ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Ορισμένες καινοτομίες της Seat, σε 70 χρόνια

Ορισμένες καινοτομίες της Seat, σε 70 χρόνια
Ορισμένες καινοτομίες της Seat, σε 70 χρόνια SEAT

Το 1955, η ισπανική μάρκας υπέβαλε το πρώτο δίπλωμα ευρεσιτεχνίας της, για ένα σύστημα συγκράτησης παιδιών.

Τρεις εφευρέσεις, ανάμεσα στα 300 ενεργά διπλώματα ευρεσιτεχνίας της Seat, στα 70 χρόνια της ιστορίας της, αποκάλυψαν τις θεμελιώδεις αρχές της ισπανικής μάρκας και το μελλοντικό όραμά της.

Το παιδικό κάθισμα ασφαλείας του 1955, το λογότυπο-λαβή της δεύτερης γενιάς του Ibiza, ή κρυφή χειρολαβή της πόρτας της δεύτερης γενιάς Leon, αποτελούν τρία χαρακτηριστικά παραδείγματα.

ΣΥΣΤΗΜΑ ΣΥΓΚΡΑΤΗΣΗΣ ΠΑΙΔΙΩΝ (1955)

Το πρώτο δίπλωμα ευρεσιτεχνίας (ES221068A) στα 70 χρόνια της ιστορίας Seat, σφραγίστηκε το 1955. Περιέγραψε ένα παιδικό κάθισμα ασφαλείας αποτελούμενο από δύο μεταλλικά πλαίσια, αρθρωτά με τέτοιο τρόπο ώστε να μπορούν να αναδιπλωθούν σαν ένα βιβλίο. Έτσι, το κάθισμα γινόταν φορητό, αλλά πάνω απ’ όλα ήταν ασφαλέστερο, από το να κάθονται τα παιδιά στα πίσω καθίσματα, χωρίς κανένα σύστημα συγκράτησης (κάτι που ήταν κοινή πρακτική εκείνη την εποχή).

Το 1955, η Seat υπέβαλε το πρώτο δίπλωμα ευρεσιτεχνίας της, για ένα σύστημα συγκράτησης παιδιών.
Το 1955, η Seat υπέβαλε το πρώτο δίπλωμα ευρεσιτεχνίας της, για ένα σύστημα συγκράτησης παιδιών. SEAT


Ο σχεδιασμός περιλάμβανε ένα αποτελεσματικό σύστημα συγκράτησης παιδιών. Οι σιδερένιες ράβδοι μαζί με τα υφάσματα που περιορίζουν τη μέγιστη γωνία μεταξύ του πάγκου του καθίσματος του αυτοκινήτου και της πλάτης, και εγγυώνται τη σταθερότητα του παιδικού καθίσματος. Επίσης, έφερε δύο άγκιστρα, επιτρέποντας στο παιδικό κάθισμα να κρεμαστεί από το πίσω μέρος ενός καθίσματος ενηλίκου, ενώ είχε και δύο μικρότερα άγκιστρα, επιτρέποντας τη χρήση του καθίσματος έξω από το αυτοκίνητο, κρεμασμένο σαν κούνια. Κι ακόμη, τα σχέδια ευρεσιτεχνίας δείχνουν μία ζώνη ασφαλείας 3 σημείων.

Η ζώνη αποτελείται από δύο ιμάντες που ενώνονται με μια πόρπη που είναι δύσκολο για ένα παιδί να ανοίξει. Αυτή η ζώνη χρησιμοποιεί ένα εύκαμπτο ή ελαστικό, ρυθμιζόμενο υλικό, ώστε να προσαρμόζεται στο μέγεθος του σώματος του παιδιού και να το διατηρεί σταθερά δεμένο.

ΛΟΓΟΤΥΠΟ-ΛΑΒΗ ΤΗΣ ΠΟΡΤΑΣ ΤΟΥ ΧΩΡΟΥ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ (1999)

Με την ευρεσιτεχνία ES1042196U, η Seat δημιούργησε έναν τρόπο ανοίγματος του πορτ-μπαγκάζ, μέσω του λογότυπου που ήταν και λαβή, αποκαλύπτοντας και την κλειδαριά.

Η Seat δημιούργησε έναν τρόπο ανοίγματος του πορτ-μπαγκάζ, μέσω του λογότυπου που ήταν και λαβή
Η Seat δημιούργησε έναν τρόπο ανοίγματος του πορτ-μπαγκάζ, μέσω του λογότυπου που ήταν και λαβή SEAT


Το καπάκι είναι λειτουργικό και πρακτικό, έχοντας το χαρακτηριστικό «S» του λογότυπου Seat και βρήκε πρώτη εφαρμογή στο facelift της δεύτερης γενιάς του Ibiza. Αυτό το σύστημα, έχει χρησιμοποιηθεί στα οχήματα της μάρκας μέχρι σήμερα, όπως η τρέχουσα γενιά Ibiza και Leon.

ΧΕΡΟΥΛΙ ΠΟΡΤΑΣ ΣΤΟ ΠΙΣΩ ΦΙΝΙΣΤΡΙΝΙ (2007)

Στα περισσότερα μοντέλα, υπάρχει ένα αισθητό κενό μεταξύ του πίσω παραθύρου και του πίσω φινιστρινιού. Ωστόσο, οι σχεδιαστές της Seat αποφάσισαν ότι θα μπορούσαν να δώσουν συνέχεια στη γυάλινη επιφάνεια στη δεύτερη γενιά Leon. Το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας ES 2271826 T3 περιγράφει πώς μπορεί να βρεθεί χώρος για να κρυφθεί το χερούλι της πόρτας.

Για να διατηρηθεί η λειτουργικότητα, το γυαλί του πίσω φινιστρινιού ήταν κατασκευασμένο από διαφανές θερμοδιαμορφωμένο πολυανθρακικό, με περίπλοκο σχήμα που επέτρεπε την εισαγωγή των δακτύλων για να χειριστεί κάποιος την κρυφή λαβή, που βρισκόταν στην πόρτα, σε κατακόρυφη θέση. Με αυτή τη λύση, ο πλευρικός σχεδιασμός της δεύτερης γενιάς Leon εμφανίστηκε χωρίς λαβές και έμοιαζε ως ένα δίθυρο αυτοκίνητο, που διατηρούσε παράλληλα την πρακτικότητα των τεσσάρων θυρών του.

TAGS ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ