Ας γνωρίσουμε λίγο καλύτερα το πρώτο ηλεκτρικό Dacia
Το πρώτο ηλεκτρικό Dacia θα προσφέρεται σε όλη την ηπειρωτική Ευρώπη, σε επιβατική αλλά και Cargo έκδοση για επαγγελματίες.
Η άνοιξη, όχι της Πράγας, αλλά του Βουκουρεστίου, είναι εδώ. Το πρώτο, ηλεκτρικό μοντέλο της ρουμανικής Dacia, αποκαλύφθηκε πλήρως χθες, κατά τη διάρκεια των εκδηλώσεων sWays του ομίλου Renault, ο οποίος έχει αποκτήσει τη Dacia.
Εχω γράψει συνοπτικά για το Spring Electric, αλλά σήμερα θα αναφερθώ εκτενέστερα στο μοντέλο αυτό, για το οποίο ο γαλλικός όμιλος διατείνεται ότι θα κυριαρχήσει στην Ευρώπη, καθώς είναι μαζικής παραγωγής, προσιτό οικονομικά (ακόμα δεν έχουν καθορίσει την τιμή) και θα προσφέρει εμβέλεια 225 χλμ. ή έως 295 χλμ. στον αστικό κύκλο.
Δεν έχω λόγο να αμφισβητήσω την πρόθεση του ομίλου Renault, για την επιτυχία του μοντέλου, γνωρίζοντας ότι το Sandero είναι το πιο καλοπουλημένο μοντέλο, σε λιανικές πωλήσεις, ως μια value for money πρόταση.
Το πρωτότυπο Dacia Spring Electric παρουσιάστηκε για πρώτη φορά τον Μάρτιο του 2020, σηματοδοτώντας την άφιξη της Dacia στην αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων πόλης.
Τώρα, η Dacia αποκάλυψε την έκδοση παραγωγής της Spring Electric, σε δύο εκδόσεις για την Ευρώπη, επιβατική και Cargo, για επαγγελματική χρήση, ενώ με το μοντέλο αυτό θα μπει και στο car sharing, στην κοινοχρησία οχημάτων.
Με χαρακτηριστικά SUV, βασίζεται σε μια μεταβλητή πλατφόρμα που χρησιμοποιεί ο όμιλος για όλα τα ηλεκτρικά του μοντέλα, έχει 15 εκ. απόσταση από το έδαφος, μεγάλους θόλους τροχών με προστατευτικά, ράγες οροφής και συμπαγείς διαστάσεις, σε ένα αμάξωμα με μήκος μόλις 3,73 μέτρα, πλάτος 1,62 μ. και ύψος 1,51 μ.
Με κύκλο στροφής μόλις 4,8 μέτρα, το Spring Electric μπορεί εύκολα να κάνει ελιγμούς στην πόλη, ενώ θα διατίθεται προαιρετικό σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης με αισθητήρες ραντάρ στον πίσω προφυλακτήρα και κάμερα οπισθοπορείας στην οθόνη πολυμέσων με δυναμικές γραμμές καθοδήγησης.
Ξεχωρίζουν τα κωνικά φώτα LED με οριζόντια γραμμή και η μοντέρνα μάσκα που ανοίγει για να αποκαλυφθεί η πρίζα φόρτισης. Οι καθρέφτες, το διακοσμητικό μέρος στις μπάρες οροφής και οι πινελιές στη μάσκα, είναι στο ευχάριστο χρώμα πορτοκαλί.
Στο εσωτερικό, το Dacia Spring Electric φιλοξενεί άνετα τέσσερις ενήλικες, με καλούς αποθηκευτικούς χώρους και πορτ-μπαγκάζ χωρητικότητας 300 λίτρων, που με αναδιπλωμένο την ενιαία πλάτη των πίσω καθισμάτων, φθάνει τα 600 λίτρα.
Στα βασικά χαρακτηριστικά περιλαμβάνονται το ηλεκτρικό τιμόνι μεταβλητής υποβοήθησης, το κεντρικό κλείδωμα από απόσταση και τα τέσσερα ηλεκτρικά παράθυρα. Υπάρχει και μια μικρή ψηφιακή οθόνη 3,5 ιντσών, που φέρει και αναγνώριση φωνής Google ή Apple, πατώντας ένα κουμπί στο τιμόνι.
Διατίθεται, προαιρετικά, το σύστημα πολυμέσων Media Nav, με οθόνη αφής 7,0 ιντσών, sat-nav, ραδιόφωνο DAB, συμβατότητα Apple CarPlay και Android Auto, Bluetooth και θύρα USB. Ο κλιματισμός είναι χειροκίνητος, όπως και οι ρυθμίσεις των καθρεπτών, ενώ υπάρχει και ρεζέρβα.
Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι αυτόματο, με τρεις μόνο θέσεις: D (κίνηση), N (ουδέτερο) και R (όπισθεν).
Ως προς το σύστημα κίνησης, ο ηλεκτροκινητήρας 33kW (44hp) με 125Nm άμεσης ροπής, συνδυάζεται με μπαταρία 26,8kWh, χαρίζοντας αυτονομία κίνησης 225 χλμ., τα οποία στην πόλη μπορούν να φθάσουν τα 295 χλμ., με την ανάκτηση της ενέργειας. Το εύρος μπορεί να βελτιωθεί κατά σχεδόν 10% πατώντας απλώς το κουμπί ECO, χάρη στο όριο ισχύος των 23kW (αντί για το μέγιστο 33kW) και το ανώτατο όριο ταχύτητας των 100 χλμ./ώρα. Η μέγιστη ταχύτητα, περιορίζεται στα 125 χλμ./ώρα.
Επίσης, ο όμιλος Renault, εκτιμά ότι το κόστος χρήσης, θα είναι λιγότερο από ένα αντίστοιχο όχημα εσωτερικής καύσης, καθώς το κόστος ενέργειας και συντήρησης είναι πολύ χαμηλότερο.
Το Spring προσφέρει ευρεία επιλογών φόρτισης: σε μια πρίζα 220V χρησιμοποιώντας το καλώδιο που παρέχεται στάνταρ, σε ένα Wallbox (με το διαθέσιμο προαιρετικό καλώδιο) ή σε έναν σταθμό φόρτισης DC (προαιρετικό).
Ο χρόνος φόρτισης της μπαταρίας ιόντων λιθίου είναι σε λιγότερο από μία ώρα για 80% φόρτισης σε τερματικό DC 30 kW, σε λιγότερο από 5 ώρες για 100% φόρτισης σε Wallbox 7,4 kW, σε λιγότερο από 8 ώρες και 30 ώρες για 100% φόρτισης σε 3,7 kW Wallbox και σε λιγότερο από 14 ώρες για 100% φόρτισης σε πρίζα 2,3 kW.
Επίσης, η δωρεάν εφαρμογή smartphone MY Dacia επιτρέπει στους οδηγούς να ελέγχουν τη στάθμη της μπαταρίας και το υπόλοιπο εύρος οδήγησης σε πραγματικό χρόνο, να προγραμματίζουν την προετοιμασία του χώρου επιβατών (κλιματισμός) και να εντοπίζουν το αυτοκίνητο. Όταν το Spring Electric είναι συνδεδεμένο, η εφαρμογή ενημερώνει τον οδηγό για την πρόοδο της φόρτισης και τους επιτρέπει να την ενεργοποιήσουν ή να την απενεργοποιήσουν από απόσταση.
Το Dacia Spring Electric θα προσφέρεται με εγγύηση 3 χρόνια και 100.000 χλμ., ενώ η μπαταρία καλύπτεται για 8 χρόνια και 120.000 χλμ.
Το Spring Electric διαθέτει πολλά τυπικά χαρακτηριστικά ασφαλείας: cruise control, ABS, ESP, ηλεκτρονική κατανομή πέδησης, έξι αερόσακους, κλήση έκτακτης ανάγκης (κουμπί SOS), αυτόματη ενεργοποίηση προβολέων και αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης. Ενεργό από 7 έως 170 χλμ./ώρα, αυτό το σύστημα ανιχνεύει, μέσω του μπροστινού ραντάρ, την απόσταση από το εμπρός όχημα (στατικό ή κινούμενο). Εάν εντοπιστεί κίνδυνος σύγκρουσης, προειδοποιεί τον οδηγό οπτικά και ακουστικά, πριν εφαρμόσει περισσότερη δύναμη πέδησης εάν ο οδηγός φρενάρει. Το σύστημα, θα φρενάρει μόνο του πιο δυνατά αν ο οδηγός δεν φρενάρει ή δεν φρενάρει επαρκώς.
Τώρα, ως προς την κοινοχρησία οχημάτων, στην Ευρώπη, η μέση χρήση ενός αυτοκινήτου για αυτή τη περίσταση, είναι 40 λεπτά και για απόσταση 8 χιλιομέτρων. Το Dacia Spring ταιριάζει απόλυτα σε αυτό το δεδομένο.
Με βάση την τεχνογνωσία που αποκτήθηκε με την ZITY, την υπηρεσία ανταλλαγής αυτοκινήτων που διαχειρίζονται ο όμιλος Renault και η Ferrovial στη Μαδρίτη και το Παρίσι, η Dacia έχει αναπτύξει μια συγκεκριμένη έκδοση του μοντέλου, εξοπλισμένη με τεχνολογία που επιτρέπει την αναγνώρισης της γεωγραφικής τοποθεσίας και το απομακρυσμένο άνοιγμα των θυρών (μέσω smartphone).
Θα είναι διαθέσιμο σε λευκό και ανοιχτό γκρι, με μαύρα καθίσματα PET, μαύρες λαβές και καθρέφτες και τροχούς 14 ιντσών.
Ηδη με 9.000 ηλεκτρικά μοντέλα ZOE και Twizy, ενσωματωμένα σε διαφορετικές λειτουργίες κοινοχρησίας αυτοκινήτων, ο όμιλος Renault θεωρείται ηγέτης σε αυτή τη κατηγορία στην Ευρώπη, με πάνω από 360.000 ενεργούς πελάτες.
Επίσης, ο όμιλος έχει παρουσία, ως συνεργάτης εταιρειών car sharing, σε 20 μεγάλες πόλεις της Ευρώπης και της Λατινικής Αμερικής.
Καταλήγοντας, η έκδοση Spring Electric Cargo, θα έχει μήκος φόρτωσης 1,033 μ., με όγκο 800 λίτρων και ωφέλιμο φορτίο 325 κιλά. Θα διατίθεται σε λευκό χρώμα, με χειροκίνητο κλιματισμό, ραδιόφωνο (με Bluetooth, βύσμα USB και χώρο για θήκη smartphone), υφασμάτινη ταπετσαρία, εξωτερικές λαβές και καθρέφτες σε μαύρο χρώμα και τροχούς σιδερένιους 14 ιντσών (χωρίς ρεζέρβα).