Classic Car Opel Ascona A: Ξέρατε ότι κέρδισε την πρώτη νίκη της Opel στο WRC, στο Ράλι Ακρόπολις το 1975;
H Ascona πρώτης γενιάς παρουσιάστηκε το 1970 με σπορ χαρακτήρα και εκδόσεις για κάθε γούστο: δίθυρη, τετράθυρη λιμουζίνα και station wagon.
Το 1970 η Opel παρουσίασε την Ascona: μια σπορ λιμουζίνα με κοντούς προβόλους και απολαυστική οδική συμπεριφορά. Το Opel Ascona A έφτασε μέχρι και στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, στις ΗΠΑ, όπου σημείωσε επιτυχημένη εμπορική πορεία. Σήμερα είναι περιζήτητο από συλλέκτες.
Το Ascona Α έκανε πρεμιέρα στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τορίνο το 1970. Τοποθετήθηκε μεταξύ Kadett και Rekord, αντικαθιστώντας ουσιαστικά το Olympia και ήταν διαθέσιμο σε διαφορετικές εκδοχές – σπορ δίθυρο, τετράθυρη λιμουζίνα και Caravan (station wagon).
Με το σπορ αδελφάκι του, το Manta, εισήλθε ταυτόχρονα στην αναπτυσσόμενη αγορά οικογενειακών σπορ coupé. Πλαίσιο, ανάρτηση και κινητήρες ήταν ίδια στα δύο μοντέλα, όπως άλλωστε και οι τετρακύλινδροι κινητήρες που απέδιδαν ισχύ από 60 έως 105 ίππους.
Την ανεξάρτητη εμπρός ανάρτηση αποτελούσαν σπειροειδή ελατήρια και τηλεσκοπικά αμορτισέρ, ενώ ο πίσω άκαμπτος άξονας έφερε δύο διαμήκεις βραχίονες και μία ράβδο Πανάρ. Την ισχύ παρείχε ένας τετρακύλινδρος κινητήρας 1.600 κυβικών με απόδοση 68 ίππων. Το ίδιο μοτέρ στην έκδοση 'S' υψηλής συμπίεσης απέδιδε 80 ίππους.
Όπως οι μεγαλύτεροι, τετρακύλινδροι κινητήρες του Rekord, ο κινητήρας του Ascona είχε εκκεντροφόρο “cih” (μέσα στην κυλινδροκεφαλή). Το Μάρτιο του 1972, η Opel λανσάρισε μία βασική έκδοση σε πιο προσιτή τιμή, με κινητήρα 1.2 OVH και ισχύ 60 hp.
Μία ιδιαίτερη πρόταση ευρείας αποδοχής ήταν το Ascona Voyage. Αντί ενός κλασικού station wagon, η δίθυρη έκδοση του Caravan ήταν ένα όχημα ελεύθερου χρόνου της εποχής, με χώρο για φουσκωτή λέμβο και ποδήλατο. Απευθυνόταν κυρίως σε νεαρές οικογένειες και ήταν προάγγελος των σημερινών δημοφιλών station wagon ελεύθερου χρόνου.
Μέχρι το 1975, είχαν κατασκευαστεί 691.438 αντίτυπα του Opel Ascona A.
Το Ascona έγραψε ιστορία και στους αγώνες. Ο Βάλτερ Ρερλ με συνοδηγό τον Γιόχεν Μπέργκερ κέρδισαν με τη δίθυρη Ascona SR το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλι το 1974 και το 1975. Είναι εντυπωσιακό πως την πρώτη χρονιά, στο τιμόνι του Ascona που έλαβε μέρος με την Opel Euro Händler Team, οι δυό τους κέρδισαν 6 από τους 8 αγώνες, με το ακόμα ασυναγώνιστο μέγιστο σκορ των 120 βαθμών!
Το 1975, λίγο πριν το Ascona A αντικατασταθεί από την B γενιά, οι Ρερλ και Μπέργκερ κέρδισαν στο Ράλι Ακρόπολις. Αυτή ήταν η πρώτη νίκη της Opel στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (WRC).
Η επιτυχία στο WRC είχε και συνέχεια. Το 1982, ο Ρερλ συνδυάστηκε με τον Κρίστιαν Γκέισντορφερ και μαζί κατέκτησαν τον τίτλο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι με ένα Ascona 400.