Classic Car Skoda Popular Sport Monte Carlo - Ίσως το ωραιότερο Skoda ever
Η ιστορία του Popular Monte Carlo, ενός από τα πιο σημαντικά μοντέλα στην ιστορία της Skoda, που παρουσιάστηκε το 1936 με αμάξωμα roadster, cabrio και coupe.
Ένα από τα πιο χαρακτηριστικά μοντέλα στην ιστορία της Skoda έκανε πρεμιέρα την 1η Οκτωβρίου 1936. Το Skoda Popular Sport Monte Carlo παρουσιάστηκε στους επισκέπτες της 20ης Διεθνούς Έκθεσης Αυτοκινήτου στο Παρίσι. Τα επόμενα τρία χρόνια, εξελίχθηκαν οι περιορισμένης παραγωγής εκδόσεις ρόουντστερ, κάμπριο και κουπέ, τρία μοντέλα που θεωρούνται από τα πιο ελκυστικά αυτοκίνητα που έχουν παραχθεί ποτέ από τη τσεχική μάρκα με έδρα τη Mladá Boleslav.
Το Popular Sport Monte Carlo συνδέεται με την ιστορία της Skoda στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, η οποία ξεκίνησε το μακρινό 1901. Η σειρά περιορισμένης έκδοσης προήλθε από το ένα και μοναδικό αγωνιστικό που κατασκευάστηκε για το Ράλι Μόντε Κάρλο, το 1936.
Ήταν Ιανουάριος του 1936 όταν οι σχεδόν άγνωστοι μέχρι τότε Zdeněk Pohl - Jaroslav Hausman τερμάτισαν στη δεύτερη θέση του θρυλικού αγώνα, στην κατηγορία <1500 cc με ένα τροποποιημένο Popular Roadster.
Η εταιρεία άδραξε αυτή την ευκαιρία για να λανσάρει μια σειρά σπορ μοντέλων περιορισμένης παραγωγής με ξεχωριστή σχεδίαση: το Popular Sport Monte Carlo. Όπως και το αγωνιστικό, τα αυτοκίνητα παραγωγής είχαν τον ίδιο, πιο ισχυρό τετρακύλινδρο κινητήρα κάτω από το καπό. Το μοτέρ των 1,4 λίτρων προερχόταν από το μοντέλο Rapid, απέδιδε 31 ίππους και συνδυαζόταν με κιβώτιο τριών ταχυτήτων το οποίο βρισκόταν πάνω από τον πίσω άξονα, σχηματίζοντας ένα μπλοκ με το διαφορικό.
Το Popular Sport Monte Carlo είχε τελική ταχύτητα 110 km/h, ενώ για την επιβράδυνση φρόντιζαν υδραυλικά φρένα. Το 1936, η βασική τιμή του μοντέλου ήταν 28.500 κορώνες Τσεχίας (1.171 €), όταν το απλό Roadster Popular 1.0 των 22 PS ξεκινούσε από 18.700 κορώνες (768,40 €). Οι πιο απαιτητικοί πελάτες μπορούσαν να επιλέξουν το διθέσιο κουπέ το οποίο κόστιζε 35.000 κορώνες (1.438 €). Είχε μήκος 4,20 μέτρα, πλάτος 1,50 μέτρα και ύψος 1,37 μέτρα και ζύγιζε 960 κιλά.
Τα δύο πρώτα Popular Sport Monte Carlo κατασκευάστηκαν τον Ιούλιο του 1936, ενώ το τελευταίο αντίγραφο – ένα κουπέ σε σκούρο γκρι μεταλλικό χρώμα – παραδόθηκε στις 13 Ιανουαρίου 1939. Συνολικά παράχθηκαν 70 οχήματα:
- 24 ρόουντστερ σε μια ελαφρύτερη έκδοση και απλούστερο εξοπλισμό.
- 17 ρόουντστερ με πλουσιότερο εξοπλισμό και ανοιγόμενα πλευρικά παράθυρα.
- 23 κουπέ.
- 2 κάμπριο.
- 2 σασί για εξατομικευμένη κατασκευή αμαξώματος.
- 2 ιδιαίτερα πολυτελή ρόουντστερ, τα οποία η τότε τσεχοσλοβάκικη κυβέρνηση έστειλε το 1938 στον βασιλιά της Γιουγκοσλαβίας, τον τότε 14χρονο Πέτρο Β' Καραγεώργεβιτς.
Τον Οκτώβριο του 1937 παρουσιάστηκε το μοντέλο δέχθηκε ένα facelift, με τροποποιημένη ανάρτηση και μεγαλύτερο μεταξόνιο. Το αμάξωμα ήταν πιο αεροδυναμικό, με τους προβολείς εν μέρει ενσωματωμένους στα φτερά.
Σήμερα υπολογίζεται πως υπάρχουν περίπου δώδεκα αυτοκίνητα που φέρουν το όνομα Skoda Popular Sport Monte Carlo και είναι από τα πιο περιζήτητα κλασικά αυτοκίνητα της μάρκας. Το 1968, το τότε νεοϊδρυθέν Μουσείο της Skoda απέκτησε ένα μαύρο κουπέ του 1937, το οποίο στη συνέχεια υποβλήθηκε σε προσεκτική αποκατάσταση στις αρχές του αιώνα.
Έκτοτε, το διθέσιο μοντέλο έχει χρησιμοποιηθεί για παρουσιάσεις σχετικά με την ιστορία της μάρκας, έχει επίσης λάβει μέρος σε πολλές εκδηλώσεις κλασικού αυτοκινήτου. Ένα ακόμη αντίγραφο της περιορισμένης έκδοσης Popular Sport Monte Carlo ξεκίνησε να αποκαθίσταται το 2016 με μεγάλη προσοχή στο εργαστήριο του Μουσείου ŠKODA.