ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Ας θυμηθούμε ξανά, οδηγώντας το Tiguan των 150 ίππων

Ας θυμηθούμε ξανά, οδηγώντας το Tiguan των 150 ίππων
COPYRIGHT,SPREADTRUM,2011

Στιβαρό, καλά εξοπλισμένο, δυνατό, αλλά και συντηρητικό στη σχεδίαση, το Tiguan έχει γερμανική ταυτότητα που τη δείχνει.

Μπορεί να μην συγκαταλέγεται στα πιο εμπορικά, μικρομεσαία SUV, στην Ελλάδα, εντούτοις το Tiguan, πάντα με τη σφραγίδα της VW, αποτελεί μια υπολογίσιμη και συγκρίσιμη δύναμη στην αγορά.

Οι συντηρητικοί, Γερμανοί σχεδιαστές, με τέτοιο σκληρό ανταγωνισμό θα έπρεπε να σκεφθούν να αλλάξουν ρότα και να προσθέσουν πινελιές, πιο νεανικές, που τσιμπούν το μάτι. Αντιθέτως, διατηρούν τη φιλοσοφία των ήπιων προσαρμογών, από γενιά σε γενιά εκάστοτε μοντέλου.

Στο τιμόνι ο Δημήτρης Μπαλής

Ωστόσο, τεχνολογικά, προσθέτουν ότι πιο προηγμένο υπάρχει σε συστήματα και αυτό είναι που δημιουργεί μια ισορροπία μεταξύ σχεδίασης και τεχνολογικού εξοπλισμού.

Προ ημερών είχα τη δυνατότητα να οδηγήσω την πιο ισχυρή έκδοση, από πλευράς εκδόσεων κινητήρων βενζίνης. Το μοτέρ 1.5 lt TSI των 150 ίππων, είναι γνωστό από άλλα μοντέλα της VW, εντούτοις σε ένα πιο βαρύ αμάξωμα, άνω του 1,5 τόνου, θέλεις να δεις πώς συμπεριφέρεται.

Ας θυμηθούμε ξανά, οδηγώντας το Tiguan των 150 ίππων
COPYRIGHT,SPREADTRUM,2011

Μάλιστα, το μοτέρ αυτό προσφέρεται και σε επίπεδο εξοπλισμού R-Line, με πιο σπορτίφ χαρακτηριστικά, που συνάδουν με τη δύναμη του κινητήρα.

Αυτή την έκδοση οδήγησα, με το χαρακτηριστικό λογότυπο στη μάσκα, την πίσω αεροτομή, τις περίτεχνες ζάντες. Με το μαύρο χρώμα, που πολλοί προτιμούν, δημιουργεί ένα σύνολο αρκετά σοβαρό σε ύφος, premium θα μπορούσα να πω.

Στην καμπίνα, χωρίς να ξεφεύγει από το σκουρόχρωμο μοτίβο, η κεκλιμένη προς τον οδηγό κονσόλα, με τη μεγάλη οθόνη αφής 8 ιντσών, κάνει ένα κλικ. Το τιμόνι έχει ελαφρώς επίπεδο κάτω τμήμα, τα περιστροφικά χειριστήρια είναι εκεί για να υποδηλώσουν ότι δεν έχει προχωρήσει πολύ η ψηφιοποίηση, σε αντίθεση με τον πίνακα οργάνων που έχει εκσυγχρονιστεί πλήρως.

Ιδιαίτερα προσεγμένο σε υλικά κατασκευής, καλαίσθητη ταπετσαρία, μαλακά πλαστικά και βέβαια άνεση για 5 επιβάτες με αποσκευές. Μάλιστα, με τη μετακίνηση εμπρός – πίσω κατά 18 εκ. του πίσω καθίσματος, του οποίου η πλάτη χωρίζεται 60:40, έχεις τη δυνατότητα να «παίξεις» με τη χωρητικότητα του πορτ-μπαγκάζ, μεταξύ 420 και 615 λίτρων.

Ας θυμηθούμε ξανά, οδηγώντας το Tiguan των 150 ίππων
COPYRIGHT,SPREADTRUM,2011

Αυτό που ενδιαφέρει, κυρίως, είναι η συμπεριφορά στο δρόμο. Κι εκεί, με την απουσία περιττών θορύβων να περνούν στη καμπίνα, η ποιότητα κύλισης είναι ιδανική. Το μοτέρ έχει ρεπρίζ, με 9,2 δευτ. στα 0-100 χλμ./ώρα και φανερώνει τη δύναμή του στις 5.000 σ.α.λ., ενώ η ροπή των 250 Nm, παρέχεται από χαμηλά, από τις 1.500 σ.α.λ.

Οδηγώντας με σταθερή ταχύτητα στους αυτοκινητόδρομο, δεν θα το δεις στον πίνακα, αλλά το μοτέρ μπορεί να δουλεύει και με τους 2 από τους 4 κυλίνδρους εκτός λειτουργίας, προκειμένου να περιορίζει την κατανάλωση, η οποία στη δοκιμή μας έπεσε κάτω από τα 10 λίτρα, μακριά από την εργοστασιακή τιμή των 6,3 λίτρων. Κοντά σε αυτό το νούμερο, ήμασταν μόνο στο κατέβασμα από το βουνό, όπου δεν χρειαζόταν η πίεση στο πεντάλ του γκαζιού.

Η συνεργασία με το 6άρι, μηχανικό κιβώτιο είναι πολύ καλή και απροβλημάτιστη. Πάντως, υπάρχει διαθέσιμο και το 7άρι αυτόματο, DSG, για πιο ξεκούραστη οδήγηση.

Ας θυμηθούμε ξανά, οδηγώντας το Tiguan των 150 ίππων
COPYRIGHT,SPREADTRUM,2011

Το αμάξωμα κινείται εύκολα, ακόμα και στα ανηφορικά κομμάτια, με το τιμόνι να είναι καλό σε αίσθηση, ενώ μπορείς να κινηθείς και εκτός δρόμου, έχοντας 19 εκ. απόσταση από το έδαφος, ανεξάρτητα από το γεγονός ότι δεν έχεις τετρακίνηση, διότι η VW δεν τη συνδύασε με αυτό το μοτέρ.

Πάντως, αυτό είναι κάτι που δεν απασχολεί τους πολλούς.

Η έκδοση Tiguan R-Line 1.5 TSI – 150 hp, με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, κοστίζει 31.650 ευρώ, με εξαιρετικό εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ