Αυτά είναι τα Top5 ηλεκτρικά SUV που δοκιμάσαμε πρόσφατα
Με αφορμή το νέο κύκλο του προγράμματος "Κινούμαι Ηλεκτρικά" για την επιδότηση έως και 11.000 ευρώ για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου, παρουσιάζουμε πέντε αμιγώς ηλεκτρικά SUV που οδηγήσαμε τους τελευταίους μήνες και μας έκαναν εντύπωση.
Το πρόγραμμα “Κινούμαι Ηλεκτρικά 3”, που παρουσίασε πρόσφατα η κυβέρνηση, θα είναι διαθέσιμο μέχρι τον Απρίλιο του 2025 για την αγορά αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου (καθώς και δικύκλων). Για κάθε ενδιαφερόμενο προβλέπει αυξημένη επιδότηση που φτάνει τώρα τις 9.000 ευρώ - συν διπλάσια επιδότηση απόσυρσης, 2.000 ευρώ, αποσύροντας το παλιό του αυτοκίνητο αν αυτό έχει ταξινομηθεί πριν το 2010. Διαβάστε εδώ περισσότερες λεπτομέρειες.
Στο πλαίσιο αυτό, παρακάτω σας παρουσιάζουμε πέντε από τα πιο αξιόλογα ηλεκτρικά SUV που δοκιμάσαμε πρόσφατα, ορισμένα εκ των οποίων με την υποστήριξη της κρατικής επιδότησης μπορούν να πέσουν -στις βασικές τους εκδόσεις- ακόμα και κάτω από τις 30.000 χιλιάδες ευρώ. Ας τα δούμε πιο αναλυτικά, με αλφαβητική σειρά:
BYD Atto 3
- Ηλεκτροκινητήρας: 204 ίπποι, 310 Nm
- Χωρητικότητα μπαταρίας (kWh): 62
- Αυτονομία (εργοστασιακή σε χλμ.): 420
- Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα (σε δευτερόλεπτα): 7,3
- Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 160
- Μήκος (χιλιοστά): 4.455
- Χώρος αποσκευών (λίτρα): 440
- Τιμή: Από 37.990 ευρώ (χωρίς την επιδότηση)
Το Crossover της BYD τσεκάρει όλα τα κουτάκια των οικογενειακών αναγκών και της ηλεκτροκίνησης σε σημείο που να καταρρίπτει παλιά στερεότυπα των κινεζικών αυτοκινήτων. H ποιότητα -ειδικά για την τιμή των 38 χιλιάδων ευρώ- είναι πέραν του δέοντος αποδεκτή, ενώ η περιβόητη μπαταρία Blade της κινεζικής εταιρείας με χωρητικότητα 62 kWh πετυχαίνει ρεαλιστικά αυτονομία 420 χιλιομέτρων. Κι όλα αυτά με τιμή κοντά στις 30 χιλιάδες ευρώ, με το νέο κρατικό πρόγραμμα επιδότησης.
Διαβάστε εδώ την αναλυτική δοκιμή του BYD Atto 3
Honda e:Ny1
- Ηλεκτροκινητήρας: 204 ίπποι, 310 Nm
- Χωρητικότητα μπαταρίας (kWh): 68,8
- Αυτονομία (εργοστασιακή σε χλμ.): 412
- Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα (σε δευτερόλεπτα): 7,6
- Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 160
- Μήκος (χιλιοστά): 4.387
- Χώρος αποσκευών (λίτρα): 361
- Τιμή: Από 53.900 ευρώ (χωρίς την επιδότηση)
Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό SUV της Honda έρχεται να “σηκώσει το γάντι” που έχει ρίξει ο ανταγωνισμός εδώ και λίγο καιρό, με ανώτερη ποιότητα και χαρακτηριστικά που συναντά κανείς σε premium αυτοκίνητα και τιμή που πέφτει κοντά στις 45 χιλιάδες ευρώ με την επιδότηση. Η μπαταρία του “Anyone” έχει χωρητικότητα 68,8 kWh και σύμφωνα με την εταιρεία, προσφέρει ενέργεια αρκετή για να διανύσει το μοντέλο έως και 412 χιλιόμετρα απόστασης με μια φόρτιση.
Διαβάστε εδώ την αναλυτική δοκιμή του Honda e:Ny1
Hyundai Kona electric
- Ηλεκτροκινητήρας: 218 ίπποι, 255 Nm
- Χωρητικότητα μπαταρίας (kWh): 65,4
- Αυτονομία (εργοστασιακή σε χλμ.): 450
- Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα (σε δευτερόλεπτα): 7,8
- Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 172
- Μήκος (χιλιοστά): 4.355
- Χώρος αποσκευών (λίτρα): 466
- Τιμή: Από 46.990 ευρώ (με προσφορά, χωρίς την επιδότηση)
Σχεδιάζοντας εν λευκώ το νέο Kona με βάση την ηλεκτρική του έκδοση, η Hyundai ισορρόπησε το ηλεκτρικό της B-SUV στην αιχμή της τεχνολογίας των πιο "προσιτών" ηλεκτρικών SUV του καιρού μας, πετυχαίνοντας απόδοση έως και 218 ίππων και αυτονομία που μπορεί στην πράξη να φτάνει εύκολα τα 450 χιλιόμετρα.
Διαβάστε εδώ την αναλυτική δοκιμή του Hyundai Kona Electric
MG ZS EV
- Ηλεκτροκινητήρας: 156 ίπποι, 280 Nm
- Χωρητικότητα μπαταρίας (kWh): 71
- Αυτονομία (εργοστασιακή σε χλμ.): 440
- Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα (σε δευτερόλεπτα): 8,6
- Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 175
- Μήκος (χιλιοστά): 4.323
- Χώρος αποσκευών (λίτρα): 448
- Τιμή: Από 40.650 ευρώ (71 kWh)(χωρίς την επιδότηση)
Η αμιγώς ηλεκτρική εκδοχή του δημοφιλούς ZS έρχεται να αναζητήσει το δικό της κοινό, ανάμεσα στην πολυφωνία των εκδόσεών του. Η εταιρεία με το ιστορικό αιωνόβιο όνομα, δεν αστειεύεται, καθώς το ηλεκτρικό ZS αποτελεί μια ακόμα αξιόλογη πρόταση, με την επιλογή ανάμεσα σε μπαταρία 52 ή 71 kWh και αυτονομία 320 είτε 440 χιλιομέτρων αντίστοιχα και με τιμή που πέφτει κοντά στις 30 χιλιάδες ευρώ με την επιδότηση για την έκδοση της μεγάλης μπαταρίας – και κάτω από το ποσό αυτό για την έκδοση με τη μικρότερη.
Διαβάστε εδώ την αναλυτική δοκιμή του MG ZS EV
Volvo EX30
- Ηλεκτροκινητήρας: 272 ίπποι, 343 Nm
- Χωρητικότητα μπαταρίας (kWh): 69
- Αυτονομία (εργοστασιακή σε χλμ.): 475
- Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα (σε δευτερόλεπτα): 5,3
- Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 180
- Μήκος (χιλιοστά): 4.233
- Χώρος αποσκευών (λίτρα): 318
- Τιμή: Από 37.572 ευρώ (χωρίς την επιδότηση)
Το νέο EX30, το μικρότερο αμιγώς ηλεκτρικό της γκάμας της, δείχνει από την πρώτη στιγμή τις προθέσεις της Volvo απέναντι σε ένα αυτοκινητιστικό κόσμο που αλλάζει. Πέραν του εντυπωσιακού σχεδιασμού και του ψηφιακού, μινιμαλιστικού εσωτερικού, με μια φόρτιση μπορεί να προσφέρει έως και 475 χιλιόμετρα στην πόλη σύμφωνα με τη Volvo, αρκεί να μην θέλεις συχνά να φέρνεις τους 272 ίππους στο προσκήνιο προκειμένου να απολαμβάνεις αθόρυβη επιτάχυνση - που φτάνει από στάση τα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 5,3 δευτερόλεπτα. Ακόμα πιο εντυπωσιακή είναι η τιμή του, που με την επιδότηση πέφτει κάτω από τις 30 χιλιάδες ευρώ - για μια γνήσια premium κατασκευή.