X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Αυτά είναι τα νέα ηλεκτρικά Q4 e-tron και Q4 Sportback e-tron

Static photo, Colour: Typhoon gray AUDI AG

Δύο αμαξώματα, δύο μπαταρίες, τρεις επιλογές κινητήρων και τετρακίνηση, με πολλά ατού.

Στον πυρετό της ηλεκτροκίνησης, το θερμόμετρο δείχνει πάντα υψηλή θερμοκρασία. Και δεν δείχνει να πέφτει, καθώς οι παρουσιάσεις νέων ηλεκτρικών μοντέλων γίνονται κατά ρυπάς, σε τέτοιο βαθμό που νομίζουμε ότι ήδη τα συμβατικά αυτοκίνητα, με θερμικούς κινητήρες, είναι παρελθόν.

Κάτι, βέβαια, που δεν είναι αλήθεια, διότι μέχρι να φθάσουμε σε οτιδήποτε κινείται να είναι ηλεκτρικό, θα χρειαστούν πολλά χρόνια ακόμα, διότι και τα ήδη κυκλοφορούντα συμβατικά οχήματα, θα πρέπει να γεράσουν και να αντικατασταθούν.

Σε αυτόν τον πυρετό, λοιπόν, η Audi χτυπάει 35άρια, 40άρια και 50άρια, αν και τέτοιος βαθμός πυρετού, στην πραγματικότητα δεν υπάρχει. Τουλάχιστον έτσι νομίζω, γιατρός δεν είμαι.

Και δεν ήταν τυχαία η αναφορά μου σε αυτούς τους αριθμούς, διότι η Audi δίπλα στα ονόματα των νέων της μοντέλων, προσθέτει και έναν τέτοιο αριθμό, που υποδηλώνει την έκδοση ισχύος, μπερδεύοντάς μας αρκετά, καθώς πάνε περίπατο τα 1.6 TSI και 2.0 TDI, εν παραδείγματι, που μας έδειχναν τον κινητήρα.

Αντε τώρα να καταλάβεις, ότι το 35, στην περίπτωση του νέου ηλεκτρικού Q4 e-tron, που μόλις αποκάλυψε πλήρως η μάρκα με τα τέσσερα δακτυλίδια, είναι ισχύος 170 ίππων, το 40 είναι 204 ίππων και το 50 να χαρακτηρίζει την πλέον ισχυρή έκδοση των 299 ίππων.

Static photo, Colour: Florett silver AUDI AG

Το θέμα δεν είναι, πάντως, να συνηθίζουμε στα συνοδευτικά των ονομάτων των μοντέλων, αλλά στην ιδέα της ηλεκτροκίνησης.

Και προς αυτή τη κατεύθυνση η Audi, όπως και πολλά άλλες μάρκες, βάζουν τα δυνατά τους.

Η Audi, χρησιμοποιώντας τη συνήθη τακτική να αποκαλύπτει λίγο λίγο τα νέα της μοντέλα, μέχρι να φθάσει στην πλήρη αποκάλυψη, κάτι που έχει εξήγηση για να κρατά το ενδιαφέρον του κοινού. Ετσι έφθασε στην αποκάλυψη και των νέων Q4 e-tron και Q4 Sportback e-tron, τα οποία είναι ένα μοντέλο σε δύο αμαξώματα.

Προσωπικά, μου αρέσει η δεύτερη έκδοση, με coupe χαρακτήρα, όμως γούστα είναι αυτά. Γενικά αυτές τις εκδόσεις συμπαθώ, που είναι πιο σπορτίφ και λιγότερο τετραγωνισμένες.

Με αυτές τις εκδόσεις, η Audi εισέρχεται στην κατηγορία των ηλεκτρικών, συμπαγών SUV, εκεί που πραγματικά γίνεται πανικός, με σωρεία μοντέλων να παρουσιάζονται διαρκώς. Αλλωστε, αυτή η κατηγορία, τα SUV, είναι η πλέον δημοφιλής εμπορικά. Μάλιστα, στην Ελλάδα, όλα τα SUV έχουν το ήμισυ των πωλήσεων!

Dashboard AUDI AG

Το καλοκαίρι του 2021 πρόκειται να λανσαριστούν στην αγορά, κι αυτό που χαρακτηρίζει τις δύο εκδόσεις του Q4 e-tron, είναι ότι σε μήκος 4,59 μέτρα, οι μηχανικοί δημιούργησαν ένα άκρως αεροδυναμικό αμάξωμα (συντελεστής οπισθέλκουσας μόλις 0,28 ή 0,26 στο Sportback), που και ευέλικτο είναι (κύκλος στροφής 10,2 μέτρα) και γενναιόδωρους χώρους διαθέτει, με τα 2,76 μ. μεταξόνιο.

Ο κοντός πρόβολος μπροστά, του προσδίδει δυναμισμό, ενώ η κλειστή μάσκα προδίδει την ηλεκτροκίνηση και η πίσω αεροτομή στο Sportback που χωρίζει το παρμπρίζ, δίνει άλλη νότα.

Εν γένει πρόκειται για ισορροπημένο μοντέλο, με μεγάλους τροχούς (19-21 ίντσες), αθλητικό παράστημα, στιβαρή κατασκευή αλλά και με εξοικονόμηση βάρους (χρησιμοποιήθηκε και αλουμίνιο στα πλαϊνά μέρη), που δεν θα περάσει απαρατήρητο στο δρόμο.

Φέρει LED φωτιστικά (προαιρετικοί προβολείς Matrix LED), φώτα ημέρας με τέσσερις ξεχωριστές επιλέξιμες υπογραφές και ράγες οροφής που αντέχουν 75 κιλά βάρος.


Ο χώρος αποσκευών με τα 520 λίτρα είναι πράγματι μεγάλος, ενώ υπάρχουν διάσπαρτοι μικροί αποθηκευτικοί χώροι και ηλεκτρική πίσω πόρτα στον βασικό εξοπλισμό του Sportback.

Το κόκπιτ είναι προσανατολισμένο προς τον οδηγό, που έχει ψηφιακό πίνακα 10,25 ιντσών με δύο επίπεδα διαμόρφωσης, οθόνη αφής 10,1 και 11,6 ιντσών (ανάλογα την έκδοση), άνετο χώρο ανάμεσα στα δύο καθίσματα μπροστά, με ψηλά τοποθετημένη κονσόλα, και τιμόνι με επίπεδο πάνω και κάτω τμήμα, καθώς και διακόπτες για τα βασικά χειριστήρια.

Ξεχωρίζει και η Head-up οθόνη επαυξημένης πραγματικότητας, μπροστά από τον οδηγό, με σύμβολα πλοήγησης που «επιπλέουν» στο δρόμο για να διευκολύνουν την καθοδήγηση διαδρομής.

Με όλα τα σύγχρονα καλούδια σε επίπεδο ενημέρωσης / ψυχαγωγίας και συνδεσιμότητας, με φυσικό έλεγχο φωνής, δυνατότητα λειτουργίας στο διαδίκτυο, πλοήγηση με πρόσθετες λειτουργίες, διεπαφή smartphone Audi για ασύρματη σύνδεση Apple CarPlay και Android Auto και τόσα ακόμα που χρειάζεται ιδιαίτερη ανάλυση, αλλά ο υποψήφιος αγοραστής θα τα πληροφορηθεί από τους πωλητές των καταστημάτων, με λεπτομέρειες.

Σε αυτό που θα σταθώ, είναι τα κινητήρια σύνολα. Προφανώς υπάρχουν μόνο ηλεκτρικά μοτέρ, από ένα στις εκδόσεις 35 και 40, στον πίσω άξονα (πισωκίνηση) αποδίδοντας 170 PS (125 kW) και 204 PS (150 kW), και δύο, ένα μπροστά - ένα πίσω, στην κορυφαία έκδοση 50 e-tron Quattro, που χαρίζει τετρακίνηση και αποδίδει 299 PS (220 kW). Μάλιστα, αυτή η έκδοση πιάνει στα 0-100 χλμ./ώρα σε 6,2 δευτερόλεπτα, με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται στα 180 χλμ./ώρα.

Για τη διαχείριση της ενέργειας, η Audi χρησιμοποιεί μια μέθοδο του ομίλου VW, κάτι που είδαμε και το ID.3, δηλαδή να αλλάζει το βαθμό ανάκτησης ενέργειας κατά το ρολάρισμα, μέσω paddles στο τιμόνι, ή φρενάροντας ή βάζοντας τον επιλογέα στη θέση Β, όπου ουσιαστικά λειτουργεί με ένα πεντάλ, αυτό του γκαζιού.

Augmented reality head-up display AUDI AG

Δύο επιλογές υπάρχουν σε μπαταρία, μια 52 kWh (ακαθάριστο απόθεμα 55 kWh) και μια 77 kWh (ακαθάριστο 82 kWh), με 9 ή 12 κυψέλες, με την πιο ισχυρή να δίνει αυτονομία κοντά στα 520 χλμ.

Η φόρτιση μπορεί να γίνει με όλους τους τρόπους, με συνεχές και εναλλασσόμενο ρεύμα. Αξίζει να σημειωθεί ότι από φορτιστή συνεχούς ρεύματος 125 kW, μπορεί σε 10 λεπτά της ώρας να πάρει αυτονομία κοντά στα 130 χιλιόμετρα.

Η Audi θα προσφέρει και έκδοση S line με σπορ ανάρτηση, στις εκδόσεις Quattro το τιμόνι είναι προοδευτικό, στο Sportback υπάρχει Audi drive Select με προγράμματα λειτουργίας, ενώ όλα τα μοντέλα διαθέτουν ανάρτηση με έλεγχο απόσβεσης.

Καταλήγοντας, όλα τα προηγμένα συστήματα ασφάλειας και υποστήριξης οδηγού, υπάρχουν στα Audi Q4 e-tron και Q4 Sportback e-tron, ξεχωρίζοντας το predictive efficiency assist (προγνωστική υποβοήθηση ενεργειακής απόδοσης), το adaptive cruise assist και το surround view cameras.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ