ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ

Νέος ΚΟΚ: Δες τις σημαντικότερες αλλαγές που φέρνει - Ποινές που "κυνηγάνε" τον οδηγό και όχι το όχημα

Διήθηση δικύκλου στην κυκλοφορία- Μοτοσικλετιστής χωρίς κράνος
Διήθηση δικύκλου στην κυκλοφορία- Μοτοσικλετιστής χωρίς κράνος Κ.Μ.

Μετά την ψήφιση του νέου ΚΟΚ, πολλά είναι αυτά που θα αλλάξουν στην καθημερινότητα των οδηγών, αυτοκινήτων και μοτοσικλετών μια και θα υπάρξει μια σειρά από τροποποιήσεις στα μέχρι τώρα γνωστά δεδομένα.

Εν αρχή είναι η ταχύτητα και με βάσει όλα όσα έχουμε ακούσει μέχρι τώρα για το νέο ΚΟΚ, το ανώτατο όριο για την κυκλοφορία των οχημάτων μέσα σε κατοικημένες περιοχές, από τα 50 χλμ./ώρα που είναι μέχρι και σήμερα, θα περιοριστεί στα 30 χλμ./ώρα- ενώ κοντά σε σχολεία αλλά και σε περιοχές ανάλογου “ενδιαφέροντος” θα είναι ακόμα χαμηλότερη η ταχύτητα διέλευσης (π.χ. 20 χλμ./ώρα).

Έλεγχος τροχαίας σε μοτοσικλετιστή χωρίς κράνος
Έλεγχος τροχαίας σε μοτοσικλετιστή χωρίς κράνος Κ.Μ.

Δεν χρειάζεται να αναλύσουμε γιατί είναι χρήσιμη αυτή η αλλαγή, καθώς έτσι μειώνεται σημαντικά η πιθανότητα πρόκλησης τροχαίων ατυχημάτων αλλά αντίστοιχα και η πιθανότητα τραυματισμού κάποιου επιβάτη κατόπιν σύγκρουσης. Οι υπεύθυνοι τονίζουν ότι η μείωση των ορίων ταχύτητας μπορεί να συμβάλει στη βελτίωση της ποιότητας ζωής στις πόλεις, καθώς η χαμηλότερη ταχύτητα οδηγεί σε μείωση της ηχορύπανσης και των εκπομπών ρύπων.

Ιδιαίτερα σημαντική αλλαγή που φέρνει ο νέος ΚΟΚ, είναι και αυτή που αφορά στις ποινές που αφορούν τον οδηγό και όχι το όχημα. Πρόκειται για μία πολύ σημαντική αλλαγή, καθώς στην περίπτωση ορισμένων παραβάσεων, η τροχαία δεν θα “ακινητοποιεί” το όχημα -με αφαίρεση πινακίδων και άδειας κυκλοφορίας- αλλά θα επιβάλλει πρόστιμο μόνο στον οδηγό, επιτρέποντας την παραμονή του οχήματος σε κυκλοφορία, καθώς μπορεί να χρησιμοποιηθεί από κάποιο άλλο μέλος της οικογένειας.

Για τη διήθηση των μοτοσικλετών, έχουμε γράψει και έχουμε πει πολλά, αξίζει όμως να υπογραμμίσουμε πως η “νομιμοποίηση” της διήθησης, προϋποθέτει ταχύτητα κίνησης έως τα 25 χλμ./ώρα για τους δικυκλιστές που περνούν ανάμεσα από τα ακινητοποιημένα λόγω κυκλοφοριακού φόρτου, αυτοκίνητα. Αντίστοιχα, όπως είναι υποχρεωτικό το κράνος για κάθε κίνηση δικυκλιστή, έτσι θα γίνει και για τους χρήστες πατινιών και ποδηλάτων- με την επιβολή προστίμου σε περίπτωση μετακίνησης χωρίς κράνος.

Τέλος, με το μεγάλο αριθμό των αυτοκινήτων στους δρόμους, έχει επέλθει και ο αντίστοιχος “κορεσμός” στο παρκάρισμα. Αυτό σημαίνει πως ο μέσος όρος του χρόνου που απαιτείται καθημερινά προκειμένου να βρεθεί χώρος για παρκάρισμα, έχει αυξηθεί σημαντικά, οπότε είναι καλοδεχούμενη από τη μεριά των οδηγών και των κατόχων αυτοκινήτων, η απαγόρευση της “παράλληλης” στάθμευσης των δικύκλων, με τον ΚΟΚ που θα ισχύει σύντομα, να υποχρεώνει τα δίκυκλα να παρκάρουν μόνο κάθετα προς το πεζοδρόμιο.

TAGS ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ Κ.Ο.Κ. ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ