X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Αυτή είναι η Red Bull RB17, το hypercar των 5,8 εκατομμυρίων με την υπογραφή του Άντριαν Νιούι

Red Bull RB17 GETTY IMAGES / RED BULL CONTENT POOL

Η Red Bull αποκάλυψε στο Φεστιβάλ Ταχύτητας του Goodwood το αυτοκινητικό αριστούργημα του κορυφαίου σχεδιαστή της ιστορίας της Formula 1, Άντριαν Νιούι, το hypercar RB17 - που αποτελεί το “κύκνειο άσμα” του Βρετανού με την εταιρεία του Μίλτον Κινς.

Ο 65χρονος αεροδυναμιστής, ο πιο επιτυχημένος σχεδιαστής της ιστορίας της F1, ολοκλήρωσε το σχεδιασμό της RB17 σε συνεργασία με τον τομέα Advanced Technologies της Red Bull Racing.

Πέρασαν δύο χρόνια από τότε που ανακοινώθηκε ότι η Red Bull προτίθεται να κατασκευάσει το συγκεκριμένο hypercar. Τους τελευταίους δύο μήνες ο Νιούι είχε αφοσιωθεί σχεδόν αποκλειστικά σε αυτό, καθώς στις αρχές Μαΐου η Red Bull έκανε γνωστό ότι ο Βρετανός θα αποχωρήσει από την ομάδα το Μάρτιο του 2025 - έπειτα από δύο δεκαετίες στο Μίλτον Κινς.

Το hypercar του Νιούι πήρε την ονομασία RB17, αντίστοιχη με τις κωδικές ονομασίες των μονοθεσίων F1 της ομάδας. Ο κωδικός RB17 προοριζόταν για το μονοθέσιο των νέων κανονισμών της Formula 1 που επρόκειτο να ισχύσουν το 2021.

Red Bull RB17 GETTY IMAGES / RED BULL CONTENT POOL


Όμως, η FIA -λόγω των επιπτώσεων της πανδημίας- αποφάσισε να μεταθέσει τους νέους κανονισμούς για το 2022, κι έτσι η Red Bull αγωνίστηκε το ‘21 με τη μετεξέλιξη της RB16 της προηγούμενης σεζόν, που πήρε την ονομασία RB16B. Ήταν το μονοθέσιο που έχρισε για πρώτη φορά πρωταθλητή τον Μαξ Φερστάπεν, στο δραματικό φινάλε του GP Άμπου Ντάμπι ‘21.

Έτσι, δεδομένου ότι το 2022 η Red Bull σχεδίασε εξ αρχής το μονοθέσιο που εντέλει ονόμασε RB18, το όνομα RB17 έμεινε ελεύθερο για να χρησιμοποιηθεί για το συγκεκριμένο hypercar.

Σε σχέση με τις αρχικές ανακοινώσεις του προγράμματος αυτού, τον Ιούνιο του 2022, η RB17 που αποκαλύφθηκε σήμερα στο Φεστιβάλ Ταχύτητας του Goodwood έχει μία μεγάλη αλλαγή: τον κινητήρα.

Red Bull RB17 GETTY IMAGES / RED BULL CONTENT POOL


Παρουσιάστηκε “φορώντας” έναν ατμοσφαιρικό V10 4.5 λίτρων, και όχι τον V8 Turbo που περιλάμβανε το αρχικό πλάνο. Παράλληλα, στην πορεία εγκαταλείφθηκαν και τα πλάνα για την προσθήκη συστήματος τετρακίνησης.

Ο Νιούι εξήγησε ότι η επιλογή του V10 έγινε ώστε η Red Bull RB17 να παράγει τον πλέον εντυπωσιακό ήχο. “Αυτή η πρόκληση έφερε μία θεμελιώδη αλλαγή στο αρχικό μου σχέδιο, διότι ήθελα μια μονάδα ισχύος που να μπορούσε να αποδίδει 1.000 ίππους, αλλά με βάρος όχι μεγαλύτερο των 150 κιλών μόνο για τον κινητήρα”, εξήγησε ο Νιούι.

Ένας V8 Turbo σίγουρα θα μας το προσέφερε αυτό. Αλλά, προφανώς, δεν ακούγεται τόσο καλά όσο ένας ατμοσφαιρικός κινητήρας. Για μένα, και πιστεύω ότι θα συμφωνήσουν πολλοί, το αποκορύφωμα της ηχητικής εμπειρίας της Formula 1 ήταν οι υψηλόστροφοι V10 μέχρι το τέλος του 2005”, πρόσθεσε ο 65χρονος.

Red Bull RB17 GETTY IMAGES / RED BULL CONTENT POOL


Η παραγωγή της RB17 ξεκίνησε μόλις πρόσφατα με την αρχική κατασκευή των επιμέρους τμημάτων της ανάρτησής της, και θα ακολουθήσει το σασί, το κιβώτιο και ο κινητήρας. Σύμφωνα με τον Νιούι, το αυτοκίνητο θα πληροί τις προδιαγραφές ασφαλείας της κατηγορίας LMH των αγώνων αντοχής (WEC).

Η τελική έκδοση της RB17, εν συνεχεία, θα μπει στο πρόγραμμα δοκιμών εξέλιξης στην πίστα, και αναμένεται να είναι λίγο μικρότερη σε μέγεθος, και με ορισμένες στιλιστικές διαφορές, σε σχέση με το σημερινό πρωτότυπο του Goodwood. Σε κάθε περίπτωση, ο Νιούι θα ολοκληρώσει το σχεδιασμό της πριν αποχωρήσει από το Μίλτον Κινς, το Μάρτιο του 2025.

Red Bull RB17 GETTY IMAGES / RED BULL CONTENT POOL


Συνολικά η Red Bull θα κατασκευάσει μόλις 50 αντίτυπα της RB17. Στην αστρονομική τιμή των 5,8 εκατομμυρίων ευρώ για καθένα από αυτά, εκτός από το αυτοκίνητο περιλαμβάνεται για τους 50 αγοραστές του και η δυνατότητα συμμετοχής σε track days που θα διοργανώσει η RBR σε πολλές διαφορετικές πίστες.

TAGS ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ RED BULL RED BULL RB17 ΑΝΤΡΙΑΝ ΝΙΟΥΙ HYPERCAR
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ