεται από τον τελευταίο αριθμό στην πινακίδα κυκλοφορίας του αυτοκινήτου. Καθώς χωρίζονται σε μονά και ζυγά, με την κυκλοφορία τους να επιτρέπεται αντίστοιχα τις “μονές” (1,3,5,7 και 9) ή τις “ζυγές” (0,2,4,6 και 8) ημέρες του μήνα. Για τους παραβάτες του Δακτυλίου, το πρόστιμο παραμένει “τσουχτερό”, στα 100 ευρώ.

TAGS ΔΑΚΤΥΛΙΟΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ