ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Audi: Ιδού το plug-in υβριδικό Q7 TFSI e quattro των 456 ίππων

Audi: Ιδού το plug-in υβριδικό Q7 TFSI e quattro των 456 ίππων

Στην εποχή της ηλεκτροκίνησης, ειδικά για τα μεγάλα αμαξώματα, ενδείκνυται η plug-in hybrid τεχνολογία, που συνδυάζει κινητήρα εσωτερικής καύσης και ηλεκτρικό μοτέρ.

Ο συνδυασμός αυτός, δίνει τη δυνατότητα αμιγούς ηλεκτρικής κίνησης σε χαμηλές ταχύτητες και για ορισμένα χιλιόμετρα, με αποτέλεσμα να μειώνεται η κατανάλωση καυσίμου και οι ρύποι.

Η Audi, ετοιμάζεται να «ρίξει» ακόμα περισσότερα εξηλεκτρισμένα μοντέλα στην αγορά, στο δεύτερο εξάμηνο του 2020, το Q7 TFSI e quattro και τις plug-in υβριδικές εκδόσεις των Q5, A8, A6 και A7 Sportback.

Το νέο μοντέλο φέρει το λογότυπο «TFSI e» και διαθέτει plug-in υβριδικό κινητήριο σύστημα που συνδυάζει βενζινοκινητήρα V6 3.0 lt με ισχυρό ηλεκτροκινητήρα και διατίθεται σε δύο επίπεδα ισχύος. Η κορυφαία έκδοση της σειράς προσφέρει ισχύ 456 hp (335 kW) και 700 Nm ροπής, ενώ η πιο μικρή έκδοση προσφέρει 381 hp (280 kW) και 600 Nm ροπής.

Ο εκλεπτυσμένος V6, πληροί τις προδιαγραφές Euro 6d-TEMP και είναι εφοδιασμένος με φίλτρο κατακράτησης σωματιδίων βενζίνης ως στάνταρ. Συνδυάζεται με έναν σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα (PSM), ο οποίος χαρακτηρίζεται από υψηλή πυκνότητα ισχύος και compact σχεδιασμό και οποίος είναι ενσωματωμένος στο κιβώτιο οκτώ ταχυτήτων tiptronic. Ο ηλεκτροκινητήρας παράγει κορυφαία ισχύ 94 kW και ροπή 350 Nm.

Η ισχύς για τον ηλεκτροκινητήρα παρέχεται από μια υδρόψυκτη μπαταρία ιόντων λιθίου, τοποθετημένη κάτω από το δάπεδο του χώρου αποσκευών και παρέχει ενεργειακή ισχύ 17,3 kWh σε τάση 308 Volts.

Ένα πολύ γρήγορο και με ανεπαίσθητες αλλαγές κιβώτιο ταχυτήτων tiptronic 8-σχέσεων μεταφέρει τις δυνάμεις των δύο κινητήρων μέσω του διαφορικού quattro και στους τέσσερις τροχούς. Ο πυρήνας της μόνιμης τετρακίνησης quattro είναι ένα κεντρικό διαφορικό με καθαρά μηχανική ρύθμιση που κατανέμει τη ροπή μεταξύ του μπροστινού και του πίσω άξονα σε αναλογία 40:60 σε κανονική λειτουργία οδήγησης. Όταν απαιτείται, μεταφέρει το μεγαλύτερο μέρος του στον άξονα με την καλύτερη πρόσφυση.

Στην ισχυρή έκδοση, όταν συνεργάζονται και οι δύο μονάδες ισχύος, επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα σε 5,7 δευτερόλεπτα, με τελική ταχύτητα, ηλεκτρονικά περιορισμένη, στα 240 χλμ./ώρα. Μέχρι ταχύτητες 135 χλμ./ώρα, ο ηλεκτροκινητήρας μπορεί να λειτουργεί αποκλειστικά μόνος του. Και για τις δύο εκδόσεις, η ηλεκτρική αυτονομία φτάνει τα 43 χιλιόμετρα.

Audi: Ιδού το plug-in υβριδικό Q7 TFSI e quattro των 456 ίππων

Σε οποιαδήποτε κυκλοφοριακή κατάσταση, η υβριδική διαχείριση του Audi Q7 TFSI e quattro επιλέγει αυτόματα τη βέλτιστη στρατηγική λειτουργίας. Ωστόσο, ο οδηγός επιλέγοντας τη θέση «EV», αποφασίζει αν και πώς θέλει να ρυθμίσει την αλληλεπίδραση των δύο μονάδων ισχύος ανά πάσα στιγμή.

Το Q7 TFSI e quattro εκκινεί πάντα σε πλήρως ηλεκτρική λειτουργία «EV», εκπέμποντας κι έναν συνθετικό ήχο για να προειδοποιεί τους πεζούς και τους ποδηλάτες στην κυκλοφορία στην πόλη, ήχος που μπορεί να ακουστεί σαφώς έως και την ταχύτητα των 20 χλμ./ώρα και σταδιακά εξασθενεί καθώς η ταχύτητα αυξάνεται. Ο κινητήρας βενζίνης ενεργοποιείται μόνο όταν ο οδηγός πιέζει το δεξί πεντάλ, το «ενεργό πεντάλ γκαζιού», πέρα ​​από ένα συγκεκριμένο επίπεδο αντίστασης.

Η «Hybrid επιλογή προσφέρει δύο λειτουργίες: «Auto» και «Hold». Στη λειτουργία «Auto», η φόρτιση της μπαταρίας εξαπλώνεται έξυπνα κατά μήκος της διαδρομής, με μεγάλη ηλεκτρική κίνηση στην πόλη και σε κυκλοφορία stop-and-go. Στις περισσότερες περιπτώσεις, ο κινητήρας TFSI επιταχύνει το όχημα και ο ηλεκτροκινητήρας παρέχει υποστήριξη ανάλογα με τις ανάγκες.

Στη λειτουργία «Hold», η υπάρχουσα κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας διατηρείται στο τρέχον επίπεδο με ελάχιστες διακυμάνσεις. Αυτό γίνεται με την ανάκτηση ενέργειας πέδησης, χρησιμοποιώντας την ηλεκτρική ενέργεια στην επόμενη αστική οδήγηση.

Επίσης, σημαντικό για την απόδοση του υβριδικού συστήματος, είναι οι φάσεις κατά τις οποίες ο οδηγός παίρνει το πόδι του από το πεντάλ γκαζιού, για περισσότερη και καλύτερη ανάκτηση ενέργειας.

Στο Audi virtual cockpit και στην οθόνη ΜΜΙ, ο οδηγός μπορεί να δει όλες τις πληροφορίες σχετικά με την ηλεκτρική οδήγηση: το μετρητή ισχύος, την αυτονομία και τις τρέχουσες ενεργειακές ροές των δύο μονάδων μετάδοσης κίνησης. Ως κεντρικό στοιχείο απεικόνισης, ο μετρητής ισχύος παρέχει πληροφορίες, για παράδειγμα, σχετικά με τη μέγιστη ηλεκτρική απόδοση, καθώς και την ανάκτηση ενέργειας.

Εκτός από το λογισμικό «EV», ο οδηγός του Audi Q7 TFSI e quattro μπορεί να επιλέξει και ένα από τα επτά διαφορετικά προφίλ οδήγησης του αυτοκινήτου: comfort, efficiency, auto, dynamic, individual, allroad και offroad. Οι επιλογές αυτές επιδρούν στη χαρτογράφηση του κινητήριου συστήματος, την αερανάρτηση και το σύστημα διεύθυνσης…

www.driveandtravel.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ