ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Το νέο ηλεκτρικό BMW των 500 ίππων και των 600 χλμ. αυτονομίας

Η πρώτη BMW iX μόλις αποκαλύφθηκε
Η πρώτη BMW iX μόλις αποκαλύφθηκε BMW

Η πρώτη BMW iX μόλις αποκαλύφθηκε, εμφορούμενη από τελευταίες καινοτομίες εξηλεκτρισμού, αυτοματοποιημένης οδήγησης και συνδεσιμότητας.

Σχεδόν έναν χρόνο πριν λανσαριστεί στην αγορά, καθώς θα μπει στο εργοστάσιο παραγωγής στο δεύτερο εξάμηνο του 2021, η BMW αποκάλυψε σε πρωτότυπη μεν, αλλά κατά 99% κοντά στο τελικό μοντέλο, μορφή, το νέο της ηλεκτρικό BMW iX.

Πρόκειται για το πρώτο μοντέλο που βασίζεται σε ένα νέο, αρθρωτό, επεκτεινόμενο toolkit του μέλλοντος που δημιούργησε το BMW Group, και ενσαρκώνει μία νέα φιλοσοφία σχεδίασης, βιωσιμότητας, οδηγικής ευχαρίστησης, ευελιξίας και πολυτέλειας.

Η πρώτη BMW iX μόλις αποκαλύφθηκε, εμφορούμενη από τελευταίες καινοτομίες εξηλεκτρισμού, αυτοματοποιημένης οδήγησης και συνδεσιμότητας.
Η πρώτη BMW iX μόλις αποκαλύφθηκε BMW


Σχεδιασμένη εξ αρχής ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο, η iX ουσιαστικά αναπροσαρμόζει την επιτυχημένη φιλοσοφία Sports Activity Vehicle (SAV) της BMW. Με μία νέα μινιμαλιστική σχεδίαση, η BMW iX αξιοποιεί τις τελευταίες καινοτομίες στους τομείς του εξηλεκτρισμού, της αυτοματοποιημένης οδήγησης και της συνδεσιμότητας, ώστε να προσφέρει μία εμπειρία πιο ανθρωποκεντρική από ποτέ, κάνοντας εκτενή χρήση φυσικών και ανακυκλωμένων υλικών που συμβάλλουν στη δημιουργία μιας προηγμένης αίσθησης πολυτέλειας και ευεξίας στην καμπίνα, που μπορεί να φιλοξενήσει άνετα 5 επιβάτες.

Το νέο μοντέλο θα φιλοξενεί την 5 η γενιά της τεχνολογίας BMW eDrive, με τους δύο ηλεκτροκινητήρες, τα ηλεκτρονικά ισχύος, την τεχνολογία φόρτισης και τη μπαταρία υψηλής τάσης. Το κινητήριο σύνολο που φέρει την υπογραφή του BMW Group κατασκευάζεται βιώσιμα, χωρίς τη χρήση κρίσιμων πρώτων υλών, γνωστών και ως σπάνιες γαίες, και σύμφωνα με τους πιο πρόσφατους υπολογισμούς, θα αποδίδει μέγιστη ισχύ πάνω από 500 ίππους (370 kW), επιταχύνοντας στα 0-100 χλμ./ώρα σε κάτω από 5 δευτερόλεπτα.

Η πρώτη BMW Ix μόλις αποκαλύφθηκε, εμφορούμενη από τελευταίες καινοτομίες εξηλεκτρισμού, αυτοματοποιημένης οδήγησης και συνδεσιμότητας.
Η πρώτη BMW Ix μόλις αποκαλύφθηκε BMW


Επίσης, εφοδιάζεται με μπαταρία που έχει ακαθάριστο ενεργειακό περιεχόμενο πάνω από 100 kWh, παρέχοντας αυτονομία πάνω από 600 χλμ., σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP και τις νέες, ρεαλιστικές μετρήσεις, ενώ η κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας υπολογίζεται σε κάτω από 21 kWh/100 χλμ.

Ένα ακόμα χαρακτηριστικό, είναι ότι με συνεχές ρεύμα (DC) ισχύος έως 200 kW, η μπαταρία μπορεί να φορτίζεται από το 10 μέχρι το 80% της συνολικής της χωρητικότητας, σε λιγότερο από 40 λεπτά, ενώ μόλις σε 10 λεπτά μπορεί να αυξήσει την αυτονομία του αυτοκινήτου πάνω από 120 χλμ. Κι ακόμα, χρειάζονται λιγότερο από 11 ώρες για τη φόρτιση μιας άδειας μπαταρίας υψηλής τάσης στο 100% της χωρητικότητάς της, με ισχύ 11 kW από ένα Wallbox.

Η πρώτη BMW iX μόλις αποκαλύφθηκε, εμφορούμενη από τελευταίες καινοτομίες εξηλεκτρισμού, αυτοματοποιημένης οδήγησης και συνδεσιμότητας.
Η πρώτη BMW iX μόλις αποκαλύφθηκε BMW


Σε διαστάσεις, η BMW iX είναι παρόμοια με την BMW X5 σε μήκος και πλάτος, και έχει σχεδόν το ίδιο ύψος με την BMW X6, λόγω της εκτεταμένης γραμμής της οροφής. Από τη άλλη, η διάσταση των τροχών της θυμίζει την BMW X7.

Η μινιμαλιστική σχεδίαση, η έντονη, κλειστή μάσκα «νεφρών» (φέρει κάμερα και αισθητήρες), οι τομές στο καπό, οι σχεδόν ορθογώνιες καμπύλες γύρω από τα τόξα των θόλων των τροχών διαμορφώνουν μία επιβλητική εικόνα, προσδίδουν έναν ξεχωριστό χαρακτήρα, που συνοδεύεται από χειρολαβές θυρών που λειτουργούν πιέζοντας ένα μπουτόν, πλαϊνά παράθυρα χωρίς πλαίσιο, πίσω πόρτα χωρίς διαχωριστικούς αρμούς, πολύ λεπτά πίσω φώτα και την κάμερα οπισθοπορείας να έχει ενσωματωθεί στο λογότυπο της BMW στην πίσω πόρτα.

Ακρως εντυπωσιακό είναι και στην καμπίνα, με ένα πολύ ιδιαίτερο, εξαγωνικό τιμόνι, έχει καθίσματα με ενσωματωμένα προσκέφαλα, τεράστια πανοραμική κρυστάλλινη οροφή, το κεντρικό τούνελ απουσιάζει, η κεντρική κονσόλα παραπέμπει σε έπιπλο υψηλής ποιότητας, το ταμπλό είναι ελαφρώς κεκλιμένο προς τον οδηγό, μπαμ κάνει η μεγάλη οθόνη που περιλαμβάνει τον πίνακα οργάνων αλλά και το σύστημα ενημέρωσης ψυχαγωγίας του οχήματος (με αφή), υπάρχει ένας διθέσιος διακόπτης για την επιλογή σχέσης στο κιβώτιο και κυρτή οθόνη (BMW Curved Display), που αποτελεί τμήμα της επόμενης γενιάς του Λειτουργικού Συστήματος BMW.

Για την κατασκευή του αυτοκινήτου χρησιμοποιήθηκαν ελαφριά, αλλά ανθεκτικά υλικά.

Η δομή αμαξώματος με πλαίσιο από αλουμινένιο χωροδικτύωμα και καινοτόμο κλωβό από ανθρακονήματα, προσφέρουν εξαιρετικά υψηλή στρεπτική ακαμψία, που κατ’ επέκταση βελτιώνει την ευελιξία και μεγιστοποιεί την προστασία των επιβατών, ελαχιστοποιώντας το βάρος και βελτιώνοντας την αεροδυναμική (συντελεστής οπισθέλκουσας - C d μόλις 0,25.

Εν αναμονή για περισσότερες λεπτομέρειες, πριν την πρεμιέρα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ