Αυτά είναι τα 10 φθηνότερα αυτοκίνητα στην Ελλάδα: Ο top ten οδηγός για οικονομικές επιλογές
Στη λίστα που ακολουθεί, εντοπίζονται αυτοκίνητα από τις μικρές κατηγορίες αλλά έχει ενδιαφέρον να δει κανείς πως δεν είναι μονοδιάστατες οι επιλογές που έχει με ένα κόστος που δεν ξεπερνάει τα 17 χιλιάρικα.
Έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον καθώς στη δεκάδα που ακολουθεί, εντοπίζουμε πολύ έξυπνες προτάσεις, από αμιγώς ηλεκτρικές έως και crossover πόλης, κάτι που αναπτερώνει το ηθικό όλων όσοι αναζητούν το επόμενό τους αυτοκίνητο, ιδανικά με ένα νέο ενδιαφέρον χαρακτηριστικό. Είναι επίσης ενθαρρυντικό το γεγονός πως με την έλευση πολλών νέων “παικτών” στην αγορά, οι ανακατατάξεις έχουν αρχίσει και φαίνονται ως πολύ ενδιαφέρουσες για το αγοραστικό κοινό. Πάμε λοιπόν, αλφαβητικά:
Citroen C3 You από 16.900 ευρώ
Είναι ό,τι πιο νέο υπάρχει στη λίστα, καθώς το C3 μόλις ξεκίνησε την εμπορική του πορεία στην Ελληνική αγορά. Ως τέτοιο, φυσικά λαμβάνει και ένα επιπλέον “πόντο” ως ξεχωριστή επιλογή, με το αξιοθαύμαστο της περίπτωσής του, να έγκειται και στο γεγονός πως είναι αρκετά μεγάλο σαν αυτοκίνητο προκειμένου να παίξει ακόμα και το ρόλο του οικογενειακού, με τρόπο πειστικό.
Η τιμή αγοράς που αναφέρεται, προκύπτει αθροιστικά με την προσφορά λανσαρίσματος που “τρέχει” αυτή την περίοδο και αφορά στο μοντέλο με τον τρικύλινδρο turbo κινητήρα των 1,2 λίτρων που αποδίδει 100 ίππους και συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, προσφέροντας ικανοποιητικές επιδόσεις στο σύνολο.
Dacia Sandero από 15.900 ευρώ
Τα άλματα προόδου της Dacia είναι προς όφελος όλων των καταναλωτών και όσων ζητούν μια “έξυπνη” αγορά. Έτσι λοιπόν, με τιμή εκκίνησης κάτω από τα 16 χιλιάρικα, η Dacia έχει να προτείνει ένα αξιοπρεπέστατο σύνολο για αγορά, που μπορεί να καλύψει και αυτό οικογενειακές ανάγκες με τρόπο “βασικό”.
Η έκδοση για την οποία μιλάμε, είναι αυτή με τον χιλιάρη turbo κινητήρα (Tce) που αποδίδει 90 ίππους και συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Αξίζει να σημειωθεί πως η ελληνική αντιπροσωπεία, ορίζει την τιμή ως “τελική” και “με το κλειδί στο χέρι” θέλοντας να τονίσει πως δεν υπάρχουν “κρυφές “χρεώσεις και καμία επιπλέον επιβάρυνση.
Fiat 500 Hybrid από 15.700 ευρώ
Το υβριδικό 500αράκι είναι πρωτίστως μια επιλογή στυλ. Είναι ένα εξαιρετικό μικρό αυτοκίνητο που μπορεί να καλύψει συγκεκριμένες ανάγκες και είναι αξιοθαύμαστο το γεγονός πως το “συναντάμε” μέσα σε λίστα με τις φθηνότερες προτάσεις της αγοράς. Ο κινητήρας της έκδοσης είναι χωρητικότητας 1,0 λίτρου και αποδίδει 70 ίππους με σαφή προσανατολισμό την οικονομία στο καύσιμο.
Χάρη και στο ήπια υβριδικό σύστημα με το οποίο εφοδιάζεται, το Fiat 500 Hybrid συνδυάζει τις ιδιαίτερα χαμηλές απαιτήσεις για καύσιμο με την αυξημένη ευελιξία που του χαρίζουν οι “μαζεμένες” του διαστάσεις και το κάνουν ιδανικό σύντροφο για την κίνηση στην πόλη. Η τιμή του, είναι αποτέλεσμα προσφοράς που “τρέχει” αυτή την περίοδο.
Fiat Panda Hybrid από 16.700 ευρώ
Το Panda είναι ένα μοντέλο της Fiat που έχει εκτιμηθεί όσο λίγα από την ελληνική αγορά και αυτό είναι το καλύτερο “διαβατήριο” για να περάσει στη short list των επιλογών όλων όσοι θέλουν να αποκτήσουν καινούργιο αυτοκίνητο. Πέντε πόρτες, ευρυχωρία μοναδική για τις διαστάσεις του και ένα ύφος αυτοκινήτου “ένα για όλα”, είναι με λίγα λόγια τα στοιχεία που το κάνουν διαχρονικά να ξεχωρίζει.
Και αυτό με το υβριδικό σύνολο του 1,0 λίτρου που αποδίδει 70 ίππους και την προωθητική ενέργεια της ελληνικής αντιπροσωπείας να το καθιστά ιδιαίτερα προσιτό, μια και στα 16.700 ευρώ, το Panda ξεχωρίζει από κάθε άποψη.
Hyundai i10 από 16.690 ευρώ
Με την πάροδο των ετών, το i10 έχει εξελιχθεί σε ένα ιδανικό “μικρομέγαλο” μοντέλο, το οποίο μπορεί με πολύ πειστικό τρόπο να σταθεί απέναντι σε ικανές προτάσεις ακόμα και από τη μεγαλύτερη κατηγορία. Η ποιότητα που απολαμβάνει κανείς στη καμπίνα του, δεν θυμίζει σε τίποτα το παρελθόν της εταιρείας αλλά ούτε και παραπέμπει σε οικονομική επιλογή.
Μαζί με το “αδελφό” Kia Picanto, που στη βασική του έκδοση και εκείνο μένει πολύ κοντά τιμολογιακά, η πρόταση της Hyundai έρχεται να ξεχωρίσει και για την αξιοπιστία της. Σε αντίθεση με ότι είχαμε συνηθίσει μέχρι τώρα, όπου το ρόλο της βασικής έκδοσης είχε εκείνη με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα των 1,2 λίτρων, τώρα τα 16.690 ευρώ αφορούν στην έκδοση με το χιλιάρι μοτέρ των 63 ίππων.
Leapmotor T03 με 15.844 ευρώ
Η πολύ δυναμική Leapmotor, κάνει ανάλογο μπάσιμο και στα “βασικά” ηλεκτρικά, προσφέροντας ένα εξαιρετικό μικρό αμιγώς ηλεκτρικό, με τιμή που πραγματικά πρέπει να προβληματίσει τον ανταγωνισμό. Κοστίζοντας όσο και κάποια microcars της ελληνικής αγοράς, το Τ03 είναι ένα αξιόμαχο μικρό μοντέλο που δεν έχει να “φοβηθεί” τίποτα και σε καμία σύγκριση με συμβατικά ή ηλεκτρικά μοντέλα.
Φυσικά και δεν είναι εδώ για να συναρπάσει με τις επιδόσεις του- άλλωστε δεν είναι και αυτός ο ρόλος του. Κάνει όμως με εξαιρετικά χαμηλό κόστος τις καθημερινές μετακινήσεις παιχνιδάκι και κοστίζει με την κρατική επιδότηση του προγράμματος Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ, λιγότερο από 16 χιλιάδες ευρώ, δίνοντας την καλύτερη λύση σε όλους όσοι θέλουν να μπουν στην κουλτούρα της ηλεκτροκίνησης χωρίς να δώσουν πολλά χρήματα.
Renault Clio από 15.980 ευρώ
Μόνο και μόνο για την άνεση της ανάρτησης που προσφέρει αλλά και τις ικανότητες του πλαισίου του, καθώς και για την υπέροχη θέση οδήγησης, το Clio είναι η Νο1 επιλογή όλων όσοι νιώθουν νέοι και θέλουν από το αυτοκίνητό τους να υποστηρίζει ανεξαρτήτως απόδοσης ισχύος, τις όποιες οδηγικές τους ανησυχίες. Τα παραπάνω, έρχονται σαν συμπλήρωμα στην υπέροχη εμφάνιση που έχει το μοντέλο μετά και την τελευταία του ανανέωση.
Με την τρέχουσα προσφορά για την περίοδο από την ελληνική αντιπροσωπεία, που περιορίζει την τιμή κατά 1.000 ευρώ, το Clio γίνεται προσιτό σε όσους έχουν “ταβάνι” τα 16 χιλιάρικα στην έκδοση με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα του 1,0 λίτρου που αποδίδει 65 ίππους.
Seat Ibiza από 16.990 ευρώ
Αειθαλές και ικανό όσο λίγα, το Ibiza παραμένει στο φάσμα των επιλογών όλων όσοι έχουν ένα ποσό της τάξης των 17 χιλιάδων ευρώ να διαθέσουν για την αγορά καινούργιου αυτοκινήτου. Είναι ένα μοντέλο της Seat που έχει γράψει τη δική του ξεχωριστή ιστορία στην ελληνική αγορά και όχι μόνο, με πολλά χρόνια και αρκετές γενιές στην αγορά.
Η έκδοση που κυκλοφορεί σήμερα στην αγορά, έχει ως στοιχεία που μπορούν να τραβήξουν την προσοχή, τους πλούσιους χώρους και την άνεση, μαζί με μια διάθεση για κάλυψη των σπορ διαθέσεων του οδηγού. Στη βασική και πλέον οικονομική του έκδοση, το Ibiza εφοδιάζεται με κινητήρα 1,0 λίτρου που αποδίδει 80 ίππους.
Suzuki Ignis από 16.630 ευρώ
Η πάντα υπολογίσιμη δύναμη που ακούει στο όνομα Suzuki, έχει -φυσικά- πρόταση που μπαίνει στη συγκεκριμένη λίστα. Το Ignis στην mild hybrid έκδοση με τον κινητήρα των 1,2 λίτρων να αποδίδει 83 ίππους, είναι ένα αξιόλογο μικρό αυτοκίνητο που γοητεύει με τη χάρη του, ενώ δίνει εξαιρετικές λύσεις κινητικότητας με τις ικανότητές του.
Χωρίς να του λείπει τίποτα από τη λίστα του εξοπλισμού του, το μικρό Suzuki, έχει να επιδείξει και τις κορυφαίες επιδόσεις στον τομέα της αξιοπιστίας. Αξίζει να σημειωθεί πως στην αντίστοιχη 4κίνηση έκδοση, που είναι 1.600 ευρώ ακριβότερη, το Ignis είναι το φθηνότερο τετρακίνηση της αγοράς και όποιος το επιλέξει, έχει “μείνει” και πάλι κάτω από το “ψυχολογικό όριο” των 20 χιλιάδων ευρώ.
Toyota Aygo X από 16.670 ευρώ
Η βασική επιλογή SUV από την πληρέστατη γκάμα της Toyota, είναι εδώ, στη λίστα των αυτοκινήτων “έως 17 χιλιάδες ευρώ” και αυτό από μόνο του συνιστά είδηση. Το Aygo X, με τον τρικύλινδρο ατμοσφαιρικό χιλιάρη που αποδίδει 72 ίππους και προσφέρει ιδιαίτερα χαμηλή κατανάλωση (με μικτή κατανάλωση κάτω από 5,0 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα απόστασης).
Η κορυφαία αξιοπιστία της Toyota, σε ένα “πακέτο” ιδιαίτερα κολακευτικό για νέους οδηγούς και όχι μόνο, με απαράμιλλη ευκολία στους χειρισμούς και ανθεκτικότητα για κάθε είδους δύσκολη αποστολή. Το Aygo X είναι ξεχωριστό όχι μόνο λόγω της εμφάνισής του αλλά και για την πληρότητα που προσφέρει σε όσους ξέρουν τις σημαίνει το όνομα Toyota και όχι μόνο.