Δοκιμάζουμε το κομψό SUV της Volvo, το C40 στην έκδοση με τους 408 ίππους, που κάνει 4,8” για τα 100 χλμ./ώρα
Το Volvo C40 P8 Recharge είναι ένα πανίσχυρο και στυλάτο SUV με τετρακίνηση που ξεχωρίζει ανάμεσα στις προτάσεις του είδους με μπόλικη τεχνολογία, κορυφαία ποιότητα και μεγάλη αυτονομία.
Ένα από τα δυνατότερα επιχειρήματα που έχει κάποιος ενδιαφερόμενος για να κοιτάξει προς την κατεύθυνση των SUV της Volvo, είναι αναμφίβολα η κομψή σχεδιαστική ταυτότητα. Ψάχνοντας για ένα σύγχρονο από κάθε άποψη αυτοκίνητο και βάζοντας πολλές παραμέτρους που ενδεχομένως να μοιάζουν αρχικά παράταιρες, η Volvo στη νέα της εποχή, προσφέρει περισσότερες από μια παρεμφερείς προτάσεις.
Αφήνοντας τους πιο “παραδοσιακούς” στα ικανά χαρακτηριστικά του XC40, η Volvo έχει για τους λίγο πιο “προχωρημένους” και για εκείνους που δίνουν ιδιαίτερη σημασία στο στυλ, το C40 που δείχνει πιο σύγχρονο και πιο exotic. Οι λεπτομέρειες στα φωτιστικά σώματα εμπρός και -κυρίως- πίσω, δίνουν στο C40 την εμφάνιση που θα “απαντήσει” με τρόπο πειστικό, σε όσους θέλουν να ξεχωρίζουν.
Στην καμπίνα, οι ποιοτικές επενδύσεις σε όλες τις επιφάνειες που μπορεί να “φτάσει χέρι” είναι το στοιχείο που κερδίζει με την πρώτη τον “επισκέπτη”. Σε κανένα της σημείο, η καμπίνα δεν δίνει λαβή για κάποιο παράπονο. Το δερμάτινο τιμόνι είναι το ιδανικό μέσο για την επικοινωνία του οδηγού με τη μηχανή αναζήτησης ευχάριστων εμπειριών, οι οποίες δεν σχετίζονται απαραιτήτως με τις δυναμικές επιδόσεις που εξασφαλίζει η… 400αριά των ίππων του συστήματος.
Το C40 είναι ένα απολαυστικό ηλεκτρικό που δεν κάνει εκπτώσεις σε κανένα τομέα. Προσφέρει αφθονία σε όλους τους τομείς εκείνους που οι ενδιαφερόμενοι “ψάχνουν” να βρουν ό,τι περισσότερο. Εντάξει, πλην των χώρων- που αν κάποιος θέλει κάτι παραπάνω, προφανώς θα πρέπει να κοιτάξει σε άλλη κατηγορία, μια και για τα δεδομένα της συγκεκριμένης, το C40 είναι παραπάνω από επαρκές.
Ίσως μπορούσε να γίνει κάτι καλύτερο σε χώρο αποσκευών, μια και τα οριακά πάνω από τα 400 λίτρα της χωρητικότητας (του κλασικού, πίσω) είναι για τα δεδομένα της κατηγορίας, απλά επαρκή. Ο νεοτερισμός του αμιγώς ηλεκτρικού συνόλου αλλά και η ταχέως αναπτυσσόμενη κουλτούρα των αμιγώς ηλεκτρικών, μας φέρνει όλο και πιο συχνά μπροστά στην ύπαρξη και δεύτερου χώρου, στο μπροστά μέρος.
Αυτός που για διευκόλυνση αποκαλείται “frunk” από τη σύντμηση των λέξεων front (εμπρός) και trunk (χώρος φόρτωσης). Εδώ λοιπόν, το C40 προσφέρει τη δυνατότητα αποθήκευσης έως και 31 λίτρων επιπλέον στο κάτω από το εμπρός καπό, με δικό του ξεχωριστό ποιοτικότατο καπάκι που “σφραγίζει” και δεν επιτρέπει σε νερό να περάσει μέσα. Εκεί μπορούν να τοποθετούνται τα καλώδια της φόρτισης, για να μην είναι στη μέση όταν έρχεται η ώρα της φόρτωσης των μπαγκαζιών για τις διακοπές.
Αφού σας απασχόλησα με νούμερα, ας αναφέρω και ορισμένα πολύ σημαντικότερα: η μπαταρία του C40 σε αυτήν εδώ την “τούμπανη” έκδοση, είναι χωρητικότητας 82 kWh (79 kWh net). Όταν είναι γεμάτη, επιτρέπει μέχρι και 552 χιλιόμετρα διαδρομών χωρίς φόρτιση (σε αστικό περιβάλλον, σύμφωνα με τη Volvo), ενώ το 400V κύκλωμα, δίνει εξαιρετικά χαρακτηριστικά φόρτισης στο σύνολο. Κρατήστε πως μπορεί να συνδεθεί με ταχυφορτιστή παροχής 200 kW και στην περίπτωση αυτή σε 28 λεπτά της ώρας, από άδεια φτάνει στο 80%.
Ο onboard φορτιστής του αυτοκινήτου για wallbox, είναι 11 kW (θα μπορούσε να είναι και μεγαλύτερος εδώ που τα λέμε) και τότε, το 0-100% της μπαταρίας γίνεται σε 8 ώρες. Όσο κρατάει θεωρητικά η νυχτερινή κατάκλιση. Αυτά με τα -σημαντικά για τη σύγχρονη εποχή- νούμερα που αξίζει να ψάξει όποιος είναι έτοιμος για τη μετάβαση στη νέα ηλεκτρική εποχή.
Από εκεί και πέρα, αυτό που αξίζει να κρατήσετε από τη δική μου εμπειρία με το αυτοκίνητο, είναι πως η ανάρτηση με τα γόνατα MacPherson εμπρός και τη διάταξη πολλαπλών συνδέσμων πίσω, είναι εξαιρετικά ρυθμισμένη στη λεπτομέρεια, προσφέροντας έναν πολύ καλό έλεγχο των τάσεων του αμαξώματος υπό πίεση. Και προφανώς, όταν μιλάμε για τετρακίνηση και 408 ίππους, καταλαβαίνετε πως η πίεση μπορεί να είναι ιδιαίτερα έντονη.
Δεν είναι μόνο το “ξάφνιασμα” που θα αισθανθούν οι επιβάτες από την ακαριαία επιτάχυνση όταν ο οδηγός σανιδώσει το γκάζι. Είναι αυτή η συνολικά στιβαρή αίσθηση που εισπράττει κανείς, από το μοντέλο της Volvo που δείχνει πως έχει όλα όσα χρειάζεται ο οδηγός του για να περάσει καλά. Δείχνει πραγματικά υπερβολική η δύναμη του αυτοκινήτου- στα όρια της αχρείαστης αλλά πάλι, αφού η εικόνα αυτή είναι σετ με τα παρεπόμενα της ηλεκτροκίνησης, γιατί όχι;
Ανοίγοντας μια μικρή παρένθεση, το C40 σε αυτή την έκδοση, δικαιολογεί απόλυτα το χαρακτηρισμό του προσιτού supercar, μια και τα 4,7 δευτερόλεπτα για τα 100 χλμ./ώρα από στάση, δεν είναι κάτι συνηθισμένο ακόμα και σήμερα. Όπως και άλλα αντίστοιχα ηλεκτρικά, θα έπρεπε ίσως να προσφέρονται στους πελάτες που τα επιλέγουν, μαζί με κάποια εκπαίδευση- για ευνόητους λόγους.
Κλείνει η παρένθεση και συνεχίζουμε με το ρεζουμέ της οδήγησης του C40. Είναι όσο απολαυστικό μπορεί να γίνει ένα πολιτισμένο ηλεκτρικό premium. Μπορεί στην πράξη τα 500+ χιλιόμετρα της αυτονομίας με μια φόρτιση, να μην είναι εύκολα εφικτά αλλά και πάλι. Βλέποντας εύκολα 350+ χιλιόμετρα με κάθε φόρτιση, το C40 σε αφήνει με την αίσθηση πως οδηγείς κάτι ιδιαίτερα ευχάριστο για κάθε περιβάλλον.
Τα ταξίδια είναι ευχάριστα και με σωστό προγραμματισμό αναφορικά με τις στάσεις, μπορούν να είναι και ιδιαίτερα μεγάλων αποστάσεων. Η αίσθηση της οδήγησης “με το ένα πεντάλ” είναι εύκολο να γίνει “δευτέρα φύσις” στον οδηγό που την αναζητά και σε άλλα αυτοκίνητα μετά. Η ανάκτηση της ενέργειας, είναι ικανοποιητική- αν και συγκριτικά απέναντι σε άλλα premium, θα μπορούσε να είναι και καλύτερη.
Έχοντας ένα υπερπλήρες πακέτο εξοπλισμού στη διάθεση του οδηγού του, το C40από τη βασική του κιόλας έκδοση Plus, είναι ένα εξαιρετικό βήμα πίστης προς τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση. ΗVolvo διαθέτει και την έκδοσηUltra (στα 61.008 ευρώ)- που είναι αυτή της δοκιμής με τις εντυπωσιακές 19άρες ζάντες και τα χαμηλού προφίλ ελαστικά, στην οποία είναι ιδιαίτερα απολαυστικό το ηχοσύστημα της Harman Kardon.
Δεν λείπει τίποτα από το πακέτο των ηλεκτρονικών βοηθημάτων που κάνουν τη ζωή onboard εύκολη και άνετη, ενώ και για την ασφάλεια των μετακινήσεων, φροντίζει ένα από τα πληρέστερα σετ της αγοράς, που περιλαμβάνει τα πάντα. Από ενημέρωση για εμπόδιο στην “τυφλή” γωνία, έως αυτόματο φρενάρισμα και διατήρηση του αυτοκινήτου στη λωρίδα κυκλοφορίας, με έξυπνο cruise control για ακόμα πιο ξεκούραστα ταξίδια.
Με άλλα λόγια, το Volvo C40 είναι ένα από τα πιο “εύκολα” αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα της αγοράς, που με ιδιαίτερα φιλικό τρόπο σε βάζει στην κουλτούρα της μπαταρίας και του ρεύματος. Έχει όλη εκείνη την ποιότητα και το τεχνολογικό υπόβαθρο που κάνει τις premium προτάσεις να ξεχωρίζουν και να δικαιολογούν την τσιμπημένη τους τιμή, οπότε το μόνο που μένει, είναι να το δει κανείς ζεστά και από κοντά για να το ερωτευτεί.
Tεχνικά χαρακτηριστικά Volvo C40 Recharge P8
Κινητήρας: Δύο ηλεκτροκινητήρες
Ισχύς (ίπποι): 408
Ροπή (Nm): 670
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 1ας σχέσης
Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα (δευτερόλεπτα): 4,7”
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 180
Μέση κατανάλωση (kWh/100 χλμ., εργοστασιακή): 17,3
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.): 0
Διαστάσεις ΜxΠxΥ (σε χιλιοστά): 4.440x1.873x1.596
Μεταξόνιο (χιλιοστά): 2.702
Βάρος (κιλά): 2.185
Χώρος αποσκευών (λίτρα): 404
Χώρος αποσκευών εμπρός (λίτρα): 31
Τιμή (ευρώ): Από 56.110 (Plus)