Cargobike και e-scooter από τη BMW
Δύο ενδιαφέρουσες ιδέες για την αστική κινητικότητα, με μεταβλητότητα και ευελιξία.
Όλα κινούνται στη βάση της αστικής κινητικότητας και ο όμιλος BMW παρουσιάζει δύο λύσεις με καινοτομίες.
Με στόχο την ανάπτυξη μιας φιλοσοφίας που διατηρεί την ευελιξία και την οδηγική αίσθηση ενός κανονικού ποδηλάτου με την προσθήκη καινοτόμων λύσεων για ασφαλείς μεταφορές, ο γερμανικός όμιλος αποκαλύπτει το Concept DYNAMIC CARGO, το πρώτο δυναμικό pick-up ποδήλατο μεταφορών.
Πάντως, μολονότι υπάρχει μεγάλη ποικιλία σε ποδήλατα μεταφορών (cargo bikes), που αποτελούν μία εναλλακτική λύση αντί της χρήσης του αυτοκινήτου για αστικές διαδρομές, ωστόσο, πολλά cargo bike είναι φαρδύτερα και, κυρίως, μεγαλύτερα από τα κανονικά ποδήλατα λόγω των απαιτήσεων για τη μεταφορά φορτίων ή και παιδιών. Σε συνδυασμό με το πρόσθετο βάρος και το ωφέλιμο φορτίο μεταφοράς, αυτό οδηγεί σε περιορισμούς ειδικά σε ό,τι αφορά την ευελιξία και το χειρισμό.
Στο τρίτροχο, Concept DYNAMIC CARGO, κύριο στοιχείο είναι το εμπρός κύριο πλαίσιο που συνδέεται με το πίσω τμήμα μέσω ενός αρθρωτού άξονα, και έχει τη δυνατότητα να παίρνει κλίσεις στις στροφές, σε αντίθεση με το σταθερό πίσω τμήμα. Αυτό συνδυάζεται με ένα ηλεκτρικό σύστημα κίνησης – που ενεργοποιείται μόλις ο αναβάτης αρχίσει να κάνει πεντάλ και κινεί τους δύο πίσω τροχούς – κάνοντας το ποδήλατο μεταφορών ευκολοδήγητο, όπως ένα συνηθισμένο ποδήλατο.
Πέρα από την αυξημένη σταθερότητα που πετυχαίνουν σε όλες τις καιρικές συνθήκες, συγκριτικά με τα δίτροχα ποδήλατα, οι πίσω τροχοί με τον άκαμπτο άξονά τους, χωρίς αρθρώσεις, προσφέρουν τη βάση για μία ευέλικτη πλατφόρμα μεταφορών τύπου pick-up. Σε αυτή μπορούν να τοποθετηθούν ποικίλα καινοτόμα εξαρτήματα για τη μεταφορά αποσκευών και/ή παιδιών. Κι ακόμα, η σχεδίαση της πλατφόρμας μεταφοράς χωρίς αρθρώσεις, έχει το πρόσθετο πλεονέκτημα ότι ο αναβάτης σπάνια αντιλαμβάνεται το πρόσθετο βάρος που μεταφέρει επιτρέποντας ασφαλή, σταθερή μεταφορά όλων των φορτίων και διασφαλίζοντας μια ευχάριστη οδηγική εμπειρία.
Το πακέτο ολοκληρώνεται με τη δυνατότητα προσθήκης ενός αρθρωτού συστήματος καιρικής προστασίας, ώστε το Concept DYNAMIC CARGO να είναι ένα ελκυστικό μέσο μεταφοράς όλο το χρόνο.
Η δεύτερη λύση, ονομάζεται Concept CLEVER COMMUTE. Πρόκειται για ένα ακόμα E-scooter, τα οποία έχουν πλέον καθιερωθεί στο αστικό μίγμα κινητικότητας, ιδιαίτερα χάρη στα προγράμματα κοινοχρησίας, για μικρές, αστικές διαδρομές του ‘τελευταίου χιλιομέτρου’, όπως ονομάζονται. Η αγορά των e-scooters, σε επίπεδο ατομικής ιδιοκτησίας, κινείται με αργούς ρυθμούς μέχρι τώρα. Τα μεγάλα μοντέλα, που είναι και πιο ασφαλή, δύσκολα μεταφέρονται στα δημόσια μέσα μεταφοράς ή στο αυτοκίνητο λόγω του μεγέθους τους, ενώ τα μικρά, πιο φορητά μοντέλα υστερούν σε σταθερότητα.
Με το Concept CLEVER COMMUTE, το BMW Group παρουσιάζει τώρα ένα e-scooter που αναδιπλώνεται εύκολα για να μεταφέρεται σε δημόσιο μέσο μεταφοράς ή και από το αυτοκίνητο. Σε ‘public transport mode’, αναδιπλώνονται τα πλαϊνά τμήματα του πατώματος και ο πίσω τροχός (που καλύπτει το κενό που δημιουργούν). Αυτός ο μηχανισμός μειώνει σημαντικά το μεταξόνιο του CLEVER COMMUTE για να μπορεί να μεταφέρεται ακόμα και σε κυλιόμενες σκάλες χωρίς δυσκολία. Σε αυτή τη διάταξη το e-scooter παραμένει ικανό να ρολάρει, σαν μια βαλίτσα. Επίσης, ο ηλεκτροκινητήρας στον εμπρός τροχό, προσφέρει υποβοήθηση στο CLEVER COMMUTE, σε μια ανηφορική ράμπα. Χάρη στις συμπαγείς διαστάσεις του e-scooter όταν αναδιπλώνεται μπορεί να μεταφερθεί σε όλα τα μέσα δημόσιας μεταφοράς δωρεάν.
Επίσης, το CLEVER COMMUTE αναδιπλώνεται εύκολα σε μέγεθος που χωρά εύκολα σε πορτμπαγκάζ μικρών αυτοκινήτων, χωρίς να περιορίζει τον χώρο αποσκευών. Σε επίπεδο μοντέλων του BMW Group, το CLEVER COMMUTE χωράει σε διαμήκη διάταξη στους χώρους αποσκευών των μοντέλων από τη Σειρά 3 και πάνω, χωρίς αναδίπλωση της πλάτης των πίσω καθισμάτων ενώ στα μοντέλα MINI αντίστοιχα μπορεί να μεταφέρεται εγκάρσια.
Και τα δύο μοντέλα δεν θα τα κατασκευάζει το BMW Group, αλλά υπεργολάβοι κατασκευαστές, με τους οποίους ο όμιλος εείναι ήδη σε συζητήσεις. Διαθέτουν μπαταρία που αφαιρείται και επαναφορτίζεται, προσφέροντας αυτονομία κίνησης έως 20 χλμ.