Αυτοκίνητο και καραντίνα: Πώς να το κρατήσουμε σε καλή κατάσταση
Πώς μπορούμε να κρατήσουμε το αυτοκίνητό μας σε καλή κατάσταση εν μέσω καραντίνας; Ο Δημήτρης Μπαλής συμβουλεύε για όσα πρέπει να γνωρίζετε.
Οσο διαρκεί η απαγόρευση κυκλοφορίας, τόσο το αυτοκίνητο παραμένει σταθμευμένο, με οτιδήποτε συνεπάγεται αυτό. Διότι, όπως ο άνθρωπος χρειάζεται να «ξεμουδιάσει» λίγο, να περπατήσει, να δώσει περισσότερη ώθηση σε κάποιες ζωτικές του λειτουργίες, έτσι και το αυτοκίνητο, μένοντας σε ακινησία, τίθεται ουσιαστικά κι αυτό σε αδράνεια.
Αυτά που μπορούμε αν κάνουμε στο αυτοκίνητό μας, όσο παραμένει ακινητοποιημένο, είναι απλά, ωστόσο θέλουν τη διαδικασία τους. Αρχικά, πρέπει ανά τακτά χρονικά διαστήματα να το θέτουμε σε λειτουργία και να το κινούμε για λίγα λεπτά, προκειμένου να γεμίσει η μπαταρία –κι ας μην έχουμε χαμηλές θερμοκρασίες -, να κυκλοφορήσουν τα υγρά, να ζωντανέψει ο κινητήρας. Επειτα, είναι καλό και για τα ελαστικά, ώστε να μην παραμορφώνονται ελαφρώς από την ακινησία και να μην ξεραίονται. Κυκλοφορώντας τα λίγο, τα θερμαίνουμε και μοιράζεται η καταπόνηση ομοιόμορφα στο πέλμα.
Επίσης, δεν ξεχνάμε, να ελέγχουμε την πίεση των ελαστικών, τουλάχιστον μία φορά το μήνα. Με τη σωστή πίεση επιτυγχάνουμε λιγότερη φθορά στα ελαστικά, καλύτερο «πάτημα» του αυτοκινήτου στον δρόμο, που βελτιώνει την ασφάλεια και καλύτερη οικονομία καυσίμου, διότι στα ελαστικά οφείλεται περίπου το 20% της κατανάλωσης ενός αυτοκινήτου. Οσο καλύτερη ποιότητα κύλισης έχουμε, τότε χαμηλότερη κατανάλωση επιτυγχάνουμε – και δεν είναι καιρός για περιττά έξοδα. Μη ξεχνάμε και τη ρεζέρβα, εφόσον έχουμε (πολλά αυτοκίνητα έχουν κιτ επισκευής ελαστικού), να είναι σε καλή κατάσταση.
Ένα ακόμη στοιχείο που αξίζει να θυμηθούμε, κι έχουμε πολύ χρόνο τώρα που «μένουμε σπίτι», είναι η εν γένει φροντίδα του αυτοκινήτου μας. Πόσες φορές έχουμε κοιτάξει τα λάδια του κινητήρα, αν δεν έχουμε κάνει πρόσφατα σέρβις; Κι άλλο τόσο, πόσες φορές ελέγξαμε τη στάθμη στο πλυστικό υγρό κι αν διαχέεται καλά στο παρμπρίζ, όταν πατάμε τον διακόπτη; Διότι θέλουν ρύθμιση και τα μπεκ ψεκασμού καμιά φορά ή έναν μικρό καθαρισμό, ώστε να καθαρίζουμε το δικό μας τζάμι και να μην πλένουμε των άλλων που έρχονται πίσω μας. Και βέβαια τα μάκτρα των υαλοκαθαριστήρων, που κι αυτά φθείρονται και θέλουν αλλαγή, όταν είναι ξερά και δυσκολεύονται να καθαρίσουν το τζάμι.
Πέραν αυτών, όπως εμείς πλενόμαστε, έτσι και το αυτοκίνητό μας θέλει σε τακτά διαστήματα πλύσιμο, εξωτερικά, αλλά και μέσα. Εκεί όπου χρειάζεται να κάνουμε έναν σχολαστικό καθαρισμό, ακόμα και σε σημεία που δεν είναι εμφανή. Ειδικά τώρα με τις ιώσεις και αυτό που ζούμε, είναι ακόμα πιο αναγκαίο να καθαρίζουμε συχνά με αντισηπτικά το τιμόνι και τον λεβιέ ταχυτήτων, εσωτερικά τις πόρτες και οποιαδήποτε άλλα σημεία ακουμπάμε συχνότερα με τα χέρια μας.
Καταλήγοντας, επειδή το σέρβις είναι κάτι που πολλοί το αφήνουν ως τελευταίο μέλημα, είναι απαραίτητο να γίνεται όταν ορίζει ο κατασκευαστής. Κι αν έχουμε φθάσει στα χιλιόμετρα που συνιστά το έντυπο του οχήματος, τότε από τη στιγμή που παραμένουν ανοικτά τα συνεργεία, καλό είναι να κάνουμε τώρα το σέρβις και να μην το αφήσουμε για μετά.