AUDI e TRON S & AUDI e TRON S Sportback
Μία ακόμα παγκόσμια πρωτιά για την Audi σε μοντέλα μαζικής παραγωγής, στα e-tron S και e-tron S Sportback με συνολικά έως 370 kW (503 ίππους) ισχύος και 973 Nm ροπής.
Από τον έναν ηλεκτρικό κινητήρα, περάσαμε στους δύο και τώρα στους τρεις. Βέβαια, σε πρωτότυπα μοντέλα έχουμε δει τρία ηλεκτρικά μοτέρ, να αποδίδουν εξωφρενική ισχύ, ωστόσο σε μοντέλα παραγωγής, πρώτη η Audi παρουσιάζει τρία τέτοια μοτέρ, στα νέα e-tron S και e-tron S Sportback, που θα κυκλοφορήσουν το φθινόπωρο και αναμένονται στην Ελλάδα στα τέλη του 2020.
Τα νέα μοντέλα S, έχουν δύο ηλεκτρικούς κινητήρες στον πίσω άξονα και έναν στον μπροστινό. Οι μηχανικοί της Audi πήραν τον ηλεκτροκινητήρα του e-tron 55, που κινεί τον μπροστινό άξονα, αύξησαν την ισχύ του και τον τοποθέτησαν εις διπλούν, με τροποποιήσεις, στον πίσω άξονα των εκδόσεων S. Η μπαταρία υψηλής τάσης έχει μικτή ενεργειακή χωρητικότητα 95 kWh, εκ των οποίων το 91% (86 kWh) είναι χρησιμοποιήσιμο. Με μία φόρτιση μπαταρίας, τα Audi e-tron S και e-tron S Sportback επιτυγχάνουν αυτονομία έως περίπου 360 χιλιόμετρα και 365 χιλιόμετρα αντίστοιχα.
Για καλύτερη ενεργειακής απόδοσης, στην κανονική λειτουργία οδήγησης των Audi e-tron S και e-tron S Sportback είναι ενεργοποιημένοι μόνο οι πίσω ηλεκτροκινητήρες. Ο μπροστινός ηλεκτροκινητήρας μπαίνει σε λειτουργία όταν ο οδηγός απαιτεί περισσότερη ισχύ ή προγνωστικά, όταν μειώνεται το επίπεδο πρόσφυσης.
Η ηλεκτρική κίνηση σε όλους τους τροχούς, πλέον, ενισχύεται και με έλεγχο κατανομής της ροπής (electric torque vectoring). Κάθε ένας από τους πίσω ηλεκτροκινητήρες στέλνει την κινητήρια ροπή του στον αντίστοιχο τροχό μέσω απευθείας μετάδοσης, και δεν υπάρχει πλέον μηχανικό διαφορικό. Η όλη διαδικασία πραγματοποιείται ακαριαία σύμφωνα με τις απαιτήσεις της κίνησης, σε χιλιοστά του δευτερολέπτου και το σύστημα είναι σε θέση να διαχειριστεί πολύ υψηλά επίπεδα ροπής.
Εάν ο έλεγχος σταθεροποίησης ESC έχει ρυθμιστεί στη θέση «σπορ» και το σύστημα Audi drive select έχει οριστεί στη μέγιστη απόδοση ήτοι σε «δυναμική» λειτουργία, το κινητήριο σύστημα όχι μόνο διευκολύνει την εγκάρσια δυναμική του οχήματος αλλά επιτρέπει, εφόσον ο οδηγός το επιθυμεί, ελεγχόμενη πλαγιολίσθηση! Όταν προσεγγιστεί το όριο πρόσφυσης, ο «ελαφρωμένος» μπροστινός τροχός στο εσωτερικό της καμπύλης επιβραδύνεται ελαφρώς μέσω του φρένου του για να αποφευχθεί η ολίσθηση και να βελτιωθεί περαιτέρω ο χειρισμός.
Επίσης, η ανάρτηση έχει ρύθμιση ειδικά για τα μοντέλα S. Το Audi drive select προσφέρει επτά προφίλ οδήγησης. Για παράδειγμα, έχει πρόσβαση στη σπορ αερανάρτηση – η οποία διαθέτει ρυθμιζόμενη απόσβεση και μπορεί να μεταβάλλει το ύψος του αμαξώματος από το έδαφος έως και 76 χλστ., ανάλογα με την κατάσταση οδήγησης και τις ρυθμίσεις.
Στα νέα Audi e-tron S και e-tron S Sportback, με τον επιλογέα κίνησης στη θέση S, παρέχουν την πλήρη ισχύ του κινητήριου συστήματος για 8 δευτερόλεπτα - 370 kW (503 ίππους) ισχύος και 973 Nm ροπής. Η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε μόλις 4,5 δευτερόλεπτα με τελική ταχύτητα στα 210 χλμ./ώρα.
Τα ηλεκτρικά μοντέλα S είναι εξοπλισμένα με ζάντες 20 ιντσών στάνταρ και διαθέτουν ελαστικά που έχουν πλάτος 285 χιλιοστά. Οι ζάντες 21 ιντσών είναι διαθέσιμες προαιρετικά, ενώ αργότερα θα παρουσιαστούν και σπορ ζάντες 22 ιντσών. Συνδυάζονται με στάνταρ δαγκάνες έξι εμβόλων στο μπροστινό μέρος πάνω από τους μεγάλους δίσκους φρένων. Είναι βαμμένες σε μαύρο χρώμα με λογότυπο S. Προαιρετικά, διατίθενται σε έντονο πορτοκαλί, με το λογότυπο e-tron.
Οι μηχανικού βελτίωσαν και την αεροδυναμική των μοντέλων, με τους προαιρετικούς εικονικούς εξωτερικούς καθρέφτες, και κάμερες με οθόνες υψηλής αντίθεσης στο εσωτερικό, με συντελεστή οπισθέλκουσας μόλις 0,26.
Κι ακόμα, η εξελιγμένη ανάκτηση ενέργειας συμβάλλει επίσης στον ενεργειακό βαθμό απόδοσης των Audi e-tron S και e-tron S Sportback. Οι οδηγοί μπορούν να επιλέξουν μεταξύ τριών επιπέδων ανάκτησης, το υψηλότερο από το οποίο τους επιτρέπει να βιώσουν μια αισθητή αίσθηση χειρισμού με ένα μόνο πεντάλ – το αυτοκίνητο φρενάρει όσο χρειάζεται αφήνοντας το γκάζι.
Κατά το φρενάρισμα, οι ηλεκτρικοί κινητήρες επιβραδύνουν – μόνο αυτοί – μέχρι την περιοχή των 0,3 g, δηλαδή στις περισσότερες καθημερινές καταστάσεις. Τα υδραυλικά φρένα των τροχών μπαίνουν σε λειτουργία μόνο πέρα από αυτό το επίπεδο. Ωστόσο, οι ηλεκτρικοί κινητήρες παραμένουν ενεργοί και μπορούν να ανακτήσουν έως και 270 kW ισχύος κατά το φρενάρισμα από ταχύτητα 100 χλμ./ώρα.
Καταλήγοντας, στα Audi e-tron S και e-tron S Sportback οι εμπρός και πίσω προφυλακτήρες έχουν έντονα περιγράμματα και οι κουρτίνες αέρα είναι ιδιαίτερα μεγάλες και εκφραστικές, ενώ ο διαχύτης στο πίσω μέρος εκτείνεται σχεδόν σε ολόκληρο το πλάτος του οχήματος. Και τα δύο μοντέλα μπορούν να εξοπλιστούν με προαιρετικούς προβολείς Matrix LED, ενώ διαθέτουν το ψηφιακό σύστημα ελέγχου MMI με τις δύο μεγάλες κεντρικές οθόνες.