Αυτό είναι το αγωνιστικό "θηρίο" του νέου ιδιοκτήτη της ΑΕΚ, Μάριου Ηλιόπουλου
Επί σειρά ετών ο ισχυρός άνδρας της Seajets και πλέον και της ΑΕΚ, Μάριος Ηλιόπουλος, έφερνε στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Αναβάσεων ορισμένα από τα κορυφαία αγωνιστικά αυτοκίνητα της Ευρώπης - αλλά το τελευταίο του έχει την πιο “τερατώδη” ισχύ από όλα.
Πρώτα από όλα, ας δούμε τι σημαίνει Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Αναβάσεων. Οι Αναβάσεις είναι ένας ξεχωριστός θεσμός των ελληνικών αγώνων αυτοκινήτου. Σε αντίθεση με τα ράλι, στις Αναβάσεις δεν υπάρχει συνοδηγός, και διεξάγονται σε μία (και μόνο) ορεινή ανηφορική διαδρομή.
Οι αγωνιζόμενοι, μετά από τις δοκιμές του Σαββάτου, τις αγωνιστικές Κυριακές κάνουν δύο αναβάσεις, και όποιος κάνει αθροιστικά τον καλύτερο χρόνο σε κάθε διαφορετική κατηγορία αυτοκινήτων, είναι και ο νικητής. O Μάριος Ηλιόπουλος είναι πολυπρωταθλητής στην κατηγορία Formula Saloon, κορυφαία του θεσμού, που περιλαμβάνει τα ισχυρότερα και πιο “εξωτικά” αυτοκίνητα.
Και το πιο “εξωτικό” όλων είναι του νέου ιδιοκτήτη της ΑΕΚ. Πρόκειται για ένα αγωνιστικό Ford Fiesta που εξελίχθηκε και κατασκευάστηκε για τους αγώνες Rallycross - αγώνες που εν μέρει θυμίζουν υπερειδική διαδρομή ενός αγώνα ράλι, αλλά διεξάγονται αποκλειστικά σε μια κλειστή, χωμάτινη πίστα με κατά μέτωπο συναγωνισμό των οδηγών.
Το Fiesta του Μ. Ηλιόπουλου προέρχεται από την περίφημη εποχή των Supercars στους αγώνες του Rallycross (RX), κι έτσι το πυροδοτεί ο τετρακύλινδρος Turbo κινητήρας Duratec 2.0 λίτρων που αγγίζει τους 650 ίππους, και ξεπερνά σε ροπή τα 800 Nm. Κι όλα αυτά για ένα αγωνιστικό που δεν είναι πολύ βαρύτερο από 1.200 κιλά.
Δεδομένου ότι οι αγώνες Αναβάσεων δεν απαιτούν από ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο την απόλυτη ταχύτητα -μιας και οι διαδρομές δεν έχουν πολύ μεγάλες ευθείες- αλλά την εκρηκτικότητά του στις εξόδους από τις στροφές, η έμφαση έχει δοθεί στην όσο πιο κοντή κλιμάκωση του κιβωτίου ταχυτήτων και στην βέλτιστη απόκριση του γκαζιού.
Συνεπώς, η πιο “θηριώδης” πτυχή του Fiesta αυτού είναι ότι σημειώνει την επιτάχυνση από στάση στα 100 km/h σε λιγότερα από 2,5 δευτερόλεπτα. Αν και, για πολλούς, η πιο εντυπωσιακή πτυχή μπορεί να είναι η εμφάνιση, η πληθώρα των εκθαμβωτικών αεροδυναμικών εξαρτημάτων του αμαξώματος.
Παρότι η μηχανική του βάση (πιθανότατα της τελευταίας έκδοσης Mk8) προέρχεται από τα Rallycross, με τροποποιήσεις στην ανάρτηση για τις διαφορετικές απαιτήσεις των Αναβάσεων, το αεροδυναμικό kit του Fiesta του Μάριου Ηλιόπουλου παραπέμπει στο εξωτικό kit που είχαν τα αυτοκίνητα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι -και συνεπώς το Fiesta WRC- το 2021.
Η τοποθέτηση του kit αυτού έγινε με τη συνεργασία της M-Sport, της βρετανικής αγωνιστικής ομάδας που σχεδιάζει, εξελίσσει παράγει τα αγωνιστικά Ford για κάθε μορφή αγώνων ράλι στην Ευρώπη. Καίρια συμβολή στη μακροχρόνια και εξειδικευμένη αυτή μετατροπή του αυτοκινήτου είχε και ο εκλιπών μηχανικός και στενός φίλος του Μ. Ηλιόπουλου, Μελέτης Καρατεκίδης, που έφυγε πρόωρα από τη ζωή τον Αύγουστο του 2021.
Μέχρι σήμερα, το Ford Fiesta αυτό του Μάριου Ηλιόπουλου -όπως και όλα τα προηγούμενα εξωτικά του αγωνιστικά αυτοκίνητα- εξακολουθεί να είναι η απόλυτη ατραξιόν σε κάθε αγώνα του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Αναβάσεων.