Διορθωτικές κινήσεις κάνει η αγορά αυτοκινήτου
Οι πωλήσεις καινούργιων οχημάτων, από την καταστροφική πορεία των πρώτων μηνών με το lock down, δείχνει σημάδια βελτίωσης.
Δύσκολα θα επιστρέψει σε θετικό πρόσημο το 2020, όσον αφορά την αγορά αυτοκινήτου στην Ελλάδα. Η πανδημία του κορονοϊού, επηρέασε τα μέγιστα τον κλάδο, με αποτέλεσμα οι πωλήσεις να περιοριστούν δραματικά στην αρχή.
Τώρα, τους τελευταίους μήνες υπάρχει σταδιακή ανάκαμψη, όμως είναι απίθανο οι πωλήσεις του 2020 να αγγίξουν τις πωλήσεις του 2019, διότι το -39,1% του 8μήνου, δύσκολα αντιστρέφεται.
Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον Αύγουστο του 2020 και το 8μηνο, έχουν ως εξής:
|
Αύγουστος 2020 |
Αύγουστος 2019 |
Μεταβολή |
Καινούργια επιβατικά |
6.853 |
9.594 |
-28,6% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) |
510 |
809 |
-37,0% |
Καινούργια λεωφορεία |
15 |
6 |
+150,0% |
Καινούργια δίκυκλα (πλέον των 50 κ.εκ.) |
2.892 |
3.190 |
-9,3% |
|
Ιανουάριος - Αύγουστος 2020 |
Ιανουάριος - Αύγουστος 2019 |
Μεταβολή |
Καινούργια επιβατικά |
52.939 |
86.873 |
-39,1% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) |
4.760 |
5.777 |
-17,6% |
Καινούργια λεωφορεία |
201 |
281 |
-28,5% |
Καινούργια δίκυκλα (πλέον των 50 κ.εκ.) |
23.785 |
27.928 |
-14,8% |
Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στις κατηγορίες αμαξωμάτων επιβατικών και στην κατανομή ανά καύσιμο, έως τον Αύγουστο, δείχνει ότι τα SUV κάθε είδους έχουν το 44,8% της αγοράς, όταν πέρυσι ήταν στο 33%, κι αυτό επειδή υπάρχει μεγάλη προσφορά μοντέλων και τεράστια μεταστροφή του αγοραστικούς κοινού. Επίσης, ως προς τα καύσιμα, η στροφή προς τα υβριδικά είναι εμφανής, με 12,6%, έναντι 4,8% πέρυσι.
Κατηγορία |
Αύγουστος 2020 |
Αύγουστος 2019 |
Διαφορά % |
Ιανουάριος -Αύγουστος 2020 |
Ιανουάριος -Αύγουστος 2019 |
Διαφορά % |
A |
9,6% |
8,2% |
+1,4 |
9,2% |
15,4% |
-6,2 |
A-SUV |
1,1% |
1,0% |
+0,1 |
1,5% |
1,4% |
+0,1 |
A TOTAL |
10,7% |
9,2% |
+1,5 |
10,6% |
16,8% |
-6,1 |
B |
32,5% |
32,9% |
-0,4 |
29,2% |
34,2% |
-5,0 |
B-SUV |
17,9% |
15,2% |
+2,8 |
18,5% |
11,8% |
+6,7 |
B TOTAL |
50,4% |
48,1% |
+2,4 |
47,8% |
46,0% |
+1,7 |
C |
13,4% |
14,7% |
-1,3 |
13,4% |
13,3% |
+0,1 |
C-SUV |
18,5% |
20,0% |
-1,6 |
21,7% |
17,3% |
+4,3 |
C TOTAL |
31,8% |
34,7% |
-2,9 |
35,1% |
30,6% |
+4,5 |
D |
2,0% |
1,7% |
+0,3 |
1,5% |
1,4% |
+0,1 |
D-SUV |
2,5% |
3,0% |
-0,5 |
2,7% |
2,1% |
+0,6 |
D TOTAL |
4,5% |
4,7% |
-0,2 |
4,1% |
3,5% |
+0,6 |
E |
0,4% |
0,3% |
+0,1 |
0,2% |
0,3% |
+0,0 |
E-SUV |
0,2% |
0,2% |
+0,0 |
0,3% |
0,2% |
+0,1 |
E TOTAL |
0,7% |
0,5% |
+0,1 |
0,5% |
0,5% |
+0,1 |
F-G |
0,1% |
0,1% |
+0,0 |
0,1% |
0,0% |
+0,0 |
F-G-SUV |
0,3% |
0,2% |
+0,0 |
0,2% |
0,1% |
+0,0 |
F-G TOTAL |
0,4% |
0,3% |
+0,1 |
0,2% |
0,2% |
+0,0 |
SPORTS |
0,2% |
0,2% |
+0,1 |
0,2% |
0,2% |
+0,0 |
MPV |
0,2% |
0,2% |
+0,0 |
0,1% |
0,2% |
-0,1 |
MPV-M/COMBI |
1,0% |
2,1% |
-1,1 |
1,3% |
2,1% |
-0,8 |
|
100,0% |
100,0% |
+0,0 |
100,0% |
100,0% |
+0,0 |
(Εκ των οποίων SUV |
40,5% |
39,7% |
+0,8 |
44,8% |
33,0% |
+11,8) |
*Εκδίδονται σε 3μηνιαία βάση
|
Αύγ. 2020 |
Αύγ. 2019 |
Διαφ. % |
Ιαν. – Αύγ. 2020 |
Ιαν. – Αύγ. 2019 |
Διαφορά % |
Μερίδιο αγοράς στην ΕΕ Ιαν.-Ιουν. ‘20* |
Μερίδιο αγοράς στην ΕΕ Ιαν.-Ιουν. ‘19* |
Διαφορά % |
Βενζίνη |
56,8% |
53,6% |
+3,2 |
57,6% |
66,3% |
-8,7 |
52,1% |
58,1% |
-6,0 |
Πετρέλαιο |
27,3% |
36,8% |
-9,5 |
26,7% |
26,8% |
-0,1 |
29,7% |
32,6% |
-2,9 |
Υβριδικά (HEV) |
11,4% |
5,7% |
+5,6 |
12,6% |
4,8% |
+7,8 |
9,5% |
5,1% |
+4,4 |
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) |
2,1% |
0,4% |
+1,7 |
1,2% |
0,4% |
+0,9 |
7,0% |
2,5% |
+4,5 |
Φυσικό αέριο (bi-fuel) |
2,0% |
2,4% |
-0,4 |
1,7% |
1,2% |
+0,5 |
1,7% |
1,9% |
-0,1 |
Υγραέριο (bi-fuel) | 0,4% | 1,1% | -0,7 | 0,1% | 0,5% | -0,5 |
Σε επίπεδο ΕΕ, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε ως και τον Ιούνιο ως εξής:
|
Ιούνιος 2020 |
Ιούνιος 2019 |
Μεταβολή |
Ιανουάριος –Ιούνιος 2020 |
Ιανουάριος –Ιούνιος 2019 |
Μεταβολή |
ΕΕ |
949.722 |
1.222.942 |
-22,3% |
4.281.549 |
6.915.760 |
-38,1% |
ΕΕ 14 |
845.625 |
1.090.744 |
-22,5% |
3.774.369 |
6.159.663 |
-38,7% |
ΕΕ + EFTA |
986.466 |
1.268.044 |
-22,2% |
4.448.167 |
7.158.394 |
-37,9% |
Ελλάδα |
8.249 |
13.133 |
-37,2% |
36.570 |
65.557 |
-44,2% |
(1) ΕΕ των 27, εκτός της Μάλτας, που δεν αποδίδει στοιχεία σε μηνιαία βάση.
(2) Μέλη της ΕΕ ως το 2004.
(3) Νορβηγία, Ισλανδία και Ελβετία.