Civic Type R vs GR Corolla: Το hot hatch της Honda απέναντι σε αυτό της Toyota
Φέρνουμε σε αντιπαράθεση τα δύο ιαπωνικά Hot Hatch που παρουσιάστηκαν φέτος. Εσύ τι προτιμάς από τα δύο; Type R ή GR Corolla;
Τον Απρίλιο η Toyota αποκάλυψε την κορυφαία σπορ έκδοση της Corolla με την υπογραφή ‘Gazoo Racing’. Τρεις μήνες μετά, τον Ιούλιο, ήταν η σειρά της Honda να παρουσιάσει το δικό της Hot Hatch, το Civic Type R 5ης γενιάς.
Τα δύο ιαπωνικά σπορ χάτσμπακ έχουν κοινό στοιχείο μόνο την καταγωγή τους, καθώς οι δημιουργοί τους ακολουθούν διαφορετικές συνταγές για να προσφέρουν κορυφαία οδηγική απόλαυση και επιδόσεις.
Φέρνουμε σε αντιπαράθεση τα δύο ιαπωνικά Hot Hatch, με όσα δεδομένα γνωρίζουμε μέχρι τώρα. Αφού τα περιεργαστείς, πες μας στο poll που υπάρχει στο τέλος του άρθρου, ποιο προτιμάς: Honda Civic Type R ή Toyota GR Corolla;
Σχεδίαση
Στο εμπρός μέρος, τις εντυπώσεις κερδίζει μάλλον η Corolla, στην ειδική έκδοση Circuit βέβαια, με τον τεράστιο αεραγωγό, το φουσκωμένο καπό και τα εντυπωσιακά φωτιστικά φώτα. Το Civic έχει πιο επίπεδο καπό και έντονο ρύγχος, δείχνοντας πιο ώριμο.
Στο πλάι, το Toyota συνεχίζει στο ίδιο μοτίβο με έντονα φουσκωμένα φτερά και ξεκάθαρα χάτσμπακ λογική. Το Honda από την άλλη θυμίζει περισσότερο liftback καθώς είναι και πιο μακρύ, γεγονός που το κάνει να δείχνει ακόμη πιο χαμηλό από όσο είναι.
Οι ζάντες αλουμινίου είναι 18’’ στην GR Corolla και 19’’ στο Type R, ενώ τα ελαστικά και στις δύο περιπτώσεις είναι της Michelin: τα Pilot Sport 4 στο Toyota και τα Pilot Sport 4 S στο Honda.
Πίσω, και στα δύο μοντέλα έχουν την τιμητική τους οι τεράστιες αεροτομές και οι τριπλές απολήξεις στις εξατμίσεις, στο μεν Corolla η μία κεντρικά και οι άλλες δύο στις άκρες, στο δε Civic όλες στο κέντρο του προφυλακτήρα.
Εσωτερικό
Στο Civic Type R ο ψηφιακός πίνακας οργάνων και η μεγάλη κεντρική οθόνη αφής 10,2’’ συνδυάζονται με κόκκινα δερμάτινα μπάκετ καθίσματα, αλουμινένια πεντάλ και διάκοσμο και φυσικά τον κλασικό αλουμινένιο λεβιέ του χειροκίνητου κιβωτίου. Το ταμπελάκι της έκδοσης με τον αριθμό σειράς παραγωγής βρίσκεται στο ταμπλό, μπροστά από τον συνοδηγό.
Στην GR Corolla, συναντάμε ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών με ενδείξεις για την πίεση του turbo και την λειτουργία τετρακίνησης, σύστημα πολυμέσων 8 ιντσών, σπορ καθίσματα και τιμόνι με δερμάτινη επένδυση, καθώς και πεντάλ αλουμινίου.
Τεχνικά Στοιχεία
Honda Civic Type R | Toyota GR Corolla | |||
_________________ | ____ | _________________ | ____ | ___________________ |
Κινητήρας | 2.0 VTEC Turbo | 1.6 Turbo | ||
Ισχύς | 315 PS* | 304 PS | ||
Ροπή | 420 Nm | 370 Nm | ||
0-100 km/h | - | 5,3’’ | ||
Τελική ταχύτητα | - | 229 km/h | ||
Κιβώτιο / Σχέσεις | Χειροκίνητο / 6 | Χειροκίνητο / 6 | ||
Κίνηση | Εμπρός | AWD | ||
Τροχοί | 19’’ | 18’’ | ||
Ελαστικά | 265/30 ZR19 | 235/40 R18 | ||
Βάρος | - | 1.475 κιλά |
*Η ισχύς των 315 ίππων έχει ανακοινωθεί για την αμερικανική αγορά. Στην Ευρώπη είναι πιθανό να είναι υψηλότερη.
Οδήγηση
Το Civic Type R δίνει συνέχεια στην 25χρονη παράδοση που το θέλει, εδώ και πέντε γενιές να έχει τον τίτλο του πιο καλοστημένου hot hatch με την κίνηση εμπρός.
Υπάρχει βέβαια μπλοκέ διαφορικό εμπρός, ενώ ο οδηγός μπορεί να επιλέξει το επιθυμητό πρόγραμμα οδήγησης ανάμεσα στα Comfort, Sport, +R και Individual. Στα κατεβάσματα σχέσεων, τέλος, υπάρχει σύστημα rev-matching που συγχρονίζει τις στροφές του κινητήρα – σαν αυτόματη “ξερογκαζιά” – για ακόμη καλύτερες αλλαγές.
Η φιλοσοφία του Toyota GR Corolla από την άλλη είναι πιο κοντά στα… ράλλυ. Διαθέτει σύστημα τετρακίνησης GR-Four που δίνει τη δυνατότητα ρύθμισης της κατανομής ισχύος εμπρός/πίσω στις εξής αναλογίες: 60:40, 50:50 και 30:70, με την τελευταία να προσδίδει έντονα υπερστροφικά χαρακτηριστικά στο αυτοκίνητο.
Λοιπόν, τι λες; Ποιο από τα δύο ιαπωνικά Hot Hatch προτιμάς; Ψήφισε στο poll που ακολουθεί: