Citroen: Οδηγούμε το C3 Aircross 1.2 PureTech 110
Το ακριβές κάλεσμα των καιρών άκουσε η Citroen με το C3 Aircross, τοποθετώντας το στη ραγδαία αναπτυσσόμενη κατηγορία των B-SUV, όμως δεν ξέχασε δύο από τις βασικές αρετές του προκατόχου C3 Picasso: την ευρυχωρία και τη χρηστικότητα ενός MPV.
Ειδικά τώρα που ένα B-SUV παίζει όλο και περισσότερο το ρόλο του μοναδικού αυτοκινήτου μιας οικογένειας, το C3 Aircross δίνει έμφαση στους χώρους, αλλά και σε μια ακόμα πτυχή: στη νεανικότητα, που εκφράζεται με τον αναμφίβολα ιδιαίτερο σχεδιασμό του και με τη συνδεσιμότητα και τα πολυμέσα - όπως αυτά εμφανίζονται στην κεντρική οθόνη αφής 7 ιντσών.
Ξεκινώντας από τους χώρους, πέραν του αυξημένου ύψους στο εσωτερικό, η πίσω σειρά καθισμάτων έχει διττό ρόλο: καθότι είναι συρόμενη κατά συνολικά 15 εκατοστά, και έχει πλάτες που ρυθμίζονται σε 3 διαφορετικές κλίσεις, επιτρέπει είτε την περαιτέρω ευρυχωρία των τριών πίσω επιβατών, είτε την αύξηση του χώρου αποσκευών από τα 410 στα 520 λίτρα. Όταν, μάλιστα, τα καθίσματα αναδιπλωθούν, απελευθερώνουν χώρο 1.289 λίτρων για τις αποσκευές.
Όσο για τη συνδεσιμότητα, την δεύτερη πτυχή νεανικότητας του Aircross -στην οποία άλλωστε, δίνεται έμφαση και με το supermini C3- η κεντρική οθόνη συνδέεται εύκολα με το smartphone μέσω bluetooth, αλλά παράλληλα διαθέτει και τα συστήματα Android Auto και Apple CarPlay για την άμεση απεικόνιση του κινητού τηλεφώνου. Μια τρίτη πτυχή νεανικότητας, αναμφίβολα, είναι και οι πολλαπλές δυνατότητες εξατομίκευσης, με τη διχρωμία αμαξώματος-οροφής και 85 διαφορετικούς χρωματισμούς συνδυασμούς!
Η «SUV» πτυχή του Aircross είναι, αναμενόμενα, περισσότερο αισθητικής παρά μηχανικής φύσεως - αν και υπάρχουν κάποιες σημαντικές πτυχές για την τελευταία, όπως η αύξηση της απόστασης από το έδαφος στα 17,8 εκατοστά, η ψηλή θέση οδήγησης, το προαιρετικό σύστημα Grip Control (που μέσω περιστροφικού διακόπτη επιτρέπει -με πέντε modes- στον οδηγό να προσαρμόσει την πρόσφυση ανάλογα του εδάφους) και το σύστημα υποβοήθησης στην κατηφόρα Hill Assist Descent.
Η Off-road αισθητική, παράλληλα, εκφράζεται -όπως και στο C4 Cactus- με παρεμβάσεις όπως τα σκούρα γκρι πλαστικά προστατευτικά στους θόλους, τους προφυλακτήρες, το διαχύτη και τα μαρσπιέ, οι μπάρες οροφής και τα προαιρετικά πλαϊνά αυτοκόλλητα Airbumps.
Ο οικογενειακός χαρακτήρας του C3 Aircross, και πόσω μάλλον εκείνος του μοναδικού οικογενειακού αυτοκινήτου, αποκαλύπτεται από την ποιότητα κύλισής του στο ταξίδι και τη γενικότερη άνεση στο δρόμο. Η τελευταία είναι αποτέλεσμα μιας ακόμα «χρυσής τομής» των Γάλλων στη ρύθμιση της ανάρτησης, η οποία αποσβένει επαρκώς τα προβλήματα του δρόμου χωρίς όμως να χάνει λίγη από το «σκληρό» της χαρακτήρα προκειμένου να ελέγξει τις κλίσεις λόγω αυξημένου ύψους.
Το C3 Aircross είναι μαλακό, αλλά όχι υπερβολικά μαλακό ώστε να εμφανίζει τάσεις πλεύσης - άλλωστε, δεν είναι αυτός ο σκοπός. Αντίστοιχα, σκοπός δεν είναι ούτε οι επιδόσεις, και ο κινητήρας 1.2 lt -αν εξαιρέσουμε την αρχική του ραθυμία ως τις 1.500 σ.α.λ., μέχρι να ενεργοποιηθεί το turbo- είναι καλορυθμισμένος για να έχει γραμμικότητα στην απόδοσή του σε όλο το μετέπειτα φάσμα των στροφών, για να αποδεικνύεται ζωηρός και αρκετά επαρκής για τα 1.250 κιλά του αμαξώματος.
Η ροπή του 205 Nm εμφανίζεται κιόλας από τις 1.750 σ.α.λ., περιορίζοντας έτσι τις αλλαγές σχέσεων του έτσι κι αλλιώς πιο αποδοτικού νέου μηχανικού κιβωτίου 6 ταχυτήτων. Το νέο κιβώτιο και η ροπή από χαμηλά συμβάλουν στο να κρατηθεί η μέση κατανάλωση κάτω από τα 7,5 λίτρα / 100 χλμ., ενώ οι εκπομπές CO2 δεν ξεπερνούν τα 108 γρ./χλμ.. Άλλωστε, ο νέος κινητήρας 1.2 PureTech 110 καλύπτει τις τελευταίες προδιαγραφές ρύπων Euro 6.2.
Το Citroen C3 Aircross, με στάνταρ το σύστημα Start & Stop του κινητήρα, ξεκινά από τα 17.460 Ευρώ, ενώ διατίθεται και σε έκδοση με το επίσης 6 σχέσεων αυτόματο κιβώτιο ΕΑΤ6, συνθέτοντας έτσι μια πιο πολυχρηστική «MPV» πρόταση στην κατηγορία των B-SUV...