Αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 3 από τη Honda
Το τρίτο από τα πέντε σκαλοπάτια μέχρι την πλήρως αυτόνομη οδήγηση κυκλοφορεί από χθες στους δρόμους της Ιαπωνίας, με την έγκριση των αρχών της χώρας, μέσα στα 5 μέτρα του στιλπνού αμαξώματος του Honda Legend Hybrid EX.
Είναι η επόμενη γενιά του συστήματος Honda Sensing -που ήδη εξοπλίζει όλα τα αυτοκίνητα της εταιρείας στην Ευρώπη- και ονομάζεται Honda Sensing Elite. Η βασική του λειτουργία, το σύστημα Traffic Jam Pilot, είναι η πρώτη αυτοματοποιημένη λειτουργία επιπέδου 3 που εγκρίθηκε στην Ιαπωνία.
Επιμέλεια: Πάνος Διαμάντης
Το Traffic Jam Pilot παίρνει, υπό προϋποθέσεις -όπως την κυκλοφοριακή συμφόρηση σε συγκεκριμένες περιοχές- τον έλεγχο του αυτοκινήτου από τον οδηγό. Λαμβάνει δεδομένα από τρισδιάστατους χάρτες υψηλής ευκρίνειας, από το παγκόσμιο δορυφορικό σύστημα πλοήγησης (GNSS), από αισθητήρες 360ο που αναγνωρίζουν ό,τι βρίσκεται περιμετρικά στο περιβάλλον και από την εσωτερική κάμερα παρακολούθησης της κατάστασης του οδηγού.
Με όλες αυτές τις πληροφορίες, η κεντρική ηλεκτρονική μονάδα (ECU) διαθέτει τα δεδομένα που απαιτούνται για να λαμβάνει τις σωστές αποφάσεις, αποκτώντας τον έλεγχο του αυτοκινήτου (του γκαζιού, των φρένων και του τιμονιού). Μέσω του Adaptive in Lane Driving, το σύστημα οδηγεί εντός της λωρίδας, ελέγχει την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα ή σταματά.
Ο οδηγός, την ώρα εκείνη, μπορεί να αφαιρεί την προσοχή του από τα τεκταινόμενα στο δρόμο. Να παρακολουθεί τα πολυμέσα ψυχαγωγίας στην οθόνη ή το κινητό του τηλέφωνο, να χειρίζεται το σύστημα πλοήγησης ή να παρατηρεί τον τρόπο που λειτουργεί το Sensing Elite στην full-LCD οθόνη 12,3 ιντσών.
Μέσω της διεπαφής ανθρώπου-μηχανής (HMI), ο οδηγός μπορεί να βλέπει ανά πάσα στιγμή πως λειτουργεί το σύστημα. Όταν ενεργοποιείται το Traffic Jam Pilot όλες οι λυχνίες ανάβουν σε μπλε χρώμα, ενώ όταν το σύστημα ζητά την παράδοση του ελέγχου στον οδηγό αλλάζουν το χρώμα τους σε πορτοκαλί και αναβοσβήνουν.
Επίσης, σε συνδυασμό με το Active Lane Change Assist με λειτουργία Hands-off, το αυτοκίνητο μπορεί να αλλάξει αυτόματα λωρίδα αν ο οδηγός βγάλει φλας, επιταχύνοντας -αν χρειάζεται- και ασκώντας ροπή στο τιμόνι. Ακόμη, όταν το σύστημα εντοπίζει ένα αυτοκίνητο μπροστά που κινείται με χαμηλή ταχύτητα, ειδοποιεί τον οδηγό και βοηθά στην προσπέραση.
Φυσικά, η νέα ηλεκτρονική σουίτα της Honda διαθέτει τα ήδη γνωστά μας στην Ευρώπη συστήματα Adaptive Cruise Control (ACC) και Lane Keeping Assist System (LKAS), καθώς και το αυτόματο φρενάρισμα Emergency Stop Assist σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.
Στη σουίτα Sensing Elite, το αυτόματο φρενάρισμα συνδυάζεται με το Traffic Jam Pilot για να κατευθύνει και να ακινητοποιεί αυτόματα το αυτοκίνητο στη λωρίδα έκτακτης ανάγκης, αν διαπιστώσει ότι ο οδηγός δεν ανταποκρίνεται σε διαδοχικές ηχητικές και οπτικές προειδοποιήσεις ή δονήσεις στη ζώνη ασφαλείας να πάρει τον έλεγχο του αυτοκινήτου.
Η Honda προσομοίωσε 10 εκατομμύρια διαφορετικά σενάρια και μοτίβα πιθανών καταστάσεων στον πραγματικό κόσμο, και έκανε σχεδόν 1,3 εκατομμύρια χιλιόμετρα δοκιμών, ώστε να κάνει το Sensing Elite ασφαλές και αξιόπιστο.