Αρχόντισσα η Alfa Romeo Stelvio
Επιβλητική παρουσία στο δρόμο για τη νέα Stelvio, το πρώτο SUV αμάξωμα της ιταλικής φίρμας.
Ξεκινώ με το πρώτο βέβαιο: ότι όχι μόνο δεν περνά απαρατήρητη στο δρόμο, αλλά κάνει πολλούς να… στραβολαιμιάσουν.
Οδηγώντας τη νέα Stelvio, το πρώτο SUV αμάξωμα της ιταλικής φίρμας, πραγματικά ένιωσα κάτι από αυτό που ένιωσαν και οι Ιταλοί μόλις το δημιούργησαν: μεγαλείο.
Η Stelvio που είχα στη διάθεσή μου ήταν με τον δίλιτρο κινητήρα βενζίνης των 200 ίππων με σύστημα τετρακίνησης Q4 AWD. Ένα πραγματικό θηρίο, αλλά όχι ανήμερο. Με 5 αστέρια ασφάλειας στις δοκιμές πρόσκρουσης από τον Euro NCAP και συνολική βαθμολογία 97% στην προστασία ενηλίκων επιβατών, είναι πραγματικά μια ήρεμη και ασφαλής δύναμη.
Σχεδιαστικά είναι άμεσα αναγνωρίσιμη, με τη μεγάλη μάσκα μπροστά, ενώ εντυπωσιάζουν οι διαστάσεις (μήκος 4,68μ., ύψος 1,65μ. και πλάτος 2,16μ.,) και η κουπέ διαμόρφωση της καμπίνας, με το κεκλιμένο πίσω παρμπρίζ και την κομψή αεροτομή στην οροφή, που ενισχύει την αεροδυναμική.
Άκρως υψηλής αισθητικής είναι και το εσωτερικό, με ένα κόκπιτ χάρμα οφθαλμών, τουλάχιστον στα δικά μου μάτια. Κάτι οι μανέτες στο τιμόνι για τις αλλαγές ταχυτήτων, κάτι ο λεβιές στο αυτόματο σασμάν, κάτι τα πεντάλ αλουμινίου και βέβαια τα μπάκετ καθίσματα, δημιουργούν ένα απόλυτα σπορτίφ σύνολο και συνάμα πολυτελές.
Οδηγικά με 200 άλογα στα πόδια σου, περιμένεις επιδόσεις και τις έχεις, επιλέγοντας μάλιστα και τον τρόπο που θέλεις να οδηγήσεις, μέσω του προγράμματος Alfa DNA Pro, που έχει τέσσερις ρυθμίσεις λειτουργίας (Dynamic, Natural, Advanced Efficiency για εξοικονόμηση ενέργειας και Race για μέγιστη απόδοση).
Επειδή κινήθηκα σε ορεινά μέρη και δεν δίστασα να πάω σε χώμα, οφείλω να πω ότι το σύστημα τετρακίνησης Αll-Wheel Drive με τεχνολογία Q4 διαχειρίζεται την κατανομή της ροπής σε πραγματικό χρόνο προσδίδοντας υψηλή απόδοση.
Ταυτόχρονα, σε συνδυασμό με το σύστημα τετρακίνησης Q4, φέρει τεχνολογία Torque Vectoring της Alfa Romeo που βελτιώνει ακόμα περισσότερο την οδική συμπεριφορά. Με δύο συμπλέκτες στο πίσω διαφορικό, ελέγχεται συνεχώς η ροπή σε κάθε τροχό ξεχωριστά κι έτσι η ισχύς μεταφέρεται στο δρόμο πιο ομαλά και αποτελεσματικά, έστω κι αν κινείσαι γρήγορα.
Θετική εντύπωση μου έκανε και η ανάρτηση, που έχει μπροστά διπλά ψαλίδια και έναν άξονα "ημι-εικονικής διεύθυνσης" (semi-virtual steering axis), που καλυτερεύει την απόσβεση της ανάρτησης και την ακρίβεια του συστήματος διεύθυνσης. Στην πίσω ανάρτηση, χρησιμοποιείται ένα σύστημα τεσσάρων και μισού συνδέσμων, μία ακόμα πατέντα της ιταλικής φίρμας. Και οι δύο αναρτήσεις υποστηρίζονται στη λειτουργία τους από ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα ελέγχου απόσβεσης των αμορτισέρ, το οποίο προσαρμόζεται αναλόγως του ανάγλυφου του οδοστρώματος ή του στυλ οδήγησης.
Όσον αφορά στην πέδηση, το σύστημα φρένων Integrated Brake System (IBS) της Alfa Romeο που έκανε το ντεμπούτο του στην Giulia, δίνει και εδώ το παρών. Το καινοτόμο ηλεκτρομηχανικό σύστημα επιτρέπει τη συνεργασία μεταξύ, του συστήματος ευστάθειας και του παραδοσιακού σέρβο εξασφαλίζοντας άμεση απόκριση των φρένων και επομένως, πολύ μικρές αποστάσεις ακινητοποίησης κατά το φρενάρισμα. Παράλληλα όμως, συμβάλλει και στον περιορισμό του βάρους του αμαξώματος, χάρη στη τοποθέτηση εξαρτημάτων κατασκευασμένων από αλουμίνιο και των κεραμικών δισκόφρενων.
Ιδιαίτερα πλούσια και σε βασικό εξοπλισμό, με: ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, πίσω φώτα LED, έγχρωμη οθόνη 6.5 ιντσών, ηχοσύστημα με 8-ηχεία mp3 player και bluetooth, διζωνικό κλιματισμό, δερμάτινο βολάν τιμονιού, υφασμάτινα μαύρα καθίσματα, αισθητήρες αυτόματης ενεργοποίησης φώτων, cruise control, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, ηλεκτρικά ανοιγόμενη πόρτα αποσκευών και keyless-go, πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, αισθητήρες βροχής και φώτων, Σύστημα Αυτόνομης Πέδησης εκτάκτου ανάγκης, καθώς και Σύστημα Προειδοποίησης Αλλαγής Λωρίδας. Ανάλογα την έκδοση υπάρχει περισσότερος εξοπλισμός, όπως οι κόκκινες δαγκάνες φρένων που είχα στην έκδοση δοκιμής.
Η Alfa Romeo Stelvio προσφέρεται στην ελληνική αγορά με 5 χρόνια εγγύηση, 5 χρόνια οδική βοήθεια και χρηματοδότηση μέσω FCA Bank…