Δοκιμάζουμε το Honda Jazz που δυνάμωσε…
Μπορεί να μην είναι από τα πλέον ισχυρά 1.500άρια μοτέρ της αγοράς, εντούτοις τη δουλειά του την κάνει και με το παραπάνω.
Το νέο μοτέρ βενζίνης 1.5lt – 130hp, που εφοδιάζει το νέο Honda Jazz, αποδεικνύεται ότι χρειαζόταν, διότι μόνο με το 1.300άρι των 102 ίππων, το ιαπωνικό μοντέλο εμφανιζόταν αδύναμο.
Οδήγησα την έκδοση με το 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο, που έχει καλή κλιμάκωση. Όμως, όταν έχεις συνηθίσει σε εξάρια κιβώτια, κάπου ψάχνεις να βρεις μια έκτη ταχύτητα να βάλεις. Πάντως, ακόμα και στις υψηλές ταχύτητες, το 5άρι κιβώτιο ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις, ενώ έχει καλή πρώτη, με την επιτάχυνση στα 8,7 δευτ. στα 0-100 χλμ./ώρα. Εντάξει, το Jazz δεν το παίρνεις για να έχεις το απόλυτο γκάζι, αλλά το προτιμάς διότι έχει απίστευτους χώρους και χάρη στο πρωτοποριακό Magic Seats, ο πάγκος των πίσω καθισμάτων αναδιπλώνει προς τα πίσω, δημιουργώντας μεγάλο κάθετο χώρο αποθήκευσης, έχει ένα ακόμα χαρακτηριστικό που αναβαθμίζει την ευρυχωρία.
Στην ευρυχωρία συνεισφέρει και η τοποθέτηση του ρεζερβουάρ στη μέση του αυτοκινήτου κι έτσι σε ένα αμάξωμα 4 μέτρων, έχεις ανέσεις ενός μοντέλου μικρομεσαίας κατηγορίας.
Για να επιστρέψω στο νέο μοτέρ, που πληροί τις προδιαγραφές ρύπων Euro 6, έχει εργοστασιακά μέση κατανάλωση 5,4 λίτρα στα 100 χλμ., όμως εγώ κινήθηκα με λίγο πάνω από τα 6,4 λίτρα, που και πάλι καλά είναι, ενώ για τα τέλη κυκλοφορίας θα πρέπει να υπολογίζετε τα 124 γρ./χλμ. εκπομπές CO2.
Οδηγικά, είναι καλοστημένο στον δρόμο, με καλό τιμόνι και καλά φρένα, ενώ κινείται επιδέξια στην πόλη και στο αυτοκινητόδρομο παρουσιάζει καλή αεροδυναμική.
Αξίζει να σημειώσω, ότι το Jazz προσφέρεται και με αυτόματο κιβώτιο CVT, διότι υπάρχουν πάρα πολλοί που το προτιμούν. Το Jazz, εφοδιάζεται και με σύστημα City-Brake Active, που βοηθά στην αποφυγή ή μείωση των επιπτώσεων συγκρούσεων με χαμηλή ταχύτητα…