Δες σε ποιο Mazda ανήκουν τα αρκουδάκια στις ζάντες
Στις αρχές της δεκαετίας του 1990, η Mazda έφερε στο προσκήνιο μια συνεργασία που ξέφευγε από τα συνηθισμένα, δίνοντας στον κόσμο του αυτοκινήτου μια διαφορετική αλλά ιδιαίτερα ευχάριστη προσέγγιση στη μικρή κατηγορία.
Η Mazda είναι ευρέως δημοφιλής ως δημιουργός αξιόπιστων και απολαυστικών στην οδήγηση αυτοκινήτων. Λίγοι, όμως, γνωρίζουν, τη συνεργασία μεταξύ της ιαπωνικής κατασκευάστριας και της γερμανικής εταιρείας ζαχαρωτών Haribo, παγκοσμίως γνωστή για τα gummy bears της, που οδήγησε στη δημιουργία της Mazda 121 “Goldy” στις αρχές της δεκαετίας του ‘90.
Η περιορισμένη έκδοση Mazda 121 “Goldy”, δημιουργήθηκε σε συνεργασία με τη Haribo και προσέφερε μόλις 1.000 μονάδες. Σχεδιασμένα αποκλειστικά για τις γερμανικές, αυστριακές και ελβετικές αγορές, τα αυτοκίνητα είχαν θέμα τα διάσημα ζελεδάκια Haribo Gold Bears και έτσι πήραν το φωτεινό “χρυσαφί” χρώμα της συσκευασίας τους.
Σχεδιασμένο από τη Hofele Design -ένα διάσημο Γερμανικό βελτιωτικό οίκο εκείνης της εποχής- το “Goldy” είχε ειδικό εξοπλισμό, συμπεριλαμβανομένου ενός τιμονιού Momo με ένα χρυσό αρκουδάκι Haribo στο κέντρο, σκίαστρο πίσω παρμπρίζ με πολύχρωμο σχέδιο gummy bear και τάσια τροχών με αρκουδάκια Haribo. Αξίζει να αναφερθεί πως μαζί με κάθε “Goldy”, ο αγοραστής αποκτούσε ως δώρο και 100 σακούλες ζελεδάκια Haribo Gold Bears, καθώς και ένα μεγάλο, μαλακό αρκουδάκι.
Η έκδοση “Goldy” ήταν ένα soft-top μοντέλο, που επέτρεπε στους οδηγούς να απολαμβάνουν τον ήλιο τις ζεστές ημέρες. Η βασική έκδοση της Mazda 121 ήταν επίσης διαθέσιμη με σκληρή οροφή. Το μοντέλο παρουσιάστηκε το 1991 και έγινε γνωστό στην ιαπωνική αγορά ως Autozam Revue. Με το μικρό και παράξενο σχεδιασμό του, έλαβε γρήγορα θετικές κριτικές και έγινε επιτυχία.
Με το σχεδιασμό του 121, η Mazda πρόσφερε ένα μοναδικό αίσθημα ευρυχωρίας ενώ η εμπειρία αναβαθμιζόταν περαιτέρω όταν συνδυάζονταν με την αναδιπλούμενη υφασμάτινη ηλιοροφή που προσέδιδε μια επιπλέον διάσταση ευρυχωρίας για τους επιβάτες. Το “Goldy” όπως και οι υπόλοιπες εκδόσεις του μοντέλου, εξοπλίζονταν με τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα χωρητικότητας 1,3 λίτρων.
Ο κινητήρας αυτός απέδιδε 72 ίππους, προσφέροντας στο μικρό μοντέλο επιτάχυνση από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα σε 11,4 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική του ταχύτητα ήταν 155 χλμ./ώρα. Σήμερα, η ιαπωνική εταιρεία διατηρεί ένα από τα “Goldy” στο Μουσείο Κλασικών Αυτοκινήτων Mazda Frey στο Άουσμπουργκ της Γερμανίας. Έτσι, αυτή η τολμηρή και ξεχωριστή συνεργασία ανάμεσα στη Mazda και τον κόσμο των gummy bears, δεν θα είναι στα όρια του “αστικού μύθου” αλλά θα υπάρχει και απόδειξη.